Pure Sound A30 - מגבר מנורות במבחן

נמר לוי
25-07-2011 06:54

מגבר המנורות המשולב של Pure Sound מציג למאזין 30 וואט, אלו מצליחים להפתיע עם צליל דינמי, מוזיקלי ומהנה אשר מתאים למגוון ז'אנרים במוזיקה. ביקורת.


מי את "Pure Sound”?

היצרנית אשר הגיעה ארצה רק בזמן האחרון, מפתחת את מוצריה בבריטניה ומייצרת אותם בסין על מנת שיוכלו לעמוד במטרה של "יצירת מוצר אודיו איכותי במחיר הטוב ביותר שניתן" דרך צמצום משמעותי של עלויות היצרן. סין נמצאת כבר כמה שנים על המפה למורת רוחם של קומץ "מזלזלים" שדבר לא ישנה את דעתו, איכות הייצור הסינית כיום נמצאת ברמה גבוהה ביותר (בתנאי שהחברה המזמינה מבקשת להשיג רמה שכזו ולא לעגל פינות).


Pure Sound מציגה בארסנל שלה מספר מצומצם של מוצרים – מגברי מנורות, לטעמי יש בכך סוג של יתרון. לעיתים, יצרנית שמתיימרת לפתח בכל שנה 30 מגברים שונים, 14 קדמגברים, 58 מגברי הספק ומונובלוקים מעדיפה להתמקד ב"מאקרו" (הצגת מגוון רחב של מוצרים) ולא ב-"מיקרו" (איכות המוצרים עצמם). חוקי הפיזיקה, מכתיבים כי זמן ומיקוד במהלך פיתוח.

מגבר משולב במבחן

היום נדליק אור על ה-A30 שהוא מגבר משולב מנורתי המבוסס על ארבע מנורות 6550 של Electro Harmonix , אלו מספקות יחד 30 וואט ב-U.L ו-18 וואט ב-T, שתי מנורות 5z4p, שתי מנורות נוספות 6sl7 ושתי מנורות נוספות 6sn7. אשר עליהן מגן כלוב מתכת מחורר מכוער בצורה בלתי רגילה שהסרתו היא בגדר חובה לכל עין רגישה למוצרים בעלי אסטטיקה מינימלית וזה למרות שמטרתו היא למנוע מעשה סדום במנורות העדינות. בקדמת המגבר ישנם 3 בוררים לאורך הפאנל כאשר השמאלי אחראי על ההדלקה והכיבוי, האמצעי הוא בורר העוצמה והימני מעביר בין הכניסות השונות ומאפשר מיתוג לשלושה מכשירים שונים. בחלקו האחורי של ה- A30, ניתן למצוא את יציאות הרמקולים המאפשרות חיבור של 4 אוהם או 8 אוהם כיאה למגבר מנורות והזנת החשמל בתצורת קומקום כמובן. נתונים טכנים נוספים חושפים היענות תדרים שנעה בין 20 הרץ בנמוכים ועד ל-20 קילוהרץ וזה בפחות מ-1 דציבל מה שמראה שהתדרים הללו בוקעים ממנו בהחלט. אחוזי עיוות של 0.3 אחוז ויחס אות לרעש שעומד על 88 דציבל.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
בחלקו האחורי העליון של המגבר, ניתן למצוא את השנאים הכבדים והגדולים. איכות הבניה מעולה. מדובר במגבר מסיבי, עם עיצוב לא ממש מרשים ומיוחד אך כמו כל מגבר מנורות הוא נראה מעולה. בכלל, יש משהו מאוד מיוחד במגברים שחושפים את המנורות שלהם לראווה. במקרה הזה, ללא הגריל המגן על המנורות מדובר במגבר בעל מראה קלאסי שלא ניתן להגיד עליו שהוא יפה או מכוער, הוא די רגיל למראה. מאידך, עם הגריל המצורף הוא נראה פשוט רע לטעמי.

מבחן האזנה

Dream Theater scenes from a memory הוא התקליטור הראשון איתו אני בוחן את המגבר. כאן נבחנות הדינמיות, המהירות והאנרגיה שבוקעת ממנו. בכלל, רוק בסגנון הזה הוא מאתגר מאוד. לא קל לשחרר את קולות השירה מבעד ללהקה של היפראקטיבים שמכים ללא רחם על כלי הנגינה שלהם. במקרה הזה המגבר לא ממש מתרגש מהם. הוא מצליח להעביר מוסיקת רוק בקלות יתרה, בעודו מפגין חזק, דינמי ומאוד מאוזן, הוא אינו מתרגש מעוצמות גבוהות במוסיקה תובענית ואינו נוטה לבהירות בעוצמות הללו. השירה נשמעת מעולה מבעד לשאר הכלים הכוחניים וזה מבלי לפספס את המשקל של הגיטרה או את הדינמיות של התופים. התוצאה במוסיקת רוק כבד היא בהחלט ראויה.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
אני ממשיך עם Neal black & the healer's power שהוא זמר בלוז מדהים וגיטריסט מצוין. בכלל, ההקלטה הזו היא פנומינלית, אני ממש נהנה לשמוע איתה ולא מצאתי הרבה מגברים או רכיבים בכלל שנפלו בה. יחד עם זאת, מצאתי כמה מגברים בולטים לטובה והם גרמו לי להרגיש כאילו אני יושב בפאב מעושן כאשר מולי נמצאת הלהקה, גם המגבר הנבחן ניכנס לחבורה הזו. הגיטרה הבלוזיסטית נשמעת כמו שגיטרה כזו אמורה להשמע. מלאה, אפילו שמנה וגדולה ומאוד דינמית. כך בדיוק הוא מציג את הגיטרה. קולו הצרוד של ניל נשמע נפלא. יש לו "קשיחות" בקול שהמגבר מעביר אותה נהדר. גם התופים נשמעים נהדר. דינמים, מהירים מאוד והצליל מיידי באופן כללי. גם כאן המגבר מסוגל לנגן בקול רם מבלי לאבד מהאיזון הטונאלי שלו ואני מתרשם מאוד מהתוצאה.

מבחן הכח
venetian snares hospitalityחוזרים לגזרה האלימה. הפעם אלקטרוני מבית Venetian snares hospitality כאן אני מרגיש קושי קל להעביר את היצירה במהירות ובדינמיות הנדרשת. כן, מדובר במגבר מנורות ומגברי מנורות אינם מצטיינים בדרך כלל בתחום הזה. הצליל הרך והמאוד רגוע שלו אינו ממש מחמיא לסוג המוסיקה הזה. יחד עם זאת, הוא אינו ניכשל בכך: למרות שחסרו לי עוד קצת כוח ועוד קצת אנרגיה אני עדיין מוצא משהו שמצליח לרגש אותי אפילו כאן. ה- A30 שולט ברמקול היטב, אינו מורח את הבס, אינו מחסיר פרטים אך חסרה לי התוקפנות הזו שנדרשת בקטע הזה.


הערה על מוזיקה אלקטרונית קלה: בקטעים אלקטרונים קלים יותר המגבר הזה הוא מלך אמיתי. הוא מצליח לייצר בס עמוק עם רזולוציה טובה מאוד, מיד מלא ומפורט ומהירות ראויה בהחלט. בכלל, יחסית למגבר מנורות עם מעט וואטים הוא מאוד מפתיע. במיוחד בתחום התחתון שהוא בעצם סוחט האנרגיה העיקרי. יחד עם זאת, ברוב המוחלט של המקרים חובבי האודיו שיעדיפו מגבר מנורות אינם נוהגים להאזין למוזיקה אלקטרונית מהסוג האלים. מאידך, המגבר הזה, למרות מיעוט הוואטים והרכות הטבעית שלו, מצליח לייצר יופי של תוצאה במוסיקה אלקטרונית קלה ותוצאה טובה במוסיקה אלקטרונית תובענית.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
החומר ממנו עשוי כל כלי
ממשיך עם מוסיקה קלאסית. כרגיל אני בוחר ב-Britten - Young Persons Guide to the Orchestra שמהווה עבורי המבחן האולטימטיבי לכלים אקוסטים. היצירה נפתחת בקטע הנושא כאשר כל כלי התזמורת מנגנים יחד. המגבר מחזיק תזמורת Britten - Young Persons Guide to the Orchestraסימפונית שלמה באופן מרשים ביותר. 30 הוואטים ממשיכים לדחוף באופן מפתיע ומעבר לכך, ה- A30 מצליח להמחיש בקלות את החומר ממנו עשוי כל כלי. כלומר, כלי מתחת נשמעים בדיוק כך, כלי מיתר נשמעים נהדר עם פרופורציות ברורות בין כלי המיתר השונים, כלי נשיפה מעץ כמו חליל הפיקולו מגלה היטב את החריפות הטבעית שלו וזה מבחינתי בגדר חובה. זהו מגבר מנורות שאינו מעגל פינות. מזכיר לי מגברי מנורות יקרים ממנו. אני יכול להגיד בביטחון מלא שהתוצאה במוסיקה קלאסית סימפונית היא אחת המרשימות שיצא לי לשמוע במיוחד לאור העובדה שמדובר ביצירה מורכבת יחסית המנוגנת על ידי מגבר שאמור להיות חלש עליה בשילוב הרמקול שלי.

נקודות ציון

כח, שליטה והתאמה לרמקולים
במקרה הזה, עם הרמקולים שלי, במצב טריוד, המגבר לא הצליח להניע. הספק של 18 וואט במצב טריוד אינו מסוגל לדחוף רמקולים ממוצעים אלא רק רמקולים נצילים. 30 וואט ב-u.l גם כן ברוב המוחלט של המקרים לא ממש יניעו רמקולים. מאידך, במקרה הזה הופתעתי לחלוטין מה-30 וואט הבריאים שהמגבר הזה מציע. יש לקחת בחשבון שהרמקולים שלי יציבים מאוד בעכבה שלהם ונצילים יחסית והכי חשוב מדובר ברמקול בתצורת 2 way למרות גודלו. אני מאמין שרמקול ממוצע בתצורת 3 way עלול להקשות יותר על המגבר ועדיין יש לי תחושה שהוא יחזיק גם רמקול כזה.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
חום
כיאה למגבר מנורות הוא מתחמם כפי שכתוב בספר. תנו לו אויר, מרחב מחיה ראוי, אל תעיזו כמובן לגעת במנורה החמה ותשתדלו להסיר את הכלוב המכוער שמגן על המנורות.

העמדה ושיכוך
מגברי מנורות לא יעדיפו שיכוך ראוי אם כי ידרשו זאת. העמדה על מדף שאינו משוכך היטב תביא לתוצאה מרוחה, לא מאוזנת והפרדת כלים פחות טובה משמעותית מאשר שיכוך ראוי. מה לעשות, מנורות אוהבות פינוק!

שלט
אין! באסה למי שאוהב לשחק עם הווליום וזה למרות שלא נראה לי כי ממש תזדקקו לו. אני, למשל, בשימוש עם קדם המגבר האישי, כמעט ולא משתמש בשלט מלבד השתקה ואת זה ניתן לעשות דרך כל נגן cd או מערכת מבוססת מחשב. אבל בכל זאת, כיום, העדרו של שלט נחשב כחיסרון.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
סיכום

במהלך הסקירה שכחתי את מחירו הזול יחסית של ה- Pure Sound A30. בשלב מסוים אפילו אמרתי לעצמי בראשי "טוב נו. מגבר יקר ואין סיבה שלא ישמע מצוין" ואז נזכרתי שלא מדובר במגבר יקר אלא להיפך.

מדובר ביופי של מגבר. הוא משלב כוח ועדינות במינון הנכון, מצליח לערב את המאזין בכך שהוא פותח במה ענקית ועשירה מאוד ברמה הטונאלית, הוא מהיר ומיידי והכי חשוב מאוד ניטרלי וטבעי. אני מוצא שהחלק החזק של המגבר הזה הוא דווקא כלים אקוסטים שנשמעים דרכו פשוט נפלא, לעומת מוסיקה אלקטרונית איתה הוא מתמודד קצת פחות טוב, למרות שגם זה רחוק מלהיות רע. המראה של מגבר מנורות זה, עם הגריל השומר על המנורות הוא פשוט נורא, הסרת הגריל חושפת מגבר מנורות קלאסי, נעים למראה ואסטטי מאוד.

Pure Sound A30 - מגבר מנורות משולב, ביקורת
מה שעוד הפתיע אותי במגבר הזה הוא עצם העובדה שאין לו שלט. לא, לא מבאס אותי שאין לו אלה מוזרה לי הסיבה. הרי אין כאן בורר עוצמה בשיטת נגדים שאינו מאפשר שימוש במנוע סיבוב (בגלל קשיחות הסיבוב) ואין שום סיבה אמיתית אודיופילית למניעת השימוש בשלט. בעצם יכול להיות שיש סיבה כזו אבל אני לא ממש בטוח שהיא קשורה לאיכות הצליל. אבל מה, יש כאלה שמעדיפים מגבר בלי שלט. אני יכול להמר ולטעון שאחת הסיבות שהמגבר הזה מגיע ללא שלט היא מחירו הזול, יכול להיות ששלט יבוא על חשבון תמחור או על חשבון רכיבים אחרים שעלולים לגרוע מהתוצאה המרשימה. כן נכון, אני מקדיש חלק נכבד לעניין שעבור כמה מהחובבים הוא אינו חשוב מספיק. אך מה לעשות, החובבים שמעדיפים או אינם מייחסים חשיבות לחסרון שלט נימצאים במיעוט.

בשורה התחתונה מדובר במגבר שנותן תמורה מרשימה מאוד לכסף.

מחיר: 8,850 ש"ח
אחריות ושירות: Bg Sound

נבחן עם רמקולי סונוס פאבר Minima Vintage ו- "קונצנזוס".

מעבר לתגובות בפורום