Woojer – לחבר את המוזיקה לגוף בכנס Think Next

ליאור קורן
20-03-2011 23:00

בין כלל הטכנולוגיות שהודגמו בכנס Think Next של מיקרוסופט, הודגמו חיבור של מערכת האודיו לגוף, זיהוי פרצופים בוידאו, מסיבת אווטרים ועוד.


כנס Think Next 2011 של מיקרוסופט, הציג עשרות טכנולוגיות ומיזמים חדשים, את חובבי האודיו, ענין במיוחד המיזם של חברת Woojer שמציע אלטרנטיבה מעניינת לצורת האזנה המסורתית למוזיקה.

עד היום, בכדי לקבל חוויה של הופעת מוזיקה חיה, למשל, היינו נדרשים להציב בסלון הבית זוג רמקולים אימתניים, מגבר כוחני וסאב וופר שיעזור בהרעדת הבטן.

לווברץ את הגוף
אנשי Woojer, תוקפים את האתגר בדרך שונה: במקום לחפש כלים (כמו רמקולים) שיצליחו להעביר את הויברציות המוזיקלית דרך האויר אל המאזין, נעשה כאן שימוש בעזרים קטנים, המחוברים באופן ישיר אל הגוף ומעבירים אליו את אותן ויברציות / רעידות באופן בלתי אמצעי.


את צלילי המוזיקה, מקבלים בעזרת זוג אוזניות רגילות, מלבדן, יש לחבר ארבעה אביזרים קטנים, אחד מהם מותקן על חגורת המכנסיים באיזור הגב, בצד השני מצמידים אביזר נוסף לחולצה ובנוסף, מצמידים אביזר לכל רגל, באיזור סוף המכנס – מעל לנעל.


ארבעת האביזרים הללו, מעבירים ויברציות אל הגוף ולמעשה מתרגמים חלק מהצלילים לרעידות והופכים את גוף המאזין למשהו שמזכיר תיבת תהודה של רמקול (רק שכאן, הצלילים לא אמורים להתפשט אל חלל החדר).


Woojer Demo
בהדגמה בה השתתפתי, הושמעו מספר קטעי מוזיקה, ניתן היה לחוש בעיקר את התדרים הנמוכים וזה דמה לאפקט שמקבלים משימוש בסאבוופר אימתני בחדר - שמצליח להרעיד את הגוף.


ההדגמה הפגינה פוטנציאל מעניין לשילוב של הגוף עצמו בתוך חווית הצליל, זה רלוונטי עבור האזנה למוזיקה נטו וגם לצפיה בסרטים או לשילוב עם קונסולת עבור משחקי פעולה למשל.
הכבלים שמחברים את אביזרי ההרעדה לגוף נוחים פחות לשימוש ולכן היה עדיף לעבור לטכנולוגיה אלחוטית.

בכנס של Microsoft, הוצגו עוד מספר טכנולוגיות מעניינות:

One Vision – טכנולוגיית זיהוי פנים בוידאו: עם אלגוריתם שמסוגל לזהות תוי פנים בסרטי וידאו ולהצמיד להם שם ופרטי דמות, ניתן להשתמש ביכולת זאת עבור שליפת קטעי וידאו בהם מופיעה אותה דמות למשל.

Avatar Party עם Kinect: צפינו ביכולת זו עוד באירוע הפתיחה של תערוכת CES בלאס וגאס, שם הודגם נאום עם דמות אווטאר של סטיב באלמר. השימוש ביכולת זאת יעשה באמצעות קונסולת ה- Xbox (שעדיין אינה נמכרת בישראל באופן רשמי אלא דרך חנויות פרטיות בעיקר) והיא תאפשר להציג על המסך דמויות גרפיות המייצגות משתמשים אמיתיים, תוך חיקוי מדוייק של התנועות שלהם.

Kinect Avatar Party

ישום זה, מאפשר לבחור מספר אפשרויות של מפגש חברתי - קבוצתי וגם להחליף רקעים שיוצגו מסביב למעגל המשתתפים הוירטואלי.


Kinect Avatar Party

Life Log – על Bing Mobile: כאן ניתן להציג היסטוריה של כל אותם מקומות בהם שהה המשתמש במשך פרק זמן מסויים, ע"י ציון על המפה או תמונות של המקומות (כמו מסעדות או אתרים אחרים) אותם ביקר.

Life Log – על Bing Mobile

אפליקציה אחרת הפועלת על טלפונים מבוססי Windows phone 7, שמזכירה בהצגתה את פורסקוור, מאפשרת לראות על מפה את מיקומם של החברים ולתאם עימם גם מפגש משותף בנקודת ציון נבחרת.

Windows phone who

ILabs - אנשי מעבדות החדשנות בישראל של מיקרוסופט, הציגו טכנולוגיית זיהוי פנים, שמאפשרת לשייך פרצוף בוידאו לשם / דמות, לעקוב אחרי פנים אלו גם כשהדמות נעה על המסך, מסובבת למצלמה את גבה או זזה בתנאי תאורה גרועים.

Attention marker מסוגל לזהות גם התמקדות של פנים באובייקט מסויים, לדוגמה, מעקב אחר קבוצת אנשים שצופה במסך טלוויזיה יוכל לזהות כמה מהם מתמקדים בתוכנית על המרקע וכמה מסובבים את פרצופם לצד (ומנהלים שיחה במקביל למשל), כך ניתן יהיה לוודא מהימנות של רייטינג (לא כמה אנשים ישובים מול המסך, אלא כמה מהם אכן צופים בתוכנית בפועל).

ILabs Who

SuperFish - האם נמצא המחליף של זאפ?
מנוע החיפוש אותו פיתחה החברה הינו ויזואלי: ברגע שלוחצים על תמונה באתר מסויים, המנוע יאתר תמונות של חפצים זהים במקומות נוספים, כך למלש, באם נתקלנו בנעל מעניינת באתר מכירות מסויים, לחיצה עליה תציג על המסך את אותה הנעל באתרי מכירות נוספים ברשת.

Superfish

מעבר לתגובות בפורום