מכון התקנים שרף לכם מכשיר ואת העצבים?

dtown
14-07-2011 11:00

לאור פניות חוזרות ונשנות גם אלינו וגם אל עיתונאי Ynet מר מישל דור, החלטנו להרים את הכפפה ( המפויחת) ולאסוף נתונים - עובדות יבשות על כל הקשור לכאורה לבדיקות אותם מבצע מכון התקנים הישראלי ולברר האם הצרכן הסופי יכול להנות משיפור התהליך. עדכון: התקבלה תוגבת מכון התקנים.


העוגן הראשי בכתבה נעוץ בשאלה מדוע לכאורה לכל הרוחות מבוצעות מלכתחילה בדיקות למוצרים שעברו כבר שבעת מדורי גיהינום במכוני תקנים מובילים באירופה. השאלה היא האם הבדיקות אותן מבצעים בארץ במכון התקנים הם בדיקות מיותרות לכאורה  ובמיוחד כאשר המדובר על שלל מוצרי אלקטרוניקה וכמובן היכן שהכי כואב לנו – למשל רמקולים יקרי ערך השבים אלינו מתים לחלוטין.


מישל דוראת התחקיר הזה, נבצע ביחד עם כתב YNET - מישל דור, "אני שמח לרתום את הרצון של ערוץ הצרכנות שלנו לבדיקה ראשונית ומעמיקה של נושא שאותו מוביל אתר Dtown " מוסר מישל ומוסיף: "על מנת שיהיה משקל לכתבה אני זקוק לכמה שיותר מקורות אמינים אשר יכולים להמציא כל הוכחה כתובה, מצולמת מוקלטת על כל מדיה דיגיטלית אחרת שבה אוכל להוכיח שכל בדיקה שנעשתה בארץ נעשתה בעבר במכון תקנים בין לאומי שהבדיקות שלו מקובלות."


"כמובן שכל הקלטה מסמך אל מול מכון התקנים תתקבל בברכה. אבל – ללא כל מדיה כתובה מצולמת או מוקלטת ידי כבולות: המילה שלכם אם כל האמפטיה לא שווה מאומה כי זו המילה שלכם אל מול המילה של מכון התקנים."


אחריות מקצועית

כיוון שלמישל ישנה אחריות מקצועית ולנו כאתר המוביל בתחום, המוכיח שוב ושוב  שיש לו גם עניין ורצון לסייע לכלל הגורמים הפעילים בענף (במטרה החשובה מכל: להועיל לצרכנים / לקוחות), חובה עלינו להירתם ולפעול במאמץ משותף. ברור לכולנו שהמחלקה המשפטית של מכון התקנים תעשה כל מאמץ להוכיח כי הטענות אינן מבוססות או שיש להן תקדים משפטי בעבר- ולכן, עדות שמיעה, מילה שלכם, שיחת טלפון שאינה מוקלטת או כל מידע אחר שלא ניתן להוכיח אותו מוחשית אינו רלוונטי ולכן הימנעו מלהציף אותנו בכך אף על פי שהנושא מבורך.


ישנה עדיפות עליונה למי שמוכן להתראיין בצורה גלויה. אנחנו יודעים כי החשש המיידי הוא שיבולע למי שיעשה כן בעתיד לבוא, אבל כאן יש התחייבות של עיתונאי הגון וישר שהוא ימשיך וילווה כל מי שהחליט להיחשף, ואם בעתיד ינסה מכון התקנים להתנקם או למרר את החיים למי שהעז להתייצב מולו – יש לכם כתובת של מערכת עיתונאית שרק מחכה להזדמנות שכזו.

הנקודה החשובה ביותר בכל הסיפור, היא הסיכוי הסביר לתביעה של לשון הרע מצד מכון התקנים. לאור זאת כבר בשלב זה אנחנו ומישל קובעים במכתב זה כי כל מה שנכתב כאן אינו מציג או מביע כל האשמה כזו או אחרת כנגד מכון התקנים. בשלב זה עלה חשד לכאורה על התנהלות תמוהה ובמידה ויתברר כי אין כל בסיס לטענות שהועלו כאן נשמח כמובן להתנצל.

חשוב שתבינו שאם אתם בידיים של עיתונאי, אתם מוגנים מבחינת מקור עיתונאי אל כל גורם שהוא. אבל – מישל מדגיש ומיידע כי במידה ותהיה תביעה אזי אתם תזומנו להעיד בבית משפט ולהוכיח כי "אמת דיברתם". זאת יתבצע אגב תחת צו איסור פרסום כדי להגן עליכם מכל גורם אחר.

בשורה התחתונה  אנחנו מברכים על שותפת התוכן הנאמנה שלנו שנרתמת באמצעות מישל דור לבדוק האם באמת מה שאנו עוברים הוא כורח המציאות. אולי באמת נצליח במשהו ואז נוכל לחסוך לעצמינו הרבה עוגמת נפש, הוצאות מיותרות וכמובן עצבים מיותרים.

בגלל שיש סיכוי כי מדובר כאן על פרשה גדולה מאוד שתכה גלים חשוב להבין כי לפני שתעלה הכתבה היא תעבור בדיקה מדוקדקת של המחלקה המשפטית של "ידיעות אחרונות" וכמובן שגם הגורמים העיתונאים אשר מובילים את הסיפור יחקרו אתכם שתי וערב לראות שאין סדקים בגרסתכם מכל הבחינות, כך שאנו חשים כי מבחינה מקצועית נעשה כאן הכל כדי להיות "מכוסים" משפטית.

ומשפט מסכם ונבון שאמר עמיתנו העיתונאי מישל דור : "אני שמח מאוד לנסות ולעזור לכל אותם בעלי עסקים קטנים ויבואנים זעירים הנפגעים כלכלית בגלל בדיקות שהן לכאורה מיותרות. חשוב לי לציין שאם לא יהיה שיתוף פעולה נרחב ולא תהיה לי כמות מרואיינים ראויה – לא אוכל לעזור בנושא וחבל".

עשו לעצמכם את חשבון הנפש הפנימי שלכם, ובדקו היטב היטב האם שווה לכם אחת ולתמיד להקים קול צעקה עזה, או שעדיף לכם לשלם כל חודש לא מעט כסף ומשאבים וזאת על מנת לשמור על מערכת יחסים תקינה עם מכון התקנים.

ומה לצרכנים יצא מזה אתם שואלים?

יעול וקיצור תהליכי הבאת מוצרים חדשים לישראל, יכול להאיץ הגעה שלהם לצרכן המקומי ומי יודע, אולי גם להוזלת מחירים ללקוח.

ניתן לפנות למערכת האתר דרך "צור קשר" או
לכתובת .


עדכון אחרון

מישל מוסר כי היום (יום חמישי) פנתה אליו דוברת מכון התקנים.  לדבריו יש בינהם הכרות ארוכת שנים ואמון הדדי. לאחר שיחה ארוכה הסכימה הדוברת לדברים הבאים:

מנכ"ל מכון התקנים מוכן להיפגש עם העיתונאי וכל יבואן שיגיע עימו וירצה לשטוח את טענותיו בנושא בדיקות של ציוד כזה או אחר.

במידה ויש טענות על בדיקות מיותרות או נזק שנעשה במזיד - זה יהיה המקום להעלות את הנושא. נטל ההוכחה עלינו.

המכון מודה כי יש מקרים רבים של זיופי מכוני תקנים עולמיים. במידה ותימצא דרך להוכיח כי הבדיקות נעשו כמו שצריך - ויש דרך להוכיח את האותנתיות של המסמכים - זו תהיה התקדמות שיכולה לתרום לכל מי שיגיע לפגישה.

המכון מוכן להתחייב באופן אישי, ומישל גם ימצא את הדרך לעקוב אחרי הנושא, כי לא יבולע למי שיגיע לפגישה.
התחושה של מישל היא שאלה שיגיעו לפגישה יהיו האחרונים שהמכון ירצה להתעסק עימם ובמיוחד אם יגיעו הצדדים להבנות הדדיות בכל הקשור לצורך העתידי של הבדיקות.

בשורה התחתונה כמי שמכיר את מישל, אנחנו יודעים כי הוא לא עיתונאי צמא דם. במידה ואכן נוכל לארגן משלחת מכובדת המצויידת במידע חשוב שתגיע למכון התקנים לקדם את הנושא - יוותר מישל על הכתבה כי העדיפות הראשונה שלו וגם שלנו היא להשיג שינוי מבורך מאשר קרדיט בכתבה כזו או אחרת.

הכדור עכשיו אצלנו. הגיע הזמן להתעמת אל מול המכון ,ומי יודע ואולי במקום תביעה ייצוגית כזו או אחרת או סתם תחושת התסכול הנוראית שלנו נוכל לקבל עתיד ורוד יותר.

על פניו הם הושיטו עלה של זית ואנחנו צריכים לעשות שיעורי בית ולהגיע מוכנים כמה שיותר כדי להשיג את המטרות הכה חשובות שלנו.

מעבר לתגובות בפורום