טלויזיות LG LCD החדשות – דפדפן אינטרנט ומשקפי תלת מימד זולים

ליאור קורן
29-05-2011 21:00

LG מציגה בישראל את סדרות LED / LCD החדשות, עם מעבר למשקפי תלת מימד פאסיביים, דפדפן אינטרנט מלא במסך ושלט – עכבר.

משקפי תלת מימד פסיביים

מבחינת ארמן גורלי – מנהל מותג LG בחברת ח.י., עידן משקפי תלת מימד אקטיביים עבר מן העולם ולמרות שרוב יצרניות המסכים דוגלות עדיין בשיטה זו, מסכי ה- 3D של חברת LG עוברים לפעול עם משקפיים פאסיביים בלבד. בשיטה זו, ישנו פילטר FPR - Film Pattern המוטמע על גבי פנל ה- LCD במסך עצמו ומפריד את שתי התמונות לעיניים, כאשר כל עדשה של המשקפיים הינה מקוטבת, כך שהיא מעבירה לעין רק את התמונה (קרני אור) המיועדת אליה. זו שיטה בה משתמשים גם בבתי הקולנוע.


עיקר חסרונות השיטה האקטיבית, עפ"י אנשי LG נעוצים בתמונה החשוכה יחסית, הפרעות כתוצאה מיציאה מסנכרון מול המסך, משקל כבד יחסי, הצורך בסוללה, זוית צפיה מוגבלת ומחיר יקר שעומד בישראל על 450 – 700 ש"ח לכל זוג.


המשקפיים הפאסיביים של LG הינם זולים בהרבה, כ- 40 ש"ח לזוג וכל מסך תלת מימד מגיע עם ארבעה זוגות כאלו, בנוסף, הם אינם תלויי סוללה, קלים ואינם רגישים להפרעות קליטה של משדר כלשהו.


משקפי תלת מימד של LG
מה שנציגי LG הצניעו, היתה העובדה כי בשיטה הפסיבית, במקום 1080 קוי רזולוציה, כל עין מקבלת רק 540 שורות, כך שבמצב תלת מימד, לא מדובר בתמונת 1080p מלאה לכל עין.

את הבדלי איכות החדות, נצטרך לבדוק בפועל – בהשוואה מול מסכי טלוויזיה הפועלים עם משקפיים אקטיביים.

LGהציגה קולקציות שונות למשקפיים, כולל "משקפי מסיבה" בשלל צבעים וגם זוג עדשות עם קליפ המיועדים להרכבה על גבי משקפי ראיה (בדומה לעדשות משקפי שמש עם קליפ).

משקפי תלת מימד של LG
נגן תלת מימד מובנה

מסכי LG החדשים, מגיעים עם נגן מולטימדיה מובנה אשר תומך בהצגת תכני 3D ישירות מכניסת ה- USB  במסך (אין צורך בסטרימר למשל לניגון קבצי תלת מימד), כמו כן, המסכים מגיעים עם מנגנון המרת דו מימד אל תלת מימד בזמן אמת.

סדרת Cinema 3D
שלוש סדרות LCD LED ימכרו, החל מסדרת הכניסה לתלת מימד LW450Y בגדלי 42"/47" (במחיר 5,990 ש"ח לגודל 42") עם 100Hz ותמיכה ב- DLNA, דרך סדרת LW570Y בגדלי 42"/47" המוסיפה גם תכונות Smart TV וכלה בסדרת הדגל LW651Y בגודל 55" במחיר 14,990 ש"ח עם מנגנון החלקת תנועה 200Hz.

כל המסכים הללו, יגיעו עם מקלט שידורי עידן+ (DTT) אשר תומך גם בעברית (הצגת לוח שידורים) וכיולת הקלטת שידורים אלו אל כונן חיצוני דרך חיבור USB.


טלוויזיה חכמה – Smart TV


חלק ממסכי LG החכמים, יגיעו עם ממשק חכם ותוספת של תכונות אינטרנט וניגון מולטימדיה.

במסכים אלו, לחצן Home במסך, יציג מסך בית המורכב מחלונית המציגה את השידור בערוץ האחרון בו צפיתם, לצידו טור של תכני פרמיום (אתרי אינטרנט נבחרים כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ועוד, בגלישה חופשית או בתשלום), טור אפליקציות ושורת קיצורי דרך ליישומים נוספים כמו משחקים או דפדפן.

LG Smart TV - טלוויזיה עם אינטרנט
תכני פרמיום

אלו הם אתרי אינטרנט נבחרים (לא גלישה חופשית), רשימת האתרים תהיה שונה ממדינה למדינה ועל פי דברי אנשי היבואנית הרשמית ח.י., רק מסכים ביבוא שלה, יגיעו כשהם "פתוחים" לגלישה לתכנים המאושרים לגלישה ממדינת ישראל, בהמשך השנה, יכנסו לרשימה גם אתרים מקומיים (שניים לפחות בתחילה).

מסכים ביבוא מקבילי, יהיו פתוחים לרשימה של המדינה ממנה הגיעו, אך לאלו ניתן יהיה לגלוש רק במדינת המקור בלבד ולא בישראל (עפ"י זיהוי IP של המסך).

בנוסף, תהיה גישה גם להורדת אפליקציות, אך חנות היישומים של LG תפתח רק בעוד כשבועיים.

דפדפן לגלישה חופשית באינטרנט


מסכים אלו, מגיעים עם דפדפן שמאפשר גלישה חופשית, באירוע, בדקנו גלישה אל אתרים כמו YNET, וואלה וגםDTOWN  כמובן, האתרים הוצגו באופן תקין, מלבד גרפיקות פלאש שעבדו בצורה חלקית (לפי דברי הנציגים, מדובר על גרסה כמעט סופית של הדפדפן).


LG Smart TV - טלוויזיה עם אינטרנט
שלט עכבר / מצביע
LG מציעה גם שלט חדש, שיאפשר להקליד בקלות כתובות אתרים ולבצע פעולות נוספות, זאת בעזרת הצבעה (שליטה על סמן בתמונה), השלט שנקרא LG Magic Motion Remote Control הינו צר ועגול וכאשר מבקשים להקליד כתובת של אתר לגלישה חופשית, מופיעה מקלדת וירטואלית על המסך וניתן לבחור בה אותיות בעזרת הסמן.
שלט זה, יגיע כשהוא מצורף למסכים בסדרות 570/651 (במקביל לשלט הרגיל) וניתן יהיה לרכוש אותו בנפרד במחיר של כ- 250 ש"ח.

LG Magic Motion Remote Control
בנוסף לשלט זה, LG פתחה גם אפליקציה לטלפונים חכמים (סמרטפונים) שמאפשר לשלוט על מסכי החברה ולהקליד גם ממסך הטלפון כתובות אתרים למשל לגלישה דרך הטלוויזיה.


ארמן גורלי - מסכי LG LED
תכונת ה- Smart TV תגיע החל מסדרת LV371Y במחיר של 5,300 ש"ח למסך 42", דרך סדרת LV550Y הכוללת 100Hz ועד לשתי סדרות תלת מימד הבכירות.

Smart Box
LG הציגה גם את Smart Box, זוהי קופסת סטרימר, שמאפשרת להוסיף את תכונות ה- Smart TV כמו גלישה באינטרנט, ניגון קבצי מדיה דרך הרשת (כולל תמיכה בכתוביות עברית) גם למסכי LG או טלוויזיות של חברות אחרות, לא נקבע עדיין מחיר למוצר זה, הוא יעמוד כנראה על סביב 1,200 ש"ח.

LG Smart Box

מעבר לתגובות בפורום