מיוזיקל פידליטי M3CD – נגן עם חרך למוזיקה

נמר לוי
27-04-2011 06:00

הנגן החדש מעוצב בטוב טעם, עם צליל שעושה טוב לסגנונות כמו מוזיקה קלאסית או ג'אז ועם חרך בקדמת המכשיר אשר מצפה שתגישו לו את התקליטור הבא. ביקורת.

מיוזיקל פידליטי הינה חברה שהצליחה לבסס מעמד ראוי גם במוצרי כניסה לתחום האודיו וגם במוצרים יקרים. ליצרנית זו יש מגוון מוצרים במנעד מחירים רחב שנע בין כמה אלפי שקלים בודדים ועד לעשרות אלפי שקלים. החברה מייצרת מגברים משולבים, מגברי הספק, נגנים, מגברים לאוזניות וגם ממירים (DAC). לאחרונה חשפה היצרנית נגן CD חדש שהיום יעמוד למבחן.

מסביב לנגן

הנגן הדיגיטלי החדש של Musical Fidelity מכונה M3CD, זהו נגן הכניסה של החברה מסדרת M3 בה ניתן למצוא גם מגבר משולב.

בקדמת הנגן, בצד שמאל ניתן לראות את צג ה-LCD בעל ספרות כחולות, עליו ניתן לראות את מספר הרצועה ומשך הניגון, מימינו נימצא חריץ / חרך להכנסת התקליטור. בחלקו התחתון של הנגן ממוקמים לחצני הפעולות (הרצה קדימה/אחורה, הוצאת התקליטור, עצירה וניגון, כיבוי והדלקה).
בגב המכשיר, נמצא שתי יציאות דיגיטליות – אופטית וגם קואקסיאלית ובנוסף גם יציאת סטריאו אנלוגית בתצורת RCA. הזנת החשמל מגיעה כצפוי דרך "כבל קומקום".

הנגן של מיוזיקל פידליטי הינו כבד משקל ובנוי היטב, לא מבייש את סטנדרט החברה המקובל שנראה מאסיבי לעין, צג ה- LCD נראה מרשים מאוד למראה, במראה הייטקי ויוקרתי ביחס למה שקיים בשוק בטווח המחירים הזה. בשורה התחתונה, ברמת איכות הבניה והמראה, אין ספק כי מדובר במוצר שמרגיש ונראה מאוד יקר.

מיוזיקל פידליטי M3CD - נגן דיסקים, ביקורת
מבחן האזנה

את הביקורת בחרתי לפתוח עם מוסיקה ספרדית. הדיסק bebo cigala-lagrimas negras fronta נכנס לתוך הנגן. פעולת שאיבת הדיסק אל תוך נבכי המכשיר מתגלה כשקטה במיוחד ושניות ספורות לאחר מכן השיר מתנגן כבר. בתקליטור הזה, אתמקד במיוחד על התחום התחתון והמיד. מדובר בהקלטה פנומינלית, מאוד מאוזנת ואיכותית. הנגן מציג קול אדם צלול וחלק, גדול ומרשים מאוד. הפסנתר נשמע מצויין, עם גוף ורמת פרטים כזו שמספרת על קלידים העשויים מעץ וגוף פסנתר גדול. בסולו הקונטרבס אני מגלה בס מאוד מוגדר, מהיר ומופרד אך ישנה תחושה כי חסר לי עוד מעט "בשר" למטה - יש תחושה שהנגן אינו מוריד את צליל המערכת מספיק נמוך. אני יודע בוודאות שההקלטה הזו אמורה לחשוף בס מאוד נמוך ומאוד עמוק. מאידך, בהתחשב באיכות הצליל באופן הכללי אני מוצא את התוצאה כמצויינת.

קול יוון
קול גבר עבר בקלות את המבחן ועכשיו מגיע התקליטור eleftheria arvanitaki meno ektos בו אבחן את התמודדות נגן ה- CD עם קול אישה יווניה. גם כאן, בדומה למקרה הקודם, יש הקלטה מדהימה והמוסיקה חושפת כלים אקוסטיים מזרחיים שונים. נגן ה- M3CD טוען את הדיסק במהירות מרשימה ואני מתחיל להגלות בהאזנה כיצד הנגן מפריד היטב בין שלל הכלים. קולה של הסולנית בוקע מהמרכז, בגובה עמידה, הכלים ממוקמים סביבה כאשר כלי ההקשה המלווים את השיר נשמעים היטב. הצליל הינו מפורט, מאוזן ומיידי. זהו נתון חשוב מאוד במיוחד כאשר מדובר בהצגת כלי הקשה. קולות זמרי הליווי נשמעים טוב מאחור אך לא מצוין. חסרה לי עוד קצת רזולוציה על מנת להפוך את התוצאה מטובה מאוד ויותר לכזו שתקבל ציון מצוין, יחד עם זאת גם כאן אני רחוק מלהיות מאוכזב מהתוצאה.

האתגר
ממשיך באלקטרוני עם התקליטור venetian snares hospitality - הקטע אלקטרוני שהתגלה פעמים רבות בביקורות עבר כקשה לעיכול. גם הפעם אני יכול להגיד שאני חושש מעט בתחילה. קטעים תובעניים ומהירים כאלה יכולים להשמע נהדר על נגן כזה בזכות המהירות והאיזון הטונאלי המרשים שהוא מציג אך עלולים להפיל את הנבחן ברזולוציה שקצת חסרה לי מקודם.
הקטע מתחיל בעדינות מסוימת. זהו האינטרו שלפני המלחמה הצלילית שמתרחשת באמצע הדקה הראשונה וכשהיא מתרחשת הצליל נשמע מעט איטי משחשבתי, התחום הגבוה נשמע מעט בהיר ומשום מה הדינמיות נפגעה מעט. הבס נשמע מאוד ברור ומוגדר אך גם כאן אני מגלה שהוא לא יורד מספיק נמוך ולא מספיק עמוק, הנגן אומנם מאוד שקט אך עדיין חסרים לי קצת פרטים במיוחד בתחום הגבוה. מאידך, המיד נשמע מלא יחסית ומפורט למדי אם כי בקטעים הקשים שבקשים הוא מאבד מעט מיתרונותיו.

הערה על התמודדות: במוסיקה אלקטרונית מעודנת יותר, ה- M3CD פשוט נשמע מדהים. מאוזן מאוד, עשיר מאוד, אנרגטי ומפורט והכי חשוב דינמי. המערכת הכל כך שקופה אליה שודך הנגן בעת הבחינה, חשפה ביצוע לא מושלם, אבל אני מאמין שהמערכות שאליהן יסופח הנגן הזה (ברמות מחיר תואמות) לא ירגישו כל כך בחסרון הזה.

מיוזיקל פידליטי M3CD - נגן דיסקים, ביקורת
קול מלא

ממשיך עם מוסיקה עברית ומתי כספי עולה על הבמה עם שירו המקסים "ילדותי השניה". הצליל הראשון מגלה לי שהנגן מעביר את היצירה ברכות. טווח המיד הינו מלא ועשיר מאוד, התחום הגבוה רך ומעודן ויחד עם זאת מאוד מפורט ואוורירי, קולו העמוק של מתי מתי כספי ילדותי השניהכספי נשמע מצוין וממוקם במרכז הבמה. תמונת הסטריאו מעולה, הבס במקרה הזה יורד נמוך יחסית אם כי עדיין חסר לי עוד קצת תדר נמוך על מנת שירגיש קצת יותר "בריא". התוצאה מאוד מערבת, בגודל הנכון והצליל הינו טבעי וניטרלי מאוד.

במוסיקה קלאסית אני בוחר ב-4 עונות של וויואלדי בהוצאה של bis שכמו שאני תמיד אומר זו אחת ההקלטות הטובות ששמעתי לביצוע הזה. גם כאן, יש יופי של הפרדת הכלים, רמת הפרטים מרשימה מאוד וניתן לחוש את הקשת נעה על המיתרים בקלות. בקטעים מתפרצים הנגן מציג תוצאה מאוד דינמית ומיידית, הוא אינו מאבד איזון טונאלי ומשאיר את הצליל עשיר והרמוני מאוד. הבמה רחבה עמוקה ומסודרת, הכלים נשמעים בגודל הנכון והתוצאה מרשימה בכל קנה מידה.

גם בקטעים קלאסים קשים יותר כמו העולם החדש של דבורז'אק אני מגלה שהנגן מסתדר היטב עם כלים אקוסטיים. שחזור צליל כלי הנשיפה נשמע מרשים מאוד, טבעי ומפורט ברמה בה ניתן ממש לחוש את המתכת של הכלי. גם בקטעים המתפרצים ביצירה התובענית הזו הנגן נשאר מאוזן ולא מגלה שמץ של חריפות או מחסור בדינמיות.

מפריד בין נשים לגברים

ממשיך בז'אנר הקלאסי בתקליטור claudio-monteverdi -vespro-della-beata-vergine שהגיע למטרת בדיקת היכולת להעביר למאזין צלילה של להקה ווקאלית גדולה. ה- M3CD אינו מאכזב, הוא מפריד היטב את הקולות כך שניתן אפילו להתרכז רק בנשים או רק בגברים בקלות רבה. הוא פותח במה גדולה שממחישה היטב את האולם וגודל הלהקה והתזמורת. הצליל המאוזן, העשיר והמאוד מערב מביא אותי למסקנה שבמוסיקה אקוסטית ובקולות אדם מדובר בנגן טוב מאוד למחירו.

בס: מדויק, מהיר ומגובש ביותר. יחד עם זאת אינו עמוק ומעביר תחושה כאילו חסרים עוד כמה תדרים למטה. אך בשורה התחתונה המהירות וההפרדה בתחום הנמוך בהחלט מגבים על כך. שיכוך מהמשפחה הרכה נותן תחושה של בס עמוק יותר אך אנו מפסידים מעט מהמהירות, הדיוק וההפרדה בתחום הנמוך.

מיד: עם שיכוך ראוי הוא נשמע נהדר. מלא, אנרגטי מהיר ומפורט מאוד. בלעדיו הוא מרגיש מעט סינטטי במיוחד כאשר מאזינים לקטעי מוסיקה "קשים". יחד עם זאת קטעים קשים מידי (אלקטרוני ורוק כבד) לא הופכים את המיד לצדיק וחסרה לי מעט דינמיות ומיקרו דינמיות.

גבוהים: להבדיל מהמיד והבס שמשתנים בהינתן אביזרי שיכוך שונים התחום הגבוה נשמע מעולה גם בהעדר הטיפול ברזוננס. הוא מאוד אוורירי, מאוזן ומהיר. הוא מציג היטב כלים אקוסטים ואינו מגלה חריפות במוסיקת רוק או אלקטרוני. יחד עם זאת הייתי רוצה לקבל קצת יותר "בהירות" על מנת להשלים את הקצוות.

dream theater scenes from a memoryבגזרת הרוק אני בוחר ב- dream theater scenes from a memory. יחסית לרוק הכבד המצוי במחוזותינו הלהקה הזו יודעת גם כיצד להקליט. במקרה הזה האזנתי לכל הדיסק מבלי לעצור אפילו פעם אחת. המסקנות הן חד משמעיות. הנגן הזה מתגלה כמאוד דינמי עד שזה מגיע לקטעים קשים במיוחד. נכון, זה סותר מעט את הגדרת ה-"מאוד דינמי", משום מה, במוסיקה קלאסית מרובת כלים ה- M3CD שרד אך כאן, במוסיקת רוק כבד קשה ותובענית למדי הוא לא מהווה ממש להיט היסטרי. התחום הגבוה הינו מעט מקומפרס, כאילו לא מצליח לטפס למצילות כראוי והתחום הנמוך מוגדר ומפורט אך אינו "בועט בבטן" כמו שהוא אמור לבעוט. הגיטרה נשמעת מעולה ומאוד אנרגטית ובהחלט ניתן להרגיש את המשקל שלה. בנוסף, כאשר נכנסת השירה לתמונה משהו שם הולך מעט אחורה. הגיטרה מאבדת מעט מהאופי האגרסיבי שלה לטובת השירה והתחום הנמוך מקריב מעט רזולוציה.

הערה: ישנה תחושה כי הנגן הזה מעגל פינות. הוא אינו מוריד את הרמקול נמוך מספיק ולא מעלה אותו גבוה מספיק. בתחום הנמוך ניתן לטפל בזה בעזרת ספייקים מהמשפחה הרכה כאשר יחסי הגומלין בין רכות שמעט "מורחת" את הצליל ורזולוציה, עומק והפרדה נכנסים למשוואה ואז צריך לבחור בפרמטר הרצוי. בתחום הגבוה אין בחירה. הוא אינו מטפס למעלה מספיק אך אל תחשבו לרגע שמדובר בנגן "סתום". מה שהוא מעביר - עובר היטב וזה בהחלט מהווה יתרון כאשר הרמקול שברשותכם נוטה לחריפות.

מיוזיקל פידליטי M3CD - נגן דיסקים, ביקורת
נקודות ציון

חום
נגן זה אינו מתחמם באופן שדורש הערה מיוחדת, אלא כמו כל נגן CD לא מנורתי ממוצע.

מהירות קריאה
עוברות רק שניות בודדות מהרגע בו הכנסתם את הדיסק ועד שהוא מוכן לניגון. זה מתרחש מהר יותר מהזמן שבו תגיעו לנקודת ההאזנה. כך גם מהירות העברת הרצועות.

תצוגה
זו נוחה וברורה ביותר. קל מאוד לקרוא את המידע גם מרחוק. התאורה נעימה מאוד, מחמיאה למכשיר וכמובן, כיאה למוצר חדיש, נראית מאוד הייטקית.

שיכוך והעמדה
כמו כל מוצר אודיו רצוי להעמידו על מדף ראוי ויעודי לרכיבי אודיו. במקרה הזה רצוי בהחלט לעשות זאת. שיכוך הנגן יכול לשפר את התוצאה הסונית, אפילו שיהא עדיין טובה מאוד כאשר לא משתמשים בשיכוך. שיכוך מהמשפחה הרכה מביא את ה- M3CD לתוצאה קצת פחות בהירה אך יותר מאוזנת לטעמי ויחד עם זאת מוריד את הבס קצת יותר נמוך. שיכוך מהמשפחה הקשה מביא אותו לתוצאה מפורטת יותר והפרדה טובה יותר אך פוגע מעט בתחום הנמוך.

שלט רחוק
הקליטה התגלתה כמעולה, ניתן לשלוט על כל הפרמטרים של הנגן, קל מאוד לתפעל אותו על עיוור כבר מהדקות הראשונות והוא כמובן שולט גם על המגבר המשולב מאותה סדרה.

מיוזיקל פידליטי M3CD - נגן דיסקים, ביקורת
סיכום

אני חושב שמדובר בנגן טוב מאוד למחירו. לא יותר ולא פחות. הוא לא עשה שום דבר מיוחד שגרם לי להגיד שהוא מתחרה בנגנים שעולים הרבה יותר והמיצוב התמחירי בישראל עונה כהלכה על הביצועים.

מנגנון "חרך הדיסקים" שמחליף את המגש הנשלף המסורתי התגלה כנוח ומאוד אלגנטי. נהנתי בכל פעם מחדש להגיש לו תקליטורים. השיטה הזו, שמוכרת לי היטב מהצד המקצועי (נגני CD לתקליטנים) נחשבת לאמינה מאוד ומהירה ביותר, מן הסתם, איננו מחפשים כאן לשבור שיא מהירות בטעינת התקליטור אך עצם העובדה שהיא נחשבת לאמינה כבר נותנת נקודות זכות למכשיר.

בשורה התחתונה מדובר בנגן דיגיטלי טוב מאוד שיתאים למערכות בגזרת המחיר שלו. מערכות חושפניות או בהירות יאלצו את המאזין לשכך אותו בשיכוך מהמשפחה הרכה על מנת לעדן אותו ולתת לו קצת יותר משקל במיד ובנמוכים. לחובבי האלקטרוני והרוק הכבד אני ממליץ להמשיך הלאה. חובבי הקלאסי הג'אז והמוסיקה מהמגזר הרגוע יותר אני ממליץ ללכת ולהאזין לו. יש סיכוי יותר מסביר שהוא יהיה הנגן הבא שלכם.

מחיר: 9,900 ש"ח

אחריות: טופ אודיו

תודה לחנות "פיוז" על השאלת המוצר לבדיקה.

מעבר לתגובות בפורום