קנון וגם ניקון מתכוננות להשקת פורמט מצלמות ללא מראה

אלי כרמי
17-07-2011 08:55

זה לקח להן זמן, אבל, לפי הסימנים, עושה רושם שגם ניקון וקנון הולכות להצטרף אל אולימפוס, פנסוניק, סיגמה, סוני, סמסונג ופנטקס במערכת מצלמות "ללא מראה".

הראשונות להציג את פורמט ה- 4/3 (רגיל או מיקרו), היה אולימפוס וגם פנסוניק, אח"כ הצטרפו אליהן חברות נוספות, אך שתי הענקיות בעולם הצילום, המשיכו לשבת על הגדר ולדבוק בהשקת דגמי DSLR חדשים, אשר מבוססים על אותו עיקרון ותיק של מנגנון מראה מתרומם וחיישן גדול יחסית.

עתה, נראה כי הפעילות בנושא עולה הילוך, זאת לאחר שנחשפו מספר פטנטים חדשים של שתי החברות בתחום זה.


בראיון לרויטרס, אמר נציג בכיר של קנון, כי החברה "חוקרת את האפשרות להשיק מצלמת "ללא מראה", אשר תשלב את יתרונות עיקרון מצלמות הרפלקס, אך בגוף קטן יותר", מנהל חטיבת המצלמות בחברה, רמז כי "בשנה הבאה, יושק דגם מעניין". לאחר אסון הצונאמי ביפן, הגדילה קנון פעילות של פסי היצור אל טאיוואן, במטרה לצמצם את הפגיעה אותם גרם אסון הטבע ביפן.


קנון, הגישה אף לאישור פטנט, מתאם עדשות אשר כולל גם מנגנון צמצם משלו במטרה לאפשר התאמה גדולה יותר של עדשות לגופים עם חיישן קטן יותר.


המתחרה, ניקון, גם היא אינה שוקטת על השמרים ומזה כשנתיים, ממשיכה להגיש פטנטים אשר מיועדים לפורמט זה, הן על מנגנוני מצלמות והן על עדשות מתאימות.


על פי השמועות, גודל החיישן במצלמות ניקון יהיה קטן יחסית, בהשוואה ליחס קרופ של X2 במצלמות של אולימפוס וגם פנסוניק, יעמוד זה של ניקון על X2.6. בעת השקת המצלמות, יוכרזו גם שלוש עדשות תואמות, אחת מהן עדשת "פנקייק" ושתי עדשות זום.

מעבר לתגובות בפורום