YES הופכת את הממיר לסטרימר

ליאור קורן
17-05-2011 15:00

חברת yes יוצאת לניסוי של שירות yes streamer אשר יאפשר לממיר להציג תכני מדיה ממחשבים ברשת או מהאינטרנט.

היום (ג') יוצאת חברת yes לניסוי שירות חדש בשם yes streamer אשר יהפוך את הממיר yes Max Total אל סטרימר לכל דבר.
השירות, צפוי להיות זמין ללקוחות החברה רק בחודש אוקטובר הקרוב והוא יאפשר לצפות בקבצי וידאו ותמונות ולנגן קבצי מוזיקה אשר מאוחסנים על המחשבים בבית (דרך הרשת הביתית). בנוסף, תתאפשר גלישה באינטרנט במספר אתרים כמו יוטיוב ופיקאסה.

סטרימר בממיר הקיים


שירות yes streamer יפעל על ממיר ה- yesMAX TOTAL הקיים, זהו הממיר המקליט של יס שמגיע עם חיבור אינטרנט (קוי) מובנה המשמש כיום עבור שירות ה- VOD.


yes streamer - ממיר סטרימר של יס
לצורך הפעלת השירות, על הלקוח יהיה לפנות לשירות הלקוחות של החברה ולבקש הפעלה שלו, לאחר מכן, ירד העדכון המתאים באופן אוטומטי לממיר, לא יהיה צורך בהפעלת הגדרות מיוחדות ושירות ה- "סטרימר" יתמזג אל תוך הממשק הקיים.

למעשה, המשתמש יראה קטגוריה חדשה בשם yes streamer ברשימת השירותים בממיר (כמו VOD, רשימת הקלטות ועוד).

ממיר yes streamer
התקנת תוכנת Tversity


אנשי yes לא הזכירו את השם DLNA (אולי מחשש להפחדת קהל הלקוחות שאינו בקיא במונחים טכניים), אבל פרוטקול השיתוף הזה, הוא שמאפשר הזרמה של תכני מולטימדיה בין מחשבים ומכשירים שונים ברשת.


לצורך הפעלת השירות, הלקוח יוריד מאתר האינטרנט של  yes תוכנת "שרת מדיה", זוהי גרסה של תוכנת ה- Tversity שהינה
תוכנה ותיקה וידועה למדי בתחום, yes הטמיעה ממשק עברי בתוכנה, מה שאמור להקל על המשתמשים.


Tversity
דרך תוכנה זו, יגדיר המשתמש את תיקיות המדיה (וידאו, אודיו ותמונות) השיתופיות, מהן יוצגו התכנים בממיר.


סוגי תכנים


על פי הצהרות אנשי החברה, הממיר יתמוך בהצגת כל פורמטי הוידאו הפופולריים כיום, בפועל, בגלל שהממיר עצמו אינו תומך בחלק מפורמטי הוידאו, תוכנת ה- Tversity על המחשב, מבצעת המרת קידוד בזמן אמת על המחשב לפורמט מתאים אותו מסוגל הממיר להציג בהצלחה.


בדרך זו, ניתן לנגן קבצים מסוגים שונים, כמו WMV או MKV, אך הפעולה גם גוזלת אחוז מסויים של משאבי מחשב ולכן אינה מומלצת עבור מחשבים בעלי חומרה חלשה. מלבד הצגת קובץ הוידאו, השירות תומך גם בהצגת כתוביות עברית מהסוג הפופולרי (SRT) ועוד.


בסעיף האודיו, yes streamer תומך בהעברת פסקול דולבי דיגיטל 5.1 ערוצים, אך במקרה של סרט עם פסקול DTS, הוא יתורגם לאות סטריאו (2 ערוצים).


yes streamer - ממיר סטרימר של יס
גישה לאתרי אינטרנט


בנוסף, ניתן יהיה לגלוש ישירות מהממיר לרשימה מתוחמת של אתרי אינטרנט, בחלק מהם, ניתן יהיה לשתף תכנים מהמחשב. בזמן גלישה במחשב, בתוך אתר יוטיוב למשל, ניתן יהיה לסמן בעזרת סרגל יעודי בדפדפן סרט ספציפי והוא יוצג על מסך הטלוויזיה בסלון – דרך הממיר.

yes streamer - יס סטרימר

מצטרפים לעולם הגדול

מה עומד בבסיס ההחלטה להשיק שירות שכזה? נכון להיום, יכולת הזרמת מדיה ("סטרימינג") מגיעה במכשירים כמו סטרימרים (מזרימי מדיה), בחלק מנגני ה- Blu-ray ואף בדגמי טלוויזיות חדשים שכוללים חיבור רשת מובנה.

יס לא ממציאה כאן את הגלגל, אלא מוסיפה שירות שהדרישה אליו הולכת וגוברת, בהטמיעה אותו בממיר, היא הופכת אותו למרכז המדיה בבית ומרגילה את הצרכנים להמשיך ולהשתמש בו גם לצרכים נוספים מלבד צפיה בשידורי טלוויזיה רגילים – גם כאשר אנשי החברה מודעים לכך שחלק מהתכנים הורדו בדרך בלתי חוקית מהאינטרנט.


ואם מדברים על צפיה בתכנים בלתי חוקיים, אז מנכ"ל החברה – רון אילון וגם סמנכ"ל הנדסה איציק אליקים, הצהירו כי שום מידע או תיעוד על הרגלי השימוש של הלקוחות לא יאסף או ישלח אליה.


מהדגמה בת מספר דקות של השירות, נראה כי הממיר מתמודד עם מטלת הזרמת המדיה באופן ראוי, אבל, יש לבחון בקפידה ענין זה במשך זמן רב יותר, במיוחד לאור ניסיון העבר שהציג איטיות בתגובות הממיר בחלק מסוים מהמקרים. השקת השירות, עלולה ליצור גם אתגר עבור אנשי שירות הלקוחות שיצטרכו להתמודד עם שאלות בנושאי התקנת התוכנה על המחשב וניהול הגדרות שלה.


כאמור, בשלב הראשון, יושק השירות בקרב עובדי חברת yes בתצורה של ניסוי וסביב חודש אוקטובר, הוא יושק באופן מסחרי. על פי הצהרת מנכ"ל יס, בחודשים הראשונים, השירות ינתן בחינם ולאחר מכן יגבה עליו סכום "ברמה של שקלים בודדים בחודש".

מעבר לתגובות בפורום