משקפי תלת מימד – תקן M-3DI אוניברסלי בדרך

ליאור קורן
28-03-2011 23:26

החברות XpanD 3D ופנסוניק פועלות לקידום תקן סטנדרטי למשקפי תלת מימד שיאפשר להשתמש באותם משקפיים לצפיה במסכים של חברות שונות.

הדור הראשון וגם השני, של מסכי טלוויזיה תומכי תלת מימד מגיע עם מגבלה מהותית אחת לפחות: המשקפיים להם נזקק הצופה בכדי לצפות בתכני 3D אינם מתאימים לשימוש במסכים מתוצרת חברות אחרות, כלומר, באם רכש הלקוח מסך תלת מימד מתוצרת פיליפס, הוא לא יוכל להשתמש באותם המשקפיים עבור צפיה במסך סמסונג 3D.

אותה מגבלה, לא נעלמה מעיני הצופים שנאלצים להסתפק בזוג אחד או שניים אותם קיבלו עם המסך, באם הם מעוניינים לארגן צפיה קבוצתית של 4-5 חברים, למשל, האפשרות שעומדת מולם היא לרכוש זוגות נוספים משקפיים אקטיביים במחיר של מאות שקלים לכל אחד מהם – החברים לא יכולים להגיע עם משקפי תלת מימד מהבית (אלא אם במקרה, הם רכשו מסך מתוצרת אותו המותג).


זה לקח אמנם זמן, אבל היצרניות מבינות כעת שמגבלה זו פוגעת באופן מהותי במכירות ומעכבת את החדרת טכנולוגיית התלת מימד אל הבתים, עתה יוצא לדרך מיזם חדש שמבטיח לתקן את המעוות.


משקפי M-3DI

חברת XPAND שמתמחה בפתרונות 3D עבור בתי קולנוע וגם לשוק הביתי, החלה היום בתהליכי רישוי של תקן חדש עבור משקפי תלת מימד אקטיביים (Active Shutter) שפותח בשיתוף עם פנסוניק.


החברה הראשונה שתציג משקפיים בתקן הזה, תהיה פנסוניק עצמה, לאחר מכן, יושקו מוצרים דומים גם בחברות פיליפס, היטאצ'י, סניו, אפסון, Sim2  וגם ויוסוניק, על פי דברי עמי דרור – מנהל האסטרטגיה של החברה, ניתן יהיה להשתמש באותם המשקפיים עבור צפיה בטלוויזיות, מקרנים ביתיים וגם בבתי קולנוע.


תקן M-3DI החדש, מבוסס על תקשורת דו כיוונית עם המסך, כאשר המשתמש מפעיל את המשקפיים בפעם הראשונה, הם יזהו את שם יצרן המסך והדגם הספציפי ובנוסף, יאפשרו גם לסנכרן את תדר ההפעלה שלהם או בהירות המשקף, זאת דרך חיבור למחשב או אפליקציה יעודית.

הצפי להשקת מוצרים תואמים ראשונים, עומד על כשישה חודשים מעכשיו ומקדמי התקן החדש, מקווים כי הוא יהפוך לסטנדרט מקובל בכל התעשיה.

מקור: Twice

מעבר לתגובות בפורום