ארגון ה- Blu-ray מפרסם מחקר: סרטי תלת מימד מרגשים יותר

ליאור קורן
10-04-2011 06:05

מחקר אותו יזם אגוד ה-בלוריי, בדק תגובות מוח של 24 צופים בזמן צפיה בסרטי תלת מימד.

איגוד ה- Blu-ray ביקש לבדוק האם המעבר לסרטי תלת מימד משפיע גם על חווית הצפיה, לשם כך יזם מחקר במעבדת מוח שנמצאת בעיר ברייטון באנגליה.

24 הנבדקים (בהרכב שווה של נשים וגברים) חוברו לציוד מדידה שבדק את קצב הלב, שינויים בעור (מוליכות) ופעילות המוח, זאת בזמן שהוצגו להם קטעי וידאו בפורמטי DVD, בלוריי דו מימד ובלוריי תלת מימד. הקטעים הוצגו בסדר רנדומלי, הם נלקחו מתוך סרטים חדשים יחסית, אחד מהם היה קטע פעולה, השני אנימציה והשלישי דרמה מוסיקלית.

תוצאות המחקר נחלקו לשלושה ממצאים שונים:


תשומת לב: רמת תשומת הלב של הנבדקים היתה גבוהה ב- 12% בעת צפיה בסרטי בלוריי בתלת מימד, זאת בהשוואה לסרטי בלוריי בדו מימד. פורמט ה- Blu-ray הדו מימדי (וידאו באיכות HD), הפגין יתרון של 17% על פני סרטי DVD ברזולוצייה רגילה (SD).


רגש: התגובות הרגשיות של הצופים למראה הסרטים שהוצגו, עלו במידה ניכרת כאשר הוצג סרט Blu-ray, זאת בהשוואה ל- DVD, שיא העליה עמד על 8% יותר, זאת כאשר הוצג סרט תלת מימד.


מחויבות / התמקדות בצפיה: פורמט ה- Blu-ray גרם לצופים להתמקד יותר בצפיה ברמה של 12% יותר מאשר סרט DVD, מעבר לסרט בלוריי 3D הקפיץ עוד יותר את הפער ל- 18%.


תוצאות המחקר הזה, שימחו כמובן את אגוד ה- Blu-ray שהצהיר כי "פורמט ה- Blu-ray אינו מהווה רק שדרוג טכנולוגי אלא מעניק לצופה חווית צפיה מערבת יותר בבית".

קישור: מקור

מעבר לתגובות בפורום