חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

יס סר: רמקולים רצפתיים טאנוי DC2 | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

יס סר: רמקולים רצפתיים טאנוי DC2

גודל אות: Decrease font Enlarge font
רמקול טאנוי DC2 רמקול טאנוי DC2

הוא בעל צליל מאוזן, מפורט ומהנה מאוד בסגנון ג'אז, איך הוא מתפקד בסגנונות מוסיקה אחרים? זהו רמקול Tannoy Sensys DC2

הרמקול הבא שעולה למעמד הבחינה הוא ה- Tanny Sensys DC2

מי אנחנו

טאנוי הינה יצרנית רמקולים אנגלית ידועה, יצרנית זו שולטת בתחום האולפנים כמו כן בתחום הביתי.
רמקול ספינת הדגל של טנוי (יורמינסטר רויאל) נחשב לאחד הרמקולים הנחשקים ביותר בקרב האודיופילים.
שמה של יצרנית זו הולך לפניה וזה היום לבחון האם כך הדבר.

איכות גימור

ה- DC2 הינו רמקול רצפתי בגודל בינוני, עשוי עץ ובעל יחידת טוויטר נפרדת בראש הרמקול.
פתיחת הגריל המאסיבי למדי חושפת שתי יחידות 6.5 אינטש, היחידה העליונה הינה יחידה קואקסיאלית (הטוויטר נמצא במרכז אלמנט המיד). מתחתיה נמצאת יחידת הבס בקוטר 6.5 אינטש, קידמתה אפורה מבד דקיק.
על ראש הרמקול נמצא יחידת טוויטר נוספת, עטופה גוף פלסטי אליפטי. הטוויטר זהה לזה היושב בתוך יחידת המיד.
אחורי הרמקול חושפים פורט בגודל בינוני בחלקו התחתון ומתחתיו 5 טרמינלים (אפשרות ל- BIWIRE) אשר אחד מהם מהווה הארקה כנראה לקרוס.
הרמקול נראה "אודיופילי" מאוד וחזותו מרשימה ואלגנטית כל עוד הגריל מחובר.

נתונים טכנים

Recommended amplifier power 20 - 175 Watts RMSטנוי
Continuous power handling 125 Watts RMS
Sensitivity 89dB (2.83 Volts @ 1 meter)
Nominal impedance 8ohm
Frequency response 34Hz - 51kHz DRIVE UNITS
Wideband™ High frequency 25mm (1.00”) 25-micron titanium dome, neodymium magnet system
Low frequency 1 x 175mm (6.50”)
Dual Concentric™ high frequency 25mm (1.00”) 25-micron titanium dome, neodymium magnet system
Dual Concentric™ low frequency 1 x 165mm (6.50”)
Dimensions 966 x 210 x 293mm
Weight 17kg (37.5lbs)
Finish Maple, rosewood & black ash

פתיחה קלאסית

הקטע SEMIRAMIDE של המלחין ROSSINI.
בהתחלה, משום מה יחידת הטוויטר העליונה לא משתתפת בחגיגה. מיד יצרתי קשר עם גיל (מנהל מכירות ב-ט.ר ) ונאמר לי שהוא בעצם סופר טוויטר שניכנס לפעולה אך ורק בתדרים גבוהים במיוחד.
מבחינתי, הבחינה ממשיכה כרגיל. תופי המלחמה מתגברים יחד עם כלי המיתר וכלי הנשיפה, הרמקול מרגיש מאוזן וטונלי במיוחד, ככל שהקטע מתגבר הרמקול מוכיח לי עד כמה הוא דינמי, כלי הקשת והתופים נשמעים בגודל טבעי, רמת ה-ATTACK מצויינת, מקרו הדינמיקה מרשימה במיוחד, הבמה עמוקה ורחבה, אפקט הסנטר רחב ולא חד, הרמקול כאילו מנגן ללא קופסה.

שחור וחזק

Tannoy DC2מוסיקה שחורה מבית MAXWELL העונה לשם WELCOME.
הגיטרות נשמעות בגודל טבעי, רמת הפרטים טובה מאוד, כלי ההקשה ברורים היטב מצד שמאל.
הרמקול מאוזן, מהיר ומפורט ויחד עם זאת נעים מאוד, מציקה לי העובדה כי אינני מצליח לשמוע את יחידת הסופר טוויטר נכנסת לפעולה.
קולו של הזמר מצטרף יחד עם כל הלהקה, הבס חובט הדוק ומדוייק לחלוטין, יחידת המיד מוסיקלית ומלאת אנרגיה, הטוויטר (חוץ מהסופר שאותו אינני מרגיש עדיין (מפורט והרמקול מוסיקלי מאוד.
גם כאן ניתן למקם את הלהקה בחלל החדר ללא בעיה.

Jazzzzz

קטע ה-גאז' שאהוב עלי: if i should lose you של Robin/Rainger.
הפסנתר נישמע אמיתי כאילו הוא בחדר, הסקסופון בתוך הבמה בחלק השמאלי נשמע בגודל טבעי ומלא אוויר, המיד מתמזג עם הבס והטויטר באופן משכנע והצליל נעים וידידותי.
Tannoy DC2הטוויטר מהיר, מפורט ולא מציק, הרמקול אינו ממש נעלם בחדר ובין צד ימין של הבמה לצד שמאל ולעומק ניתן עדיין לשמוע שיש כאן רמקול.

תמונת הסטריאו טובה מאוד. בסולו הקונטרבס הרמקול נישמע מפורט, הדוק ובעל רמת מקרו דינמיקה מצויינת וברורה, ניתן בקלות להבין מה רצה הקונטרבסיסט.
בהחלט אחת התוצאות המרשימות ששמעתי עד כה במבחן הזה.

אל המועדון

המועדון נפתח ויחד איתו להיט המועדונים של offer nissim + maya שעונה לשם for your love.
כאן כבר לא הופעתי: רוב הרמקולים אשר הצטיינו בג'אז ובקלאסי נפלו כאן וכך גם הוא.
חסר בס, חסרה אנרגיה והכי חשוב חסר הרבה כח, חסרה המהירות וחסרה העוצמה המתפרצת אשר הינה קריטית בסגנון הזה. זה לא השטח שלו וזה ברור לחלוטין.

סיכום

ה- DC2 מהווה רמקול מצוין. בתחום הג'אז הוא נתן את אחת התוצאות המרשימות במבחן הזה, הוא מאוזן מפורט ויחד עם זאת מהיר ומדויק.
טאנויאם נרד אל יחידת הבס, נמצא שהיא הדוקה ומדויקת אך יחד עם זאת מעט רזה ולא מי יודע מה עמוקה.
בפרמטר של "העלמות במרחב", הרמקול הזה יודע ליצר במה טובה אך לא להעלם, תמיד תדעו שהוא שם וממנו מגיעה המוסיקה. בתחום האלקטרוני אגיד לחובבים להמשיך הלאה.
בסך הכל נהניתי מאוד מהתוצאה. מה שהפריע לי זה ה-"סופר טוויטר" שלמרות מאמצים כבירים לא הצלחתי לשמוע אותו כלל, כן כן הצמדתי את האוזן!

יתרונות
איזון, בס, טונליות, טוויטר, טבעיות, עדינות.

חסרונות
מוסיקה אלקטרונית, סופר טוויטר לא מורגש, כיסוי בד קדמי (מועד לפורענות! - עלול להיקרע, סכנת כתמים).

ציונים

בס- 3.5 (מדוייק, הדוק אך רזה למדי)
מיד - 4.5 (מלא, מפורט, מדוייק ונעים לאוזן)
גבוהים - 4 (סופר הטוויטר בלתי נישמע, הטוויטר הקואקסיאלי מצויין, מפורט, מאוזן ומלא)
איזון - 4.5 ( מאוזן מאוד)
דינמיקה- 4 (דינמי, מהיר, מדוייק)
פירוט - 4 (הטוויטר מפורט כולל הבס והמיד, כיוון שלא שמעתי את הסופר טוויטר, אינני יודע לנתחו)
איכות בניה - 3 (הבד מקדימה מועד לפורענות, הרמקול נראה אלגנטי אך סתמי, ציפוי פורניר אינו מושקע).

מחיר: 8,200 ש"ח
אחריות: ט.ר.

מידע על תנאי הבדיקה
  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (25 תגובות פורסמו):

avatar
ram_bra 1970-01-01 02:00:00
הידד!
avatar
ron_a 1970-01-01 02:00:00
נמר, סקירה יפה ומקצועית כרגיל (Y) יש לי רמקולים של tannoy saturn S8 בני 5שנים,(כבר לא מיוצרים) בזמנו עשיתי השוואה מול ה Sensys ולדעתי ה S8 עלה עליו בכל פרמטר
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
נמר , סתם לשם עניין יש סיכוי שתתן לנו ניקוד של הרמקולים השונים בסגנונות שונים ? כי למשל יש כמה רמקולים שמצטיינים בג'אז ובקלאסי ולא במוסיקת מועדונים , אבל אין ניקוד שלהם בתוך החבורה , כך שקשה לדעת מי יותר טוב לדעתך דבר נוסף שמעניין אותי מאוד להבין , אתה מצאת רמקול שמסוגל להיות מהיר מאוד ומפורט מאוד שיש לו יחידות באס כ"כ גדולות שיוכל להיות להיט מועדונים ? והאם יש חיה כזו בטווחי המחירים האלו והכפולים להם ?
avatar
מתן 1970-01-01 02:00:00
אחלה רמקולים יש ל טנוי .... כל הכבוד לנמר
avatar
דג רקק 1970-01-01 02:00:00
.... ואני כבר מדמיין את נמר עם האוזן על הסופר טווטר, כשהו צווח עליו: דבר! דבר כבר!! ואז אישתו של נמר נכנסת לחדר ורואה את מי שהיא חשבה לטורף אימתני שפוף מעל הרמקול, ומנהל איתו ויכוח קולני. - מה קורה נמרי היא שואלת? - הסופר טווטיר לא מדבר אלי !!! החוצפן הפעור !!! - אהה ... נמרי אולי תנוח קצת? האזנת להרבה רמקולים היום. - לא! לא! ללללאאא!!! קודם שהטוויטר ישמיע קול. ידבר. או ישיר. או ינגן. גיטרה. או משולש. משהו!! - אההה נמר, כן .. הנה ... אני שומעת את טוויטו. הוא מדבר אלי. הוא אומר לי שאתה צריך לנוח. הוא אומר שאתה לא שומע אותו כי אתה עייף. הוא אומר שצריך להיות רענן כדי לשמוע את טוויטו. אתה בא? - לא! לא! את לא מבינה! ............ באמת? זה מה שהוא אמר? - כן - והוא אמר שקוראים לו טוויטו? - כן, כן טוויטו. ככה הח'ברה באנגליה קראו לו. בא. בא לנוח. רד מהשרפרף, עמוד ישר. איפה הפיג'מה שלך? - טוב. אנ בא. אבל מוטב לו שהוא ידבר מחר כשאני עירני. - כן, כן. מה שתגיד. רק בא.
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
וואו דג רקק גמרת אותי לחלוטין (יש לי כאב בטן מצחוק)
avatar
Avi 1970-01-01 02:00:00
נמר , סתם לשם עניין יש סיכוי שתתן לנו ניקוד של הרמקולים השונים בסגנונות שונים ? כי למשל יש כמה רמקולים שמצטיינים בג'אז ובקלאסי ולא במוסיקת מועדונים , אבל אין ניקוד שלהם בתוך החבורה , כך שקשה לדעת מי יותר טוב לדעתך דבר נוסף שמעניין אותי מאוד להבין , אתה מצאת רמקול שמסוגל להיות מהיר מאוד ומפורט מאוד שיש לו יחידות באס כ"כ גדולות שיוכל להיות להיט מועדונים ? והאם יש חיה כזו בטווחי המחירים האלו והכפולים להם ? מצטרף לשאלה ומוסיף אחת משלי. מה עדיף למוזיקה אלקטרונית, רצפתיים או מדפיים (באותו טווח מחירים)?
avatar
ofir-harlev 1970-01-01 02:00:00
היידה נמר, אחלה סקירה. טאנוי אחלה חברה. אגב, חבל שאין תמונות של הגריל שלו. avi זו ממש שאלת מיליון הדולר אי אפשר להגיד מה יותר טוב, מדפי או רצפתי....למען האמת זו גם עובדה לא קיימת. מעבר לזה שיש מוזיקה שמדפיים עושים איתה יותר חסד מרצפתיים, גם העובדה ש"כל מקרה לגופו" מבטלת במאת האחוזים כל טענה כללית שיכולה להיות על ההשוואה הזו.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
:) לגבי זה שלא שמעו את הסופר טוויטר זה הגיוני (אלא אם נמר הוא באמת נמר או כלב). אגב בהשוואה לKEF של מי היחידה הקואקסיאלית טובה יותר?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
את הסופר טויטר אנחנו לא אמורים לשמוע אך חייב להיות איזה שהוא יתרון לסופר טויטר מול הרמקולים שהיחידה אינה קיימת אצלהם. אני לא הרגשתי הבדל איתו ובלעדיו , לא פסיכולוגית ולא מציאותית. כלומר - הרמקול אחלה , הסופר טויטר לא נותן כאן שום תוספת מיוחדת או שונה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
לגבי ציון בכל סיגנון זה יקרה בסיכום, כל רמקול יקבל את יתרונותיו בכל סיגנון ויהיה מנצח אחד גדול.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אורי ... שתעלה הסקירה על הכייף תדע.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
השתמשת באיזושהיא הקלטה שהוקלטה במעל 20KHz ? הCD של הוא SACD?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אין לי SACD.
avatar
Sonus 1970-01-01 02:00:00
את הסופר טויטר אנחנו לא אמורים לשמוע אך חייב להיות איזה שהוא יתרון לסופר טויטר מול הרמקולים שהיחידה אינה קיימת אצלהם. אני לא הרגשתי הבדל איתו ובלעדיו , לא פסיכולוגית ולא מציאותית. כלומר - הרמקול אחלה , הסופר טויטר לא נותן כאן שום תוספת מיוחדת או שונה. לא הבנתי, יש אפשרות ברמקול לשמוע בלי הסופר טוויטר או איתו? איך אתה יודע שהוא לא נותן כלום?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
לא ידידי. כנראה שלא הסברתי נכון. אני אומר ככה. בחנתי הרבה רמקולים במבחן הזה, לא הרגשתי יחודיות מסויימת לטנוי שמחזיק בתוספת סופר טויטר, הוא הרגיש רמקול עם שתי יחידות ולא איזה שהוא יתרון בגבוהים או באמביאנס. אי לכך וכיוצא בזאת אני מסיק מסקנה כי הסופר טויטר הממוקם למעלה מיותר מפני שלא מוסיף דבר. אוסיף ואומר כי ביקשתי מחבר פורום שהיה נוכח במבחן לסגור בידו טויטר אחד בקטעי מצילות כדי שאנסה להיתאמץ ולמצוא הבדלים בין סופר פתוח לסגור. שוב - לא הצלחתי להבחין בשום דרך. אוסיף. סופר טויטר מבחינתי אמור להתחיל לנגן במיזוג לטויטר הרגיל + תוספות למעלה. כלומר את ה-18K הרץ הוא עדיין צריך לנגן על מנת להיתמזג עם הטויטר שמפסיק לנגן ב-20K הרץ. ואת ה-18 לשמחתי אני עדיין שומע.
avatar
Sonus 1970-01-01 02:00:00
לא ידידי. כנראה שלא הסברתי נכון. אני אומר ככה. בחנתי הרבה רמקולים במבחן הזה, לא הרגשתי יחודיות מסויימת לטנוי שמחזיק בתוספת סופר טויטר, הוא הרגיש רמקול עם שתי יחידות ולא איזה שהוא יתרון בגבוהים או באמביאנס. אי לכך וכיוצא בזאת אני מסיק מסקנה כי הסופר טויטר הממוקם למעלה מיותר מפני שלא מוסיף דבר. אוסיף ואומר כי ביקשתי מחבר פורום שהיה נוכח במבחן לסגור בידו טויטר אחד בקטעי מצילות כדי שאנסה להיתאמץ ולמצוא הבדלים בין סופר פתוח לסגור. שוב - לא הצלחתי להבחין בשום דרך. אוסיף. סופר טויטר מבחינתי אמור להתחיל לנגן במיזוג לטויטר הרגיל + תוספות למעלה. כלומר את ה-18K הרץ הוא עדיין צריך לנגן על מנת להיתמזג עם הטויטר שמפסיק לנגן ב-20K הרץ. ואת ה-18 לשמחתי אני עדיין שומע. תודה על ההסבר, רמקול כזה היה נחמד לבדוק עם דיסקים בפורמטים החדש (SACD), הרי כמובן שבCD רגיל אין שום משמעות לסופר טוויטר. בקשר להצהרה שלך על 18K הרץ. אלא אם בדקת במעבדה את זה אני לא בטוח שאתה יכול לשמוע 18K הרצ. השמיעה האנושית אומנם אמורה להיות עד 20KHZ אבל בפועל מעטים האנשים ששומעים שעברו את גיל 13 ששומעים מעל 16KHZ.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
וגם אם שומעים אז בווליום גבוהה וקטעים שלא משופעים בתדרים אחרים. מעניין בדיוק לבדוק איפה הם מתמזגים ואיך, לפי טאנוי הקרוס חותך ב 16KHz מה שאומר שאם יש קטע מעל זה, אז הטוויטר העליון חייב להיות בROLLOFF מטורף אם לא שומעים אותו . מוזר.
avatar
mmhifi 1970-01-01 02:00:00
[LEFT]Namer-if you do feel supertweeter then it's design fuck. Believe me - I have a lot of experience with them(though mine are not Tannoys but the principle is the same). You must feel supertweeter if you switch it off the system only. Then you hear sound quality falls down - and not only in treble but in mid and bass too. Be sure - Tannoy engineers know their stuff[/LEFT]
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
[LEFT]Namer-if you do feel supertweeter then it's design fuck. Believe me - I have a lot of experience with them(though mine are not Tannoys but the principle is the same). You must feel supertweeter if you switch it off the system only. Then you hear sound quality falls down - and not only in treble but in mid and bass too. Be sure - Tannoy engineers know their stuff[/LEFT] העניין הוא שנמר (על פי הסקירה) לא הבחין כלל בעבודתו של הסופר טויטר... "משום מה יחידת הטוויטר העליונה לא משתתפת בחגיגה. מיד יצרתי קשר עם גיל (מנהל מכירות ב-ט.ר ) ונאמר לי שהוא בעצם סופר טוויטר שניכנס לפעולה אך ורק בתדרים גבוהים במיוחד. "....."הטוויטר (חוץ מהסופר שאותו אינני מרגיש עדיין".... ועוד מוסיף נמר..."אוסיף ואומר כי ביקשתי מחבר פורום שהיה נוכח במבחן לסגור בידו טויטר אחד בקטעי מצילות כדי שאנסה להיתאמץ ולמצוא הבדלים בין סופר פתוח לסגור. שוב - לא הצלחתי להבחין בשום דרך." נראה כי תפקיד הסופר טוויטר ברמקול הספציפי הזה הוא יותר כגימיק שיווקי מאשר תרומה מעשית.
avatar
mmhifi 1970-01-01 02:00:00
[LEFT]Interesting. Mine has extension to 50kHz, cross with tweeter in 50-100kHz region(per crossover calculator) and I can hear it working with ear very close to supertweeter. System looses about 10-20% of performance without supertweeters[/LEFT]
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
במקרה של הרמקול הזה לא הרגשתי ירידה באיכות הצליל . כנראה שברמקולים אחרים {גם שלהם} מסדרות גבוהות יותר אחוש ירידה של אותם אחוזים שאתה מדבר עליהם אם אחסום את הסופר. במקרה הזה לא היה הבדל כלל.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
סבבישן.
avatar
stereophile 1970-01-01 02:00:00
There is no way you will hear the Super tweeter on a CD. PCM rolls off those frequencies... However, on SACD's you might here them (although they are outside your frequency range capabilities).
avatar
mmhifi 1970-01-01 02:00:00
[LEFT]Nice theory - again. But what can I do? I do hear. Now it's time to say cd format is perfect because bits are bits blah-blah-blah... By the way cross to supertweeter is 1st-order so some output from audible range is always heard[/LEFT]
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: