סמסונג D7000 - טלוויזית LED דקה וחכמה, ביקורת

ליאור קורן
30-06-2011 06:00

זו הטלוויזיה הראשונה של סמסונג עם חיבור אינטרנט מלא לגלישה חופשית, שלל אפליקציות, הקלטת שידורי DTT, ניגון קבצי מולטימדיה משלל מקורות ועוד. ואיך איכות התמונה? ביקורת


בשנתיים האחרונות, הביטוי "Smart TV" הפך להיות אחד הנפוצים בהם אוהבים להתפאר יצרניות מכשירי הטלוויזיה בהצביען על דגמי הבית שלהן. השנה, מקבל השם "טלוויזיה חכמה" גיבוי מעשי רציני, בדמות הטמעת תכונות חדשות כמו יכולת גלישה חופשית באינטרנט, הפעלת מגוון אפליקציות במסך ושלל תכונות נוספות.


ה- D7000 של סמסונג, משתייכת לאחת מהסדרות הבכירות, שמגיעות עם ארסנל התכונות המלא (שרק חלקים ממנו קיימים בדגמים הזולים יותר), לכן, היה זה מסקרן במיוחד, לבדוק בפועל דגם שכזה ולוודא שאכן כל הבטחות היצרנים מתמלאות.

הדימוי שעלה לי לראש למראה מסך הסמסונג כשהוא מוצב על מזנון הסלון היה של גלויה צבעונית, ה- D7000 כוללת משטח תצוגה גדול מאוד ביחס למסגרת שקופה שהינה דקה (5 מ"מ בלבד), מסגרת שכמעט ואינה מורגשת לעין בזמן הצפיה, סמסונג מנצלת כאן את יתרונות טכנולוגיית ה- LED לצד העיצובי באופן מוצלח.


סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
אם תקפידו לעלות במדרגות, תהיו דקים כמוני

ציפוי קדמי
ה- UA55D7000 מתמודדת היטב עם צפיה בחדר מואר – התמונה מוארת מאוד, הצבעים בוהקים, השחור נראה עדיין בסדר ורמת ההשתקפויות קטנה יחסית. גם כאשר אני פותח לגמרי תריס שנפתח למרפסת בקיר בצידה הימני של הטלוויזיה – מה שמכניס כמויות אור בלתי נדלות ומשפיע כמובן גם על תמונת המסך (מגביר השתקפויות ומוריד רמת שחור), אבל ניתן עדיין להמשיך לצפות בשידורים.


כאשר מכבים את האור לגמרי בחדר, יבוא לעזרתכם שלט הטלוויזיה  שמגיע עם לחצנים מוארים, ענין חשוב ושימושי וראוי היה כי יופיע ביותר דגמי מסכים נוכחיים.

אודיו
בראשית ימי טכנולוגיית ה-LED  שהפכה את המסכים לדקים יותר ויותר, רמקולי המסך, שילמו את המחיר בדמות צליל דק וחסר עומק, אך כאן, בעת צפיה בקליפים מערוץ 24, הצליל מפתיע מעט לטובה, לא תקבלו כאן בס רועם, אבל קול הזמרים נשמע אמין, כמו גם צלילי פסנתר וניכר כאן שיפור לעומת הצליל הקטן שאפיין את סדרות ה- LED הדקות והראשונות.

סמסונג Samsung UA55D7000
תפריטים – בעברית

מערכת התפריטים, מתורגמת כולה לעברית, התפריט החשוב מכולם – כיול התמונה, מציג את כל האפשרויות הנפוצות, כמו גם המתקדמות, ביחד עם אפשרות להציג מטריצות כיול בשחור לבן או צבע, מה שיאפשר להגיע לתוצאות משופרות (לפחות בפרמטרים כמו בהירות וניגודיות), גם ללא שימוש במכשירי כיול יעודיים ויקרים.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
Smart Hub - מרכז המדיה החכם

הלחצן המסקרן ביותר בשלט הינו Smart Hub אשר מרכז למעשה את כל היכולות החדישות ביותר בתחום הטלוויזיות, אליהן נחשפנו בהכרזות בשנה שעברה והנוכחית. בכניסה הראשונה אל מסך ה- Smart Hub, תבצע המערכת עדכון תוכנה שיערך מספר דקות, לאחריו, תתמלא שורת היישומים על המסך וניתן יהיה להתחיל לגלוש באופן חופשי.



אפליקציית YNET לטלוויזיהמסך "מרכז המדיה החכם", מציג בפינה השמאלית עליונה שלו את הערוץ האחרון בו צפיתם, מימינו מוצגת אפליקציית Your Video שמהווה מרכז מידע על כל הכותרים החדשים בתחום. בשורה מרכזית – במרכז המסך, מוצגות מספר אפליקציות מומלצות, ראשונה מהן היא גם הראשונה שמגיעה בשפה העברית, זו היא אפליקציית אתר YNET בה מוצגים תכני האתר השונים בפורמט עיצובי שמתאים לקריאה ממסך הטלוויזיה, סקירה מפורטת על האפליקציה תוכלו לקרוא כאן.

מלבדה, מוצגים ישומים פופולאריים אחרים, כמו יוטיוב שמאפשר לצפות בסרטונים גם באיכות HD, פייסבוק, סקייפ ויישום הטלוויזיה החברתית.

Samsung Smart Hub

בכניסה לאפליקציית Social TV, יש ליצור חשבון. כאשר ניגשים להקלדת נתונים כמו כתובת מייל למשל, מופיעה על המסך תצוגת המקלדת הנומרית שעל השלט הרחוק, את האותיות מקלידים בדומה להודעת SMS בטלפון (כל מקש מייצג 3-4 אותיות), ניתן לעבור בין שפות שונות והעברית נתמכת באופן מלא, גם בהקלדה. היישום החברתי, מאפשר ליצור קשר עם החברים במקביל לצפיה בסרט למשל, לשתף חוויות ולתקשר באופן חברתי במקביל לצריכת התכנים.

בנוסף לכל אלו, ניתן להכנס לרשימת האפליקציות המלאה ולהוריד מספר עשרות של אפליקציות שכולן חינמיות נכון לעכשיו (בארצות אחרות, יש גם אפליקציות בתשלום), בנושאים מגוונים של החל מאפליקציית הסבר על איך לקשור עניבה, דרך משחקים שונים, חדשות (כמו BBC News) ותוכניות כושר שמציגות מדריכי אימוני כתוכניות וידאו.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק

החצי התחתון של המסך, כולל שלל תכונות נוספות, כגון: לוח שידורי ה- DTT בעברית מלאה ועם אפשרות לתזמון הקלטות מראש, גלישה חופשית באינטרנט, ניגון קבצי מולטימדיה ועוד.

גלישה חופשית
חידוש נוסף אחר הוא גלישה חופשית באינטרנט בעזרת דפדפן, הקלדת כתובות האתרים עם השלט המצורף הינה מעט מגושמת, הדפים נטענים במהירות סבירה והרוב הגדול של התכנים מוצג באופן תקין חוץ מתכני פלאש שפעלו באופן חלקי.


סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
סטרימר פנימי
יש ב- D7000 גם סטרימר פנימי, שמנגן תכנים מכוננים קשיחים חיצוניים דרך USB או ממחשבים אחרים ברשת הביתית, בעזרתו תוכלו לנגן מוזיקה, לצפות בתמונות או בסרטי וידאו באיכות HD בפורמטים המקובלים כיום (MKV ושות', עם פסקולי סטריאו, דולבי דיגיטל וגם DTS), יש תמיכה בהצגת כתוביות עברית והכל פועל כנדרש.

תכונת ה- All Share של סמסונג, אינה מסתפקת רק בניגון תכנים מרשת המחשבים, אלא מתממשקת באופן קל ומהיר יחסית עם שאר מוצרי החברה כמו מצלמות סטילס אלחוטיות, סמארטפונים וטאבלטים.

יש כאן אפילו שורת חיפוש בתפריט הבית, הכניסו מילה והמסך יחפש אותה במאגר פרטי הסרטים, ברשת המחשבים בבית, באתר יוטיוב, בפייסבוק, באפליקציות ואף בדפדפן.

שידורי SD

באופן יחסי לגודל 55" ולמרחק הלא גדול ממנו צפיתי במסך (כ- 3 מטרים), איכות התמונה היתה טובה. הפרמטר הבולט לעין היה החדות וגם הצבעים הלא דהויים שמצטרפים לעיתים לפורמט השידור הזה. לחדות יש גם מחיר בדמות חספוס מסויים בתמונה, לא מדובר בחלקות של פלזמה למשל, אלא באופי פחות פשרני של LCD, ניתן לראות גם תופעות של DEINTERLACING, אבל, בגדול, התוצר הסופי בהחלט לעין ביחס לאיכות השידור המקורית.

מצב התמונה בו צפיתי היה WIDE ZOOM שמגדיל את תמונת שידור ה- 4:3, קוטם את צידיה, ממלא את מסך ה- 16: ומאפשר להזיז את התמונה מעלה מטה בכדי לכוון את מיקום הכתוביות כך שלא יחרוג מהתמונה.


החברים של נאורמי חבר של מיקו? נאור

שידורי DTT
למרבה השמחה, הסדרות החדשות של סמסונג (מהשנה), מגיעות עם טיונר DVB-T המיועד לקליטת שידורי ה- DTT.


מלבד שידורי יס או הוט, אפשר לצפות בערוצי החינם של עידן+, כולל לוח שידורים מלא שמוצג בעברית מלאה. בעת צפיה באותם ערוצי חינם, ניתן  להקליט תוכניות באופן מיידי אל כונן קשיח (נרכש בנפרד) שמתחבר למסך דרך USB, לתזמן הקלטה עתידית חד פעמית או מחזורית.

ממיר DTT מובנה
שידורי HD

קרי גראנט, מופיע בעותק שעבר המרה משובחת לפורמט דיגיטלי, התמונה מבריקה לעין עם יופי של חדות, גווני החליפות השונות מוצגים בגוונים מובחנים של אפור ותכלת, גראנט שזוף בפניו אבל אינו אדמדם בתמונה וגם השחור יפה לעין. לאחר סצינה זו, במסעו של גרנט בניידת המשטרה אל שדה התעופה, מעט חשוך מדי בחלקים מהתמונה. מנגנון הניגודיות הדינמי עובד גם כאן, מכהה ומבהיר את התמונה בהתאם לסיטואציה המוצגת על המרקע.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
מבחן הג'אקט
הצבעים בתמונה נכונים, הפירוט מרשים, החליפות שחורות דיין, הפרטים בחליפתו של ג'יימס בונד טובים, גם בחליפת הנבל הפירוט בסדר, אם כי הייתי שמח למעט יותר. דבר נוסף שמבחינים בתמונה, הוא החידוד האגרסיבי למדי שמפעיל מעבד התמונה, גם במצב בו "חידוד היתר" אינו מופעל, זה גורם לגרעיניות מובחנת כאשר בוחנים את התמונה מקרוב ומורגש פחות כמובן, במרחק צפיה של כ- 3 מטרים.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
בסרט "אני אגדה" הסמסונג מציגה צבעים פסטליים, החדות המודגשת מקנה מראה זגוגיתי לתמונה, כאן ניתן להבחין בבירור באפקט של זכוכית ממש מבריקה לעין. חדות בפרוות הכלב.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
בממה מיה, הצבעים בוהקים, האדום חי מאוד, גווני האור קיבלו גוון שזוף מדי והחדות שוב פורטת לפרוטות כל שערה ושערה בראשו של פירס ברונסן.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
הכל דרמטי במסך הזה: החדות, הצבעים, הלבן בוהק והשחור מבריק, נראה כי מהנדסי התמונה בסמסונג, רצו ליצור חגיגה לעין ואכן זו התחושה שמתקבלת בזמן הצפיה.

בסצינת המפגש בין שני ה"אחים" בסרט "זה יגמר בדם", שימו לב אל קרשי הקיר, ניתן להבחין במרקם העץ וכל פגע של הזמן ניכר בהם, הפרטים בלבושו של האח האובד מוצגים גם בחדות, ענין ריאליסטי מאוד.

זה יגמר בדם
תאורת הבנין והמבנה החיצוני שלו נראים מרשימים באור בוהק על רקע הלילה השחור כחול בסרט באטמן האחרון.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
דם אמיתי 3, כאן יש צבעים חמים לעין, אבל הייתי מבקש עוד פרטים בחלקי בתמונה הכהים.

דם אמיתי 3
סצינת הסיום של הסרט "הונאה" יואן מקרוגר משוטט, "הבלונדה" שניצבת מולו (מישל ויליאמס), פניה מעט מטושטשים במצלמה (חורגים מעט מקו הפוקוס של עדשת המצלמה) ואז כאשר חיוך עולה על שפתיה, החדות (בהחלטה בימאית כנראה) חוזרת בגדול לפנים וה- D7000 משקפת זאת בעוז.

סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דק
זליגות אור ועננות
סמסונג Samsund D7000 - ביקורת על LED LCD דקרבות נכתב על תופעת זליגת אור שמתרחשת בעיקר בפינות המסכים שמגיעים מצויידים בטכנולוגיית LED EDGE (צידי). גם כאן, ה- D7000 אינה חפה מהן, במצב ברירת המחדל של עוצמת תאורת המסך האחורית (14 מתוך 20), ניתן להבחין בכתמי אור בארבע הפינות וגם כמה חלשים יותר בחלקים אחרים של פאנל ה- LCD, זו תופעה שתתקשו להבחין בה בתאורת חנות ובסצינות בהירות, אך בסלון חשוך ועם רקע שחור של תמונה במסך היא תראה לעין.

כיול של עוצמת התאורה לערך של 8, הוריד את התופעה באופן מוחשי (אך לא העלים כליל)  ובשל כך תרד גם חצי נקודה מהציון הסופי .


החלקת תנועה
גם בדגם זה, ניתן לכוון את שני הפרמטרים במנגנון ה- Motion Plus: את דרגת הורדת הטשטוש ואת החלקת הקופצנות בתמונה ואפשר להגיע לפשרה טובה עם החלקה מספקת שאינה נראית מלאכותית לעין.

תלת מימד

זהו הדור השני לטכנולוגיית תלת המימד במסכי טלוויזיה, מבחינת איכות התמונה, הענין תלוי מאוד באיכות התכנים המשודרים וגם כאן, מגלים כי בחלק מהמקרים התמונה מרשימה והאפקט בולט מאוד לעין, באחרים זה פחות וגם כפילויות תמונה צצות. צפיתי גם בקטעי וידאו שצולמו במצלמת וידאו "ביתית" ותלת מימדית של JVC והתוצאות הפתיעו לטובה.

תלת מימד
ההבדל הגדול מול הדור הראשון של מסכי סמסונג 3D הוא טכנולוגיית התקשורת בה משתמש המסך לסנכרן את התמונה עם המשקפיים האקטיביים. בצעד נבון, נפטרו אנשי סמסונג מתקשורת ה- IR (אינפרא אדום) ועברו ל- BT. מעתה, אין ניתוקים והפרעות בפעולת המשקף, הטווח גדל וגם פעולות בסיסיות כמו הסטה של הראש לצדדים שניתקו בעבר את התקשורת עם המסך, עוברות עכשיו ללא כל הפרעה.

בחיבור לאינטרנט, אפליקציית Explore 3D מספקת מאגר תכנים ראשוני עבור התרשמות מעולם התלת מימד. ברשימת התכנים, ניתן למצוא קדימונים לסרטים כמו קונג פו פנדה 2, שרק 4 ועוד, וידאו קליפים של אומנים מקוריאה, תכנים לילדים ותוכניות תעודיות. היישום מחייב חיבור אינטרנט מהיר (לפחות 5Mb) והוא מציג איכות תמונה טובה מאוד ומספיק אפקטיבית בכדי לקבל טעימת עומק מעולם ה- 3D.

תלת מימד - Explore 3D
סיכום

קצרה היריעה מלפרט את כל תכונות המסך החדש של סמסונג, לראשונה, ניתן לומר שישנה במסך קישוריות אינטרנט מלאה, המאפשרת גלישה חופשית בכל האתרים, זאת במקביל לאפשרות התקנת עשרות אפליקציות שונות, כולל אחת בעברית של YNET.

בהמשך לשנה החולפת, ביצועי הסטרימר הפנימי ממשיכים להתמקצע, עם ניגון חלק ותמיכה בכתוביות עברית, השנה הגיע גם טיונר פנימי לקליטת והקלטת (USB) ערוצי DTT החינמיים.

חובב הטכנולוגיה, ימצא כאן ווידג'טים וגאדג'טים לרוב להתעמק בהם, חובב התמונה, ימצא את מבוקשו בתפריטי הכיול (ויאותגר בניסיון להעלים זליגות אור) וחובב העיצוב, ישמח להסתכל על המסך, גם כשהוא כבוי.

כל זה נכנס לגוף דק, מרשים במראהו ולא זול בסדרת ה- 7000. אגב, את כל התכונות הללו, אך במסגרת פחות מעוצבת, ניתן לקבל גם בסדרת ה- D6600 בתקציב פחות יקר.

ציון:

מחיר:
UA55D7000 בגודל 55": מחיר 21,800 ₪
D7000 בגודל 46" (דגם UA46D7000): מחיר של 16,990 ₪, כולל נגן Bluray 3D, שני זוגות משקפיים ורביעיית סרטי "שרק" 3D.

אחריות: סמליין

בעד: קישוריות חסרת תקדים לאינטרנט עם גלישה חופשית, אפליקציות, ניגון קבצי מולטימדיה ממגוון מקורות, קליטת שידורי DTT כולל לוח שידורים בעברית ואפשרות הקלטה ל- USB, עיצוב עם מסגרת דקיקה, אופי תמונה חי לעין, צבעים ססגוניים, תמיכה בעברית במגוון ישומים וכתוביות.

נגד: זליגות אור, חדות מודגשת שמבליטה לפעמים גרעיניות בתמונה.

מעבר לתגובות בפורום