צונאמי ביפן והשפעתו על תעשיית המסכים

ליאור קורן
15-03-2011 23:58

רעידת האדמה ביפן פקדה גם חלק ממפעלי החברות שמייצרות מסכי LCD או פלזמה, יש כבר דיווחים על נזקים.

רעידת האדמה שפקדה את יפן (עוצמה של 8.9 בסולם ריכטר) וגלי צונאמי עזים ששטפו איזורים שלמים בצפון מזרח יפן, השפיעו גם על תעשיית האלקטרוניקה המקומית והייצוא לעולם.

במבט כללי, נראה כי השפעת האסון על יצור מסכי טלוויזיה מסוג LCD תהיה קטנה יחסית בטווח המיידי, משום שהרוב הגדול של מפעלים אלו, ממוקם באיזור המערבי של יפן שלא נפגע, אך המשך הייצור תלוי גם באספקת חומרי גלם שמגיעים מחלקי יפן האחרים ולכן, עדיין מוקדם להעריך את ההשפעה הסופית של האירועים על אספקת פאנלי LCD בחודשים הקרובים.

סוני סגרה באופן זמני שישה ממפעליה בגלל בעיות באספקת חשמל וסגרה לשיפוץ את מרכז הפיתוח הטכנולוגי של החברה שממוקם באיזור האסון – בצפון מזרח יפן. קבוצת סוני תתרום 300 מיליון ין יפני למאמצי השיקום, 30,000 מכשירי רדיו והקמת קרן סיוע של עובדי החברה.


שארפ: על פי הדיווחים, יש נזק לא גדול למפעל שממוקם ב- Yaita city, ארבעה מפעלי יצור פאנלי LCD משקיעים מאמצים לחזור לקו יצור רגיל תוך מספר ימים, החברה הודיעה כי תתרום 100 מיליון ין יפני למאמצי הסיוע לקורבנות האסון והיא שוקלת גם חלוקת מסכי LCD באיזורים שנפגעו.


פנסוניק: מספר עובדים נפגעו באופן קל, יצור הופסק בשני מפעלים שנפגעו ברעידות האדמה (אחד מהם מייצר מסכי LCD), בעקבות הבעיות הארציות באספקת החשמל, החברה עברה לנוהל עבודה עם חיסכון בחשמל, תוך כיבוי אורות ומכונות שפעולתן אינה נחוצה באופן דחוף.

החברה הודיעה כי תאיץ יצורן של סוללות מתוצרתה (ותוצרת מפעלי סניו שנרכשו על ידה), זאת בכדי לענות על הביקושים לכך באיזורים שנפגעו ונותקו מאספקת חשמל סדירה.

הייצור במפעל הצגים של היטאצ'י נעצר ביום שני השבוע למטרת הערכת נזקים, מפעל זה, מייצר צגי LCD עבור קונסולת המשחקים נינטנדו DS וטלפונים של LG.


טושיבה סגרה מפעלים המייצרים רכיבים בסיסיים עבור תעשיית האלקטרוניקה, כגון חיישני תמונה מסוג CMOS בהם נעשה שימוש בטלפונים כדוגמת אלו של נוקיה.


על פי הערכת אנשי חברת המחקר HIS iSuppli, המאורעות הטרגיים שהסתיימו בקורבנות רבים בנפש ונזק גדול לרכוש, יגרמו למחסור באספקת רכיבים חשובים כגון שבבי זיכרון פלאש NAND, זכרונות DRAM, מיקרוקונטרולרים וגם צגי LCD, אנשי החברה צופים עליית מחירים ובעיות באספקה

מעבר לתגובות בפורום