ביקורת: קסיו EX-S200 - מצלמת כיס קטנה ופשוטה

אלי כרמי
24-04-2011 06:20

הסתובבנו עם מצלמת ה- Casio EX-S200 למשך תקופת זמן, זה היה קל משום שהיא קטנה ומתאימה לכל כיס, בדקנו ביצועים ואיכות תמונה. ביקורת.


בעידן המודרני, כולנו אוהבים לתעד את עצמנו ואת האירועים שקורים בחיינו דרך צילום. מצלמה קטנה אותה ניתן להכניס לכל כיס יכולה להיות להיות בת לוויה נוחה עבורנו למטרת שליפה ברגע המתאים בכדי לצלם את הרגע. לכך כיוונה קסיו עם ה- EX S200 שהיא אכן קטנה ואלגנטית ואמורה להתאים לכל אחד ולכל רגע, החלטנו לבדוק אותה.

עיצוב ותפעול

מצלמה זו מתגלה כמאוד דקה, עם פחות  מ- 18 מ"מ של עובי, היא מעוצבת בקווים נקיים ועם קימורים קלים ונראית טוב ועם הגוון הנכון היא יכולה להתאים לכל אחד.
ה- S200 מרגישה ובנויה בצורה איכותית שמשדרת ביחד עם העיצוב הנקי יוקרה ועמידות ונראה שלא תהיה לה בעיה מיוחדת להאריך חיים. האיזור שעלול להיות רגיש הינו מנגנון הזום ומומלץ להזהר שהוא לא יקבל מכה בזמן התפעול בו הוא בולט החוצה.

מצלמת קסיו - Casio EX-S200 , ביקורת
מסך ה- LCD בגודל 2.7'' מכסה את רוב שטחו של גב המצלמה ומספק תמונה טובה באיכות סבירה, אבל קשה לבחון דרכו את חדות ואיכות התמונה שהמצלמה מסוגלת להפיק עם חיישן ברזולוציית 14MP.

לחצני ההפעלה מעוגלים ולא בולטים דבר שמונע לחיצה מקרית עליהם, אך מבנה זה מקשה על תפעול עיוור שלהם. למרות מרווח שקיים בין רוב לחצני הניווט והבחירה בתפריט הם צמודים – מה שמקשה על מעבר ובחירה מהירה בתפריטים ללא לחיצות שגויות. מנגד, לחצן הצילום ומתג הזום שממוקמים בראש גוף המצלמה נוחים לשימוש ומספקים תגובה טובה וחלקה של מנגנון הזום כפול ה- 4 (אופטי) וכן של הדיגיטלי כפול 6. חבל שאין אפשרות למנוע את השימוש בזום הדיגיטאלי.
 
מהירות
לחיצה אחת על מתג הפעלת המצלמה ותוך כשניה היא מוכנה לצלם תמונה ראשונה, בין צילום תמונה אחת לאחרת יש להמתין גם כשניה, אמנם, יש אפשרות של צילום מהיר העומד על קצב של 4 וגם 10 תמונות בשניה, אבל הפעלתו מתבצעת דרך התפריט (ולא בעזרת לחצן קיצור) והרזולוציה יורד בהתאמה לערך של 2MP ו- 1MP בלבד. כדאי לדעת כי מנגנון זה לא גורם למצלמה לעשות פוקוס חדש עבור כל תמונה אלא הפוקוס נקבע רק עבור התמונה הראשונה בלבד.


מצלמת קסיו - Casio EX-S200 , ביקורת
צילום

מצלמת הפוקט של קסיו מציעה מגוון גדול של 42 מצבי צילום מוגדרים מראש עבור סיטואציות מגוונות. מצבי צילום אלו תוכננו לגרום למצלמה להפיק תוצאות טובות יותר בתרחישים נפוצים. בנוסף, ישנה אפשרות לבחור במצב Premium Auto הכולל עיבוד תמונה מאסיבי יותר שמשפר את איכות הפלט, אבל בתמורה גוזל כמה שניות נוספות לאחר צילום התמונה.

עם רזולוציה של 14MP, איכות התמונה של מצלמה זו הינה טובה בתנאי תאורה טובים, בתנאי בחוץ לדוגמא. אך, בתנאי תאורה קצת פחות טובים המצלמה ממהרת להגדיל את ערך ISO דבר שמוביל לתמונה מגורענת כבר מעל 200 ISO. לדאבוננו, במצלמה זו אין אפשרות לשלוט ידנית על ערך ה- ISO (כנהוג במצלמות קומפקטיות שאינן יקרות). בחירה במצב לילה לא משפרת בהרבה את המצב ולכן העדפנו לצלם ב- Premium Auto כאשר תנאי התאורה התגלו כלא אידיאליים.

מצלמת קסיו - Casio EX-S200 , ביקורת
וידאו
הקטנה הזו, כמו כל מצלמה מודרנית מסוגלת לצלם וידאו וגם עושה זאת באיכות HD של 720P עם 20 תמונות בשנייה (20 FPS), אם תרצו לקבל קצב פריימים גבוה יותר, תצטרכו לבחור במצב וידאו סטנדרטי עם רזולוציית 640X480 – שם היא מצלמת בקצב של 30 תמונות בשנייה (30 PFS). הפעלת הוידאו הינה קלה ע"י לחץ יעודי לכך מכל מצב ואיכות התמונה של הוידאו מתגלה כסבירה ובדומה לנעשה בצילום תמונות סטילס, גם כאן היא פחות מוצלחת כאשר התאורה אינה אופטימאלית.


סיכום

ה- Casio EX-S200 מפגינה איכות בניה טובה, מראה אלגנטי ואיכות תמונה סבירה. מימדיה הקומפקטיים מאפשרים לקחת אותה לכל מקום ללא מאמץ ואפילו לא להרגיש אותה כאשר היא מונחת בתיק קטן.
המצלמה מאפשרת תפעול בסיסי בצורה קלה, כך שבטח היא תקסום לקהל מסוים שאינו מחפש להסתבך עם הגדרות מתקדמות, אך מי שיחפש אפשרויות שליטה מתקדמות שמאפשרות שיפור איכות התמונה במצבים ספציפיים, מומלץ כי יחפש דגם אחר.

ציון:

בעד: מצלמה קטנה עם איכות בניה טובה וקלות שימוש.

נגד: איכות תמונה בתאורה חלשה, הגדרות מוגבלות ותפעול מתקדם מוגבל ולא נוח.

מחיר: 1199 ש"ח (רשמי)
אחריות: שנתיים ע"י היבואן אלודה.

תמונות דוגמה - Casio EX-S200
לחץ להגדלה

מצלמת קסיו - Casio EX-S200 , ביקורת

מצלמת קסיו - Casio EX-S200 , ביקורת

תמונות דוגמה

תמונות דוגמה

מפרט טכני

גדול תמונה אפקטיבי    14.1MP
גודל חישן     1/2.3 "
סוג החישן    CCD
ערכי ISO    50,100, 200, 400, 800, 1600, 3200
זווית רחבה  (W)    27
זום אופטי 108 מ"מ   - 4x
מיצב תמונה    כן
פוקוס אוטומטי    TTL
Aperture    F3.2 - F5.9
Built-in Flash     כן
Continuous Drive: 4 fps, 10 fps
וידאו  1280 x 720 (HD 20 fps), 640 x 480 (30 fps),
זיכרון חיצוני    SD/SDHC
Viewfinder    ללא
LCD    2.7"
מספר פיקסלים    230,400
USB    כן
סוללה    Lithium-Ion NB-5L battery & charger
משקל 116 גרם כולל סוללה
מידות  55x100x18 מ"מ

מעבר לתגובות בפורום