פנסוניק X30 - כניסה לעולם ה- LED LCD, ביקורת

ליאור קורן
15-06-2011 06:15

מסך ה- 32" של פנסוניק מדגם TH-L32X30 מהווה שער כניסה לעולם ה- LED של החברה, עם תמונה נעימה לעין, צבעים טבעיים וגם איכות רמקולים מפתיעה. ביקורת.

הטכנולוגיה של תאורת ה- LED משתלטת בשנה האחרונה על עולם מסכי ה- LCD, מחיריהם של מסכים כאלו, ירדו מאוד ואם לפני קצת יותר משנה, מסך LED LCD בגודל 32" עלה כ- 6,000 ₪, אז כיום, ניתן למצוא מסכים מתוצרת מותגים מובילים במחירים שמתחילים בכמחצית מסכום זה.

הנציג של פנסוניק בגזרת דגמי הכניסה לעולם ה- LED הוא דגם X30 החדש שהושק בשבוע שעבר. כאמור, זהו דגם כניסה עם תאורת LED, ברזולוציית HD Ready עם 1366X768 פיקסלים ופנל LCD מסוג IPS-Alpha, המחיר הרשמי עומד על 3,390 ₪.

העיצוב, במקרה הזה, הינו סולידי, ען מסגרת מלבנית, שחורה (עם צד תחתון בהיר יותר) ומעוגלת מעט בפינות שלה, הציפוי הקדמי ב- X30 הינו מהסוג החצי מבריק, זה אומר שהתמונה אינה מבריקה לעין, אלא נוטה יותר לכיוון מט, גם ההשתקפויות נבלעות בה בחלקן ובחדר מואר מאוד, רמת ההשתקפות של חפצים התלויים קיר לבן שניצב מול המסך היתה נמוכה למדי.

פנסוניק X30 - מסך LED LCD, ביקורת

עוביו של ה- TH-L32X30M עומד על כ- 4 ס"מ, אך בחלקו התחתון של גוף המסך, מופיעה בליטה כפולה בעוביה, מבט לתוכה דרך חרכי האוורור מגלה שאת החלל הגדול יחסית, תופסים הרמקולים, במהלך הבדיקה, התברר כי מבחינת התוצר שנשמע לאוזן, "בליטה" זו מצדיקה את עצמה.

תפריטים

הם אלו המוכרים של פנסוניק, פשוטים להבנה ותפעול, בתפריט כיול התמונה, מלבד מצבי התמונה הרגילים כמו Dynamic ו- Normal, ישנם שני מצבי Cinema כאשר השני מבינם נקראTrue Cinema - מוריד את עוצמת תאורת המסך (ומתאים לכן לצפיה בחדר חשוך), מוסיף חמימות לגווני התמונה ובאופן כללי מתאים מאוד לצפיה בסרטים.
כנהוג במסכי כניסה, תפריט הכיול, מאפשר לשנות את הפרמטרים הבסיסיים בתמונה, בינהם כאן גם עוצמת התאורת ה- LED, כמו גם הפעלת Vivid Colour או מצב ECO.

מצב "מתקדם" בתפריט התמונה, מוביל לאפשרות שינוי הפרמטר של Over Scan שנדד לכאן מתפריט ה- SETUP שם שהה בעבר (שם ניתן להגדיר כיום את החיבור לרשת הביתית).

המסך מגיב בזריזות למדי לתגובות השלט (שגם הוא בתצורה המוכרת של שלטי פנסוניק מהשנים האחרונות ומחסיר ביחס לשלטי הדגמים היקרים את שורת לחצני השליטה על ניגון קבצי מולטימדיה).

פנסוניק X30 - מסך LED LCD, ביקורת

מעבר למצב ECO מספק חיסכון מסויים בחשמל בחשמל (עם הורדה של בהירות המסך) וישנה גם אפשרות כיבוי אוטומטי של המסך לאחר זמן מסוים של חוסר פעילות.

פנסוניק X30 - מסך LED LCD, ביקורתחיבורי המסך, מלבד שלוש כניסות HDMI ושאר חיבורים מקובלים, כוללים גם חיבור רשת קוית, USB וסלוט עבור כרטיסי זיכרון מסוג SD.


אודיו מפתיע
הרמקולים, עושים עבודתם נאמנה ואף מפתיעים לטובה ביחס לגודל המסך, עם צלילי דיבור ברורים לאוזן, גוון מוזיקלי במוזיקה ובס מספק. תפריט האודיו, מאפשר להפעיל גם מצב צליל היקפי שמרחיב במקצת את האפקט לתוך החדר, לבצע תיקוני עוצמת קול בין הכניסות השונות ולכוון את מרחק הרמקולים מהקיר.

שידורים רגילים - SD

מסכי טלוויזיה בגודל 32" (קיימים רק בטכנולוגיית LCD), זוכים לפריווילגיה בולטת בדמות גודל מסך קטן שמחמיא יותר לשידור הישראלי הדחוס, כאשר יושבים ממנו במרחק של נניח 2.5 מטרים, התמונה תראה חלקה ונעימה יותר לעין מאשר במסך 42" למשל. כאשר נעבור לאיכות HD, אז יבלוט כאן יתרון גודל התמונה של המסך הגדול יותר.

ואיך התמונה כאן? היא מוחלקת, איפה שהוא באמצע הדרך בין דגש על חדות מול החלקת רעשים בתמונה, עם נטיה לכיוון ההחלקה.  אפשר להגדיר אותה כנעימה לעין, הצבעים מציגים גוון משכנע, לא חיוור מצד אחד וגם לא מלאכותי מוגזם מהצד האחר.

פנסוניק X30 - מסך LED LCD, ביקורת

מנגנון ה- JUST הותיק של פנסוניק, משאיר את מרכז התמונה ביחס המקורי ומותח את השוליים בצדדים, זאת מבלי לחתוך חלקים למעלה ומטה.

לצד השלילה, נציין העדרו של טיונר DTT לשידורי עידן+  שהופך לפריט שכיח במפרט דגמי המתחרים.

שידורי HD

כאן, מתגלים הצבעים כנעימים מאוד לעין, צבעוניים במידה, ללא נטיה לזרחנות או משהו יוצא דופן לרעה.
תמונה מהסדרה "עקרות בית נואשות", יש כאן מגוון של צבעים בחולצות, יש פירוט הולם בתמונה וכל גוון מקבל את הייצוג שלו, מבלי להמרח או להיות מוגזם מדי.

עקרות בית נואשות

ה- TH-L32X30 מציגה גם פירוט טוב בחלקים הכהים של התמונה, כולל את הדוגמה המלאה של בד הבגד השקוף של סוזן ופרטים נוספים שמוצגים על קירות החדר בעל התאורה העמומה.

עקרות בית נואשות

בסדרה שארק, אנו צופים בתוצאה אשר משקפת היטב את הגוונים השונים ומשחקי האור והצל במשרדים החשוכים למחצה וקרני האור שחודרות מבעד לתריסים, יש כאן אבחנה טובה מאוד בין גווני חום כהה, אפור ושחור.

שארק

כאמור, התמונה הינה מאוד מהנה לעין ולא מכבידה בשום פרמטר, לא צועקת ולא מגזימה, צבעונית במידה.
הצבעים בסרט חתונת מונסון במצב True Cinema חמים לעין ומתאימים מאוד לסביבה ההודית הנגלית לצופה, המסך מעביר את המסר במדויק.

חתונת מונסון
השחור? הוא לא מוחלט וגם לא עמוק מאוד, יתאים למה שמכונה "שימוש כללי", אני מעז להניח כי לא יפריע לעין הצופה הממוצע,
ברוב הסצינות, אני מניח שהוא יהיה ריאלי מספיק ברמה שלא תפריע יותר מדי.

בנוסף, פאנל ה- IPS, מצליח להוציא פירוט טוב כאשר בתמונה מוצגים משטח כהה על רקע בהיר כמו גם משטח בהיר על רקע כהה.

מבחן הג'קט של ג'יימס בונד, עובר כאן בציון טוב, פרט לשחור שהיה יכול לקבל עומק נוסף, שאר הצבעים טובים מאוד וגם הפירוט בחלקי התמונה הכהים.

ג'יימס בונד

זויות צפיה: פאנלי LCD מסוג IPS מפגינים באופן מסורתי יתרון בסעיף זוית הצפיה, גם כאן, התמונה שומרת על אופי אחיד מהצד, השחור מחוויר מעט, אך שאר הצבעים שומרים על יציבות. בזויות אנכיות (אם קמים מהספה למשל) התמונה מבהירה באופן בולט יותר מאשר מהצד, אך באופן כללי בסעיף זה, התוצאה בולטת לטובה ביחס לעולם ה- LCD.

מולטימדיה – Viera Connect
 
ברוב המוחלט של מסכי טלוויזיה שכוללים חיבור אינטרנט, ניתן למצוא גישה לאתר יוטיוב (לפעמים, זהו האתר היחיד אליו ניתן להכנס), בדגם X30, החליף אותו פייסבוק, מה שאולי יתאים אכן יותר לשימוש החברתי בחדרי הנוער של ימינו.

בתחילה, יש לרשום שם משתמש וסיסמה בכתובת facebook.vieraconnect.com ואיתם להכנס לאתר דרך תפריט מסך הטלוויזיה. אך אבוי, מסתבר כי ה- X30 אינה תומכת בהצגת אותיות עבריות באינטרנט, כך שעבור הקהל המקומי, האפליקציה הזו הופכת להיות פחות רלוונטית. מי שהוא וחבריו נוהגים להתכתב רק בשפה האנגלית, יגלה שניתן לראות על המסך פוסטים אחרונים, תמונות ופעילויות שונות בפייסבוק, מה שבהחלט יכל להיות שימושי, רק אם היתה נגלית בפנינו התמיכה בשפת הקודש.


פייסבוק

ניגון קבצי מולטימדיה

קבצים כאלו, ניתן לנגן דרך שתי כניסות USB, כרטיס זיכרון מסוג SD או דרך חיבור הרשת.


כאשר נכנסים אל תפריט הצפיה בתמונות, עולה לה מנגינת פסנתר עליזה ברקע ושלל התמונות בכונן מוצגות באלבום הדיגיטלי על המרקע, כאשר ניתן לשלוט על שלל פרמטרים במצגת התמונות (כגון זום ומרעיו).

פנסוניק TH-L32X30M - מסך LED LCD, ביקורת

בתפריטי אודיו או וידאו, לקח ל- X30 זמן ארוך למדי לסרוק תוכנו של דיסק קשיח בנפח 1TB שחובר אליה, בניגון קבצי אודיו, המסך מזהה תגיות מידע ומציג אותן, ניתן להריץ קדימה ולאחור בתוך השיר עצמו ובמהלך הניגון, באים לידי עזרה הרמקולים המוצלחים למדי של דגם זה שמצליחים למלא את הסלון בצלילים נעימים.

פנסוניק TH-L32X30M - מסך LED LCD, ביקורת

התמיכה באודיו אינה מסתיימת רק בסעיף זה, אלא באה לידי ביטוי גם בחיבור ישיר אל שירות ה- SHOUTcast דרך חיבור האינטרנט המובנה, זה מאפשר להאזין לאינספור תחנות רדיו אינטרנטיות, בחלוקה לפי ז'אנרים או חיפוש חופשי (בעזרת מקלדת וירטואלית) ואפשרות לקבוע תחנות מועדפות.

SHOUTcast

וידאו? התמיכה בקבצי DivX תקינה, WMV – חלקית (לעיתים פסקול האודיו לא נתמך), קבצי MP4 – תקין, ניגון MKV – חלקי מאוד, כאשר לעיתים הוצג מסך שחור ובמקרים אחרים, פסקול האודיו אינו נתמך (בפורמט DTS). נקווה כי התמיכה בפורמטים תשתפר דרך עדכוני תוכנה עתידיים.

במהלך צפיה בקובץ, ניתן להריץ בתוך הסרט קדימה או לאחור, לעבור בין מספר מצבי מתיחת תמונה, לשנות פסקול אודיו (באם ישנו יותר מאחד) או לבצע Repeat.
תמיכה בכתוביות SRT? יש... בשפות כמו טורקית, סינית, לטינית או קידוד יוניקוד, עברית אין.

כרטיסי זיכרון SD
דרך אלו, ניתן לנגן קבצי אודיו או וידאו ולהציג תמונות. סביר להניח כי השימוש השכיח יהיה בכרטיסי זיכרון של מצלמות וידאו HD למשל ואכן, ניגון קבצי AVCHD ברזולוצית Full HD של מצלמות פנסוניק וגם קנון, עבר בהצלחה ובזריזות.

סיכום

סדרת ה- X30, בהיותה סדרת כניסה לעולם טלוויזיות ה- LED, אינה מתיימרת אולי להמם את הצופה בביצועי תמונה עוצרי נשימה, אך היא מצליחה להפתיע בסעיף האיכות הויזואלית, בהציגה צבעים טבעיים לעין וחדות טובה, עם זויות צפיה רחבות ועיבוד וידאו מספק. לצרכים כגון צפיה בשידורי טלוויזיה רגילים וכמובן ב-HD, היא תספק תמורה טובה והנאה.
גם הרמקולים, עושים עבודתם נאמנה ומספקים צליל מכובד באופן יחסי לגודל המסך.

מי שיחפש אלמנטים נוספים במפרט כגון ניגון קבציMKV  דרך USB או רשת, ימצא שדגמי המתחרים הינם מעודכנים יותר בתחום הזה, גם התמיכה בעברית וטיונר לשידורי DTT עדיין לא מופיעים במפרט, כך שאת המסך הזה יקח הביתה, בעיקר מי שמעריך את נושא הוידאו / אודיו במכשיר הטלוויזיה.

ציון:
מחיר: 3,390 ש"ח
אחריות: 5 שנים מלאות של יורוקום פנסוניק


בעד: איכות תמונה, זויות צפיה, רמקולים מפתיעים לטובה, 5 שנות אחריות.
נגד: אין תמיכה בעברית בחיבור לאינטרנט או כתוביות דרך USB, תמיכה מוגבלת בפורמטי וידאו דרך USB, אין טיונר DTT.

מפרט טכני - Panasonic TH-L32X30 Review
TH-L32X30M
גודל: 32"

רזולוציה: 1366X768 פיקסלים
ניגודיות דינמית: 2,000,000:1
תאורה אחורית: LED

זוית צפיה: 178º
מנגנון החלקת תנועה: אין
קליטת אות וידאו: עד 1080p
חיבורים: 3 כניסות HDMI 1.3, כניסת וידאו קומפוננט, שלושה חיבורי קומפוזיט, כניסת מחשב VGA + קול, כניסת אנטנה RF, , יציאת אודיו אנלוגית, חיבור USB, רשת, כרטיסי זיכרון SD.

מידות (כולל סטנד בס"מ): גובה 51.4 ס"מ, רוחב 76.9 ס"מ, עומק מסך 4.1 ס"מ, עם סטנד 20.7 ס"מ.
משקל כולל סטנד 11 ק"ג
צריכת חשמל: 60w

מעבר לתגובות בפורום