יהלום שברמקול - רמקולים שקופים למחשב, הרמן קרדון GLA-55

אביחי אפוטה
11-04-2011 06:15

הרמקולים המעוצבים של הרמן-קרדון יפיקו צלילים יפים ואיכותיים בדיוק כמו שהם נראים. ומה עם המחיר?

רמקולים למחשב

לא משנה אילו רכיבים ואביזרים מרכיבים את עמדת המחשב שלכם, סביר להניח כי אם יש בידכם סט רמקולים סטריאופוני שמוצב משני צידי המסך - הוא כנראה עלה סכום כמה עשרות שקלים בודדים, סביר להניח שהוא גם נראה ונשמע בהתאם.
ברוב המקרים, רובנו נסתפק בסט רמקולים פשוט ואם כבר לשדרג - אז לסט של 5.1 רמקולים עבור 'גיימרים' וצפייה בסרטים.

 
לכל יצרניות אביזרי המחשב יש בליין היצע כמעט אינסופי של רמקולים בשלל הרכבים ולמטרות שונות. אך כשחברה כמו 'הרמן קרדון', שם דבר בתחום האודיו הביתי המקצועי והמעוצב, מציעה סט רמקולים סטריאופוני למחשב - זה נראה כמו משהו שמאוד קרוב לשלמות.

gla55

שקוף שהם יפים

 עוד לפני שהפיקו צליל אחד, אפשר לחלוטין להתאהב ב- GLA-55. עיצוב הרמקולים נעשה בהשראת צורת יהלום, עם חיתוכים וזוויות שונות שגורמים לרמקולים לנצוץ בכל מקום שמניחים אותם. הם עשויים פלסטיק מאסיבי וכבד, אך יחד עם זאת צלול ושקוף - מה שיכול לבלבל ולחשוב שהם עשויים מזכוכית. תחתית הרמקולים והמסגרת סביב הוופר מצופים בפלסטיק בגימור ניקל מבריק שמשתלב בצורה אידיאלית לעיצוב השקוף והלא שגרתי.

gla55

היות והם שקופים, ניתן דגש גם על העיצוב הפנימי - הפנוכו של כל רמקול. ניתן לראות בפירוט את כל הרכיבים הפנימיים של הרמקולים, וגם כאן הכול בגימור ניקל מבריק ומנצנץ. בניגוד לרמקולים אחרים, לא תראו כאן כבלים והלחמות שונות בין הרכיבים אלא הכל בנוי בצורה מעוצבת עד לפרטי פרטים: חיבורי הרמקולים וכפתורי עוצמת השמע מתבצעים על-ידי מוטות ברזל דקים המסודרים בקווים ישרים לכל רכיב.

בכל צד, יש גם מנורת LED לבנה שמאירה את כל גוף הרמקול, וביחד עם התאורה בחדר והשבירה של האור בתוך הזוויות השונות של הגוף עצמו - ה- GLA-55 הופכים למשהו שאי אפשר להתעלם ממנו בקלות.

gla55

נתונים טכניים

בכל רמקול, ישנם שני אלמנטים (2 WAY): וופר בקוטר 3 אינטש ומעליו טוויטר שנלקח ממוצרי האודיו של החברה במערכות הסטריאו / קולנוע ביתי.

gla55

הכניסות והיציאות השונות נמצאות כולן על הרמקול הימני של הסט: יש חיבור של צד שמאל, כניסת ספק הכוח, כניסת 3.5 מילימטרים ויציאה לסאב-וופר חיצוני. יש גם ווסת עדין לשליטה בעוצמת הבאסים.

gla55

על הרמקול הימני של ה- GLA-55 יש כפתורים רגישים למגע לשליטה בעוצמת השמע וגם הגברה פנימית: 112 וואט (56 וואט לכל צד). זהו נתון חיובי בהחלט לסט רמקולים מהסוג הזה מכיוון שנתון ההספק ברוב המחשבים הנייחים/ניידים וגם הנגנים הניידים בדרך כלל אינו מספיק גבוה למלא את חלל החדר.

gla55

טווח היענות התדרים מפתיע: מ- 35Hz עד ל- 20kHz (אך תדרי הטווח התחתון מוצגים עם עוצמה של של -10db, מה שאומר כי החיתוך בפועל נעשה בנקודה גבוהה יותר). ה- GLA-55 מגיעים עם ספק כוח וכבל בעל שני קצוות זכריים בקוטר 3.5 מילימטרים לחיבור כל מקור שמע שברשותכם.

gla55

מופע חימום

 gla55
מעבר לפריט מעוצב בסלון או בשולחן המחשב, ה- GLA-55 צריכים גם לנגן. את הבדיקה התחלנו עם מי שאמור להגיע לביקור בישראל בקיץ הקרוב, האחד והיחיד - בוב דילן. בשירים השקטים שלו אפשר בקלות להתאהב ב- "רעש" של פריטת המיתרים  בגיטרה שלו. איפה שלא בדקנו מצאנו ש- 'הרמן קרדון' מאוד מתגאים בטוויטר של ה- GLA-55 שמגיע מסדרות הרמקולים הגבוהות ביותר של החברה, ואכן ניתן להתרשם מאיכות הפירוט והדיוק שלהם כמעט בכל שיר שניגנו. בשביל לחוות ממש את טווח התדרים האמצעי ומעלה הנמכנו כמעט לגמרי את עוצמת הבאס והרמנו את הווליום. השירים אומנם נשמעו אנמיים, אך הטוויטרים לא עשו רושם של מתרגשים יותר מדי מהמבחן שלנו.

באופן כללי, השירים של דילן מאוד ווקאליים ברמת איכות השירה והדומיננטיות שלה לעומת כלי הנגינה. במקרה הזה גם הוופרים מפיקים את המרב ולאורך כל השירים של דילן נהנינו מאוד. העובדה שה- GLA-55 מוגברים בעצמם בהחלט תורמת לחוויה ובעזרת ההגברה הזו הוופרים מצליחים להדגיש בצורה טובה מאוד את התדרים הנמוכים ביותר בצרידות של דילן.

אלקטרוני של פעם

 gla55
מקום של כבוד יש בספריית המוזיקה שלי לאחד הדיסקים שמלווים אותי כמעט 10 שנים: 'דיסאקברי' של Daft Punk. לפעמים אני חושש לשמוע אותו בווליום גבוה כיוון שיהיו לא מעט אנשים שלא ממש "יתחברו" לצלילים האלקטרוניים הקשים של ההרכב המיוחד הזה, אבל מה לא עושים בשביל לבדוק רמקולים...
אחת הרצועות המעניינות באלבום הזה היא Aerodynamic. חריטות רציניות של גיטרות חשמליות בשילוב באסים מאוד מדויקים וחדים. לא משימה פשוטה עבור שום רמקול אבל במסגרת עוצמה שפויה וכיוון שנכון ניתן בהחלט להגיע להרמוניה. עם ה- GLA-55 הצלחנו להגיע לעוצמת שמע יחסית גבוהה גם כשעוצמת הבאס עוברת בקצת את נקודת האמצע, אבל הגיטרות היו דומיננטיות יותר ולכן הבאס נבלע מעט. בכל שיר אחר עם קלידים ואורגנים אלקטרוניים אחרים השילוב היה מצוין ואפילו היה מקום להפחית מעוצמת הבאס. אני אף פעם לא מפחית את עוצמת הבאס...

חצאית משבצות

 

gla55
אנחנו עושים כאן כבוד להופעה נדירה שביקרה כבר בישראל לפני הרבה זמן והלוואי שתחזור שוב: Lord Of The Dance של מייקל פלאטלי. מוסיקה קלטית עשירה, קצבית ומאוד נעימה. מי שרוצה לחוות יותר מ- 40 רקדנים שרוקעים ברגליהם בסנכרון מטורף ובקצב מכונת ירייה גם בבית, יכול לעשות זאת עם האלבום הרשמי של ההופעה. יש מספר רצועות שהוקלטו תוך כדי ההופעה ותוך כדי המוזיקה הוופרים פשוט נורים החוצה עם הרקיעות על הבמה. האלבום הזה עשיר בהמון חלילים ותופים עמוקים וה- GLA-55 של Harman Kardon מצליחים למלא בקלות חלל של 15-20 מ"ר בתחום הצלילים המאוד רחב של האלבום הזה. הקטעים המיוחדים ביותר במוסיקה הקלטית הם בסולואים של חמת החלילים - הטווח הנמוך של הצלילים הגבוהים.

דווקא כאן מומלץ להרים את עוצמת הבאס שכן הוופרים של ה- GLA-55 מתפקדים בצורה מרשימה מאוד. אמנם, הם בקוטר של 3 אינטש בלבד, אך עם ממברנה דקיקה ורחבה ומהלך טווח גדול יחסית. יחד עם פורט עגלגל בכל צד נדמה שהסט הזה דורש עוד ועוד הגברת עוצמה.

gla55

לא רק מוסיקה

זוג הרמקולים - Harman Kardon
GLA-55 אינם מיועדים רק למוסיקה, זו גם לא תחנת עגינה ובטח שלא סט רמקולים לסלון (למרות שהם משתלבים שם עם צורה מושלמת). בראש ובראשונה הם מיועדים לעמדת המחשב, וככאלה הם צריכים גם לתפקד במצבים אחרים בסביבתו כגון סרטים ומשחקים.
מצד שני, במקרים כאלו כמעט תמיד נעדיף סט 5.1 ערוצים ייעודי שכן למרות האיכויות הבולטות והראויות לציון של ה- GLA-55 - זה עדיין סט סטריאופוני. מה שמוביל אותנו לחיפוש את תג המחיר בשביל לחשב עלות מול תועלת. לא פחות מ- 3,790 ש"ח יעלה לכם סט הרמקולים המיוחד הזה, מה שבאופן אוטומטי מקטלג אותם ככאלו שלא מיועדים ומתאימים לכל אחד או לכל כיס.
ומי שכן רכש אותם? הוא ימצא את הזוג הזה כ- "יפים וגם אופים" (צלילים).

מחיר: 3,790 ש"ח
אחריות: באג

 

מעבר לתגובות בפורום