אפליקציית YNET בטלוויזיה, איך זה נראה?

ליאור קורן
24-06-2011 16:00

עידן האפליקציות בעברית עבור טלוויזיות נפתח עם יציאתה של YNET למסכים, התנסו בשימוש באפליקציית החדשות והשוונו אותה גם לאחרות בעולם.


עולם האפליקציות למסכי טלוויזיה נפתח לפני כשנתיים, אולם האפליקציה העברית הראשונה למסך הגדול (בסלון) מושקת רק בימים אלו, זו אפליקציית אתר החדשות YNET בפורמט המותאם לטלוויזיה.


סביר להניח כי זוהי סנונית ראשונה וכי בשנה – שנתיים הקרובות, יגיעו לסלון גם אפליקציות נוספות בעברית, אולם, בשלב זה, האפליקציה זמינה רק במסכי סמסונג בדגמים שתומכים בהתקנת אפליקציות (סדרת C הקודמת וסדרת D החדשה), אנחנו בדקנו אותה על מסך ה- LCD LED מסדרת D7000.


Y אדום

בכדי להגיע ליישום זה, יש להכנס אל תפריט ה- Smart Hub במסך, שם הוא יוצג כשהוא מזוהה ע"י לוגו ה- Y האדום של האתר.


Samsung Smart Hub

מסך הפתיחה, מציג כתבות מדף הבית של אתר החדשות, עם ארבע כותרות אחרונות על רקע אדום או כחול. דפדוף מטה באותו הדף, מציג את ערוצי התוכן השונים באתר, בכל אחד מהם מוצגות שלוש כותרות של כתבות אחרונות, בצד כל אחת מהן מוצגת תמונה ממוזערת ויש גם תקציר של הכתבה.

אפליקציית YNET בטלוויזיה

בהשוואה לאתר האינטרנטי, סדר התכנים והערוצים אינו זהה בהכרח לזה שמוצג באפליקציה, אולם התכנים מתעדכנים תדיר.

סרגל ערוצים

בצד ימין של המסך, ממוקם סרגל קיצורי דרך של ערוצי התוכן השונים, בנושאים כמו חדשות, ספורט, כלכלה ועוד.
להבדיל מאתר האינטרנט, כאן, כל עמודי הבית של ערוצי התוכן השנים הינם זההים בעיצובם ומציגים 10 כתבות אחרונות עם תמונה מקדימה ותקציר הכתבה.

אפליקציית YNET בטלוויזיה

הניווט בין התכנים השונים, מתבצע בעזרת לחצני החיצים בשלט, לחיצה על הלחצן המרכזי מביאה לבחרה באותו תוכן מבוקש ויציאה ממנו מתבצעת בעזרת לחצן ה- Return, כך שבפועל, הניווט הינו קל ופשוט.

בתוך הכתבות, משובצות גם תמונות בגודל קטן עד בינוני, זאת בצירוף הטקסט כמובן.

אפליקציית YNET בטלוויזיה

התגובות ללחיצות השלט הינן טובות ומהירות, הדפים מתחלפים ונטענים באופן זריז למדי, ההתנהלות הכללית "זורמת" ואינה מעכבת את הקריאה.


עיצוב בהיר

בדומה לאתר המקורי, גם כאן, הרקע הינו לבן וחף מעיטורי גרפיקה, זה עלול להתגלות כענין בוהק מדי (במיוחד כאשר התמונה במסך אינה מכויילת), הייתי שמח לתוספות עיצוביות שיעדנו במעט את כל הלבן הזה.

גודל האותיות, הינו קריא ממרחק ישיבה של כ- 3 מטרים, אולי כדאי היה להוסיף גם אפשרות הגדלת פונטים בלחיצ כפתור בשלט עבור כבדי ראיה.

חידת מה לא בסדר בתמונה

קישורים בכתובת המקוריות, אינם פעילים באפליקציה, למרות שחלקם מוצגים כאן, כגון "צפיה בגודל מלא" מתחת לתמונה בחידה השבועית "מה לא בסדר בתמונה", או קישורים אל כתבות נוספות בנושא.


דבר נוסף שנעדר מאפליקציית YNET הוא ענין הטוקבקים שמהווה נדבך מרכזי באתר המקורי ותורם רבות לתקשורת בין הגולשים לאתר.


אפליקציות מקבילות בחו"ל

USA TODAY
כפי שזה נראה בעין, האפליקציה של YNET דומה במבנה של לזו של גוף התקשורת האמריקאי, גם ב- USA TODAY יש סרגל נושאים בצד (שמאל), אך זו האמריקאית, מעוטרת בגרפיקה נעימה לעין בצדדים שמוסיפה צבע בגוונים נעימים לזה של הלבן.


USA TODAY App

בתוך הכתבות, משובצות תמונות קטנות או בינוניות ובצד, מוצג עלה ירוק אשר משמש כסמן מיקום בעת גלילת הדף מעלה או מטה.

כאן, לחיצה על לחצן B בשלט, מגדילה את גודל גופן הטקסט (יש רק שתי אפשרויות גודל) וגם כאן, אין ממקום לטוקבקים.

USA TODAY App

אפליקציית AP

סוכנות הידיעות AP מפעילה גם היא אפליקצייה טלוויזיונית והיא לוקחת צעד נוסף בהשתלבות עם שאר התכנים על מסך הטלוויזיה.

לאחר הפעלתה, יופיע פס צר ושקוף למחצה בחלקה התחתון של התמונה, עליו ירוצו כותרות החדשות העיקריות, לחיצה על חץ עליון בשלט, תעלה את כל קטגוריות התוכן על המסך.

AP News App

בחירה באחת מהכתבות, תעלה את גוף הכתבה על חצי ימני של המסך, על רקע כהה ושקוף (מאחוריו ממשיכים להיות מוצגים תכני הטלוויזיה), עם אותיות טקסט לבנות וחיצי גלילה אדומים.

AP News App

להבדיל משתי האפליקציות האחרות, כאן, בחלק מהכתבות, מופיעה גם גלריית תמונות, ניתן לדפדף בין התמונה ואף להגדילן לגודל מסך מלא כמעט.

AP News App

עבור מי שאינו מסוגל להתנתק מאקטואליה, ניתנת האפשרות להקטין את שטח האפליקציה לסרגל קטן שיופיע בפינה הימנית תחתונה של הצג והגדיל אותה שוב בלחיצת כפתור.

אפליקציות של חדשות – צריכה תוכן פאסיבית לבינתיים


נראה, כי בשלב הזה, תשומת לב מפתחי האפליקציות, נתונה בעיקר להתאמת התוכן לפורמט הטלוויזיוני ומתן דגשים על פשטות הפעלה ועיצוב קל הקריאה.

בענין זה, המטרה הושגה ולדעתי, לאחר פרק זמן קצר יחסית של הסתגלות, כלל הצופים יוכלו להשתמש באפליקציה של YNET, למשל, ללא בעיה מיוחדת, כולל גם אנשים מבוגרים יחסית.

לעת עתה, פורמט התוכן הינו פאסיבי בלבד (קריאה / התבוננות) ללא יכולות אינטראקטיביות, כגון מתן פידבק או כתיבת טוקבקים ואני מניח כי הדורות הבאים של אפליקציות חדשות, יציגו גם תכונות חדשות כאלו.


גילוי נאות: DTOWN הינו שותף תוכן רשמי של YNET

מעבר לתגובות בפורום