גוגל טוענת כי אין הגבלה על העלאת תמונות ברשת גוגל+, האמנם?

אלי כרמי
24-07-2011 06:31

למרות שהסכם והתנאי השימוש של גוגל מצהירים על אפשרות אחסון תמונות בחינם ללא מגבלה על מספר התמונות, בפועל, הדבר אינו ניתן לביצוע.


גוגל מנסה להתחרות בפייסבוק בעזרת גוגל פלוס, לכן היא צריכה לספק למשתמשים לפחות תנאים שווים אם לא יותר טובים מפייסבוק בכדי למשוך אותם לרשת החדשה. על מנת לאפשר שיתוף תמונות ב- גוגל+ בכמות בלתי מגובלת, היא משנה לטובה את תנאי השימוש וההסכם שלה עבור טעינת תמונות ואחסונן באתר פיקאסה  שמשמש גלריית התמונות של גוגל פלוס. כיצד היא עושה זאת והאם זה באמת נכון.

כל תמונה ואלבום אותם מעלים המשתמשים לרשת גוגל פלוס נשמרים בעצם באתר פיקסה. יש בכך יתרון שמאחד את כל שירותי גוגל תחת חשבון אחד משתמש.

העלאת תמונות גוגל+
עוקפים את מגבלת אחסון התמונות
מה הם בעצם השינויים אותה ביצעה גוגל בתנאי השימוש? בניגוד לשינויים קודמים של גוגל אשר הגדילה וממשיכה להגדיל את נפח תיבת הדואר Gmail, השינוי במקרה הנוכחי מגיע בצורה שונה. המגבלה העיקרית של אתר פיקסה בנוגע לאחסון תמונות עומדת על כמות של 1 ג'יגה, זו כמות חביבה אבל בפרוש לא גדולה במושגים של היום ואופי הצילום הדיגיטלי שהפך נגיש לכל אדם כמעט, דרך מצלמות זולות מאי פעם או טלפונים. את המגבלה הזאת גוגל לא משנה, אבל היא מצהירה שיש מנגנון עוקף לכך: תמונות קטנות וקטעי וידאו קצרים לא נכללים מעתה בספירה של מגבלת נפח האכסון.


תנאי שימוש, העלאת קבצים:  https://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=43879

עדכון הנוסח של גוגל – הבהרה לגבי עקיפת המגבלה: https://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=1224181


Photos up to 2048 x 2048 pixels and videos up to 15 minutes won't count towards your free storage

"תמונות קטנות"

על פי הגדרתה של גוגל, "תמונות קטנות" הינן תמונות שאינן יותר גדולות מרזולוצית 2048X2048 פיקסלים, קטע וידאו קצר הינו פחות מ- 15 דקות. גוגל מוסיפה וכותבת כי אם נעלה אל גוגל+ תמונות גדולות ונחרוג מנפח האכסון היא תקטין אוטומטית את התמונות החדשות שלנו בכדי שנוכל בכל זאת לשמור אותן, נשמע מעולה בהחלט .


ניסיתי להעלות תמונות
נקודה זו קסמה לי מאוד, היות וברשותי קיימת כמות תמונות גדולה אשר ברצוני לשתף. למרות שגוגל יכולה מחר לשנות את תנאי השימוש לרעה, כפי שהיא שינתה אותם כעת לטובה החלטתי להעלות את אלבומי התמונות שלי לאתר פיקאסה. ראשית, עברתי על כל האלבומים במחשב והקטנתי את התמונות כך שלא יעברו גודל של יותר מ- 1800X1800 פיקסלים, זה אמור להכנס להגדרה של "תמונות קטנות" על פי גוגל. לאחר מכן התחלתי לעלות את האלבומים לאתר פיקאסה.

העלאת תמונות גוגל+

לאחר עבודה של מספר ימים, עם 252 אלבומים וכמה אלפי תמונות, נחסמה לפתע אפשרות העלאת תמונות לאתר פיקסה או לאלבומים שלי ברשת Google+ (שזה למעשה אותו חשבון משתמש). החשבון שלי מראה כי השתמשתי ב- MB 69 אשר מהווים 6.8 אחוז מנפח האחסון שיש לי, אבל כאשר אני מנסה להעלות תמונה בכל גודל שהוא, מוצגת הודעה בה כתוב שאני חורג מהמכסה שלי. לא הצלחתי להבין את פשר החריגה ולעת עתה, נראה שאצטרך להמשיך ולחפש אתרים אחרים עבור שיתוף התמונות שלי.

מעבר לתגובות בפורום