פיליפס מוכרת את השליטה בחטיבת טלוויזיות ה- LCD

ליאור קורן
18-04-2011 16:00

מנכ"ל פיליפס החדש פותח בצעדי יעול ומעביר את השליטה בחטיבת המסכים לידי חברת TPV מהונג קונג.


על פי ההודעה לעיתונות, חטיבת הטלוויזיות תעבור לפעול תחת חברה משותפת חדשה בה 70% מהבעלות תהיה של חברת TPV מהונג קונג ו- 30% הנותרים ישארו בידי פיליפס.

המיזם החדש והמשותף יכלול את כל פעילות פיתוח מסכי הטלוויזיה, יצור שלהם, הפצה, שיווק ומכירות ברחבי העולם - מלבד המדינות סין, הודו, ארה"ב, קנדה, מקסיקו וכמה מדינות בדרום אמריקה.

על פי ההסכם, המסכים שישווקו, ימשיכו לשאת את שם המותג פיליפס, זאת בכפיפה לסטנדרטים של איכות המקובלים בפיליפס ובתמורה, פיליפס תשותף בהכנסות מאותה פעילות.

מנכ"ל חדש
על פי סוכנויות הידיעות, המנכ"ל פרנס ואן הוטן נבחר לתפקידו בזכות נסיונו בתהליכי יעול חברות וסביר להניח כי ינקטו צעדים נוספים בעתיד, בראיון ל- Bloomberg, אמר הוטן כי "יש פוטנציאל רב שחבוי בחברה ועדיין לא נחשף".


פיליפס מקווה כי השותפות החדשה עם TPV תחזיר את חטיבת הטלוויזיות (LCD) לרווחיות משביעת רצון בהתמודדות עם ירידות המחירים בשוק והמלחמה מול יצרני טלוויזיות מסין.

פיליפס הינה יצרנית טלוויזיות ותיקה מאוד, כאשר המסך הראשון יוצר בשנת 1928 ע"י החברה ההולנדית. החברה נכנסה גם לשותפות עם LG במפעל LG Philips Display שייצר פנלי LCD, אולם מכרה את חלקה בו והחלה לרכוש פנלי LCD עבור המסכים שלה מספקיות כמו שארפ.

בשנת 2008, החליטה החברה להפסיק ולשווק טלוויזיות בצפון אמריקה (ארה"ב) ומאז המסכים שנושאים את השם "פיליפס" בארה"ב מיוצרים ומשווקים למעשה ע"י חברת Funai.

כיום, מייצרת חטיבת ה- TV שכוללת כ- 4,000 עובדים מסכי LCD עבור מחשבים וטלוויזיות ביתיות, רק לפני מספר שבועות, חשפה החברה את דגמי ה- LCD החדשים, שכוללים מסכי תלת מימד וגם תאורת LED עם מנגנון עמעום מקומי הנחשב למתקדם ביותר בעולם ה- LCD.

מעבר לתגובות בפורום