iKeyboard - נרתיק מקלדת - אביזר אייפד שימושי

גולן טופמן
15-03-2011 06:00

iKeyboard – כיסוי חדש לאייפד מאפשר עבודה עם מחשב הלוח בצירוף מקלדת פיזית מובנית, האם הזיווג הזה משפר את תהליכי העבודה ב- iPad? ביקורת.

התורים ל-iPad 2 שוברים שיאים, הבאזז התקשורתי, כהרגלו, ממשיך סביב יורש הטאבלט הראשון של אפל וכולם מתווכחים ביניהם ושואלים את שאלת מיליון הדולר- האם שווה לשדרג? האם קיים שינוי של ממש בין הגרסא הראשונה של ה-iPad לבין השנייה? ובכן, התשובה לפי כל הסקירות מתגלה כסובייקטיבית, מה שמקשה על בעלי אייפד "1" להחליט האם כדאי לשדרג.

עד שנחליט מה לעשות בענין וגם כפיצוי קטן לאותם בעלי ה-iPad הראשון שמרגישים מקופחים, זה זמן מצויין לסקור כיסוי מעניין מאוד שעשוי להפוך את כל חווית המשתמש על פיה. אז רגע לפני שאתם משדרגים או מחליטים להעדיף את הגרסא השנייה על גבי הראשונה, אולי יעניין אתכם לקרוא את הסיקור הבא, שעלות המוצר שלו מהווה בדיוק את סכום הפער במחירי שני דגמי הטאבלטים.


מבנה, חומרים ואריזה כללית


אז מה יש לנו כאן, כיסוי / נרתיק משולב מקלדת. הקייס עצמו עשוי עור סינטתי בעוד שהמקלדת עשויה סיליקון איכותי. סגירת הנרתיק נעשית ע"י מגנט והמסגרת שאליה נכנס האייפד עשויה פלסטיק קשיח מצופה עור. כל דפנות הנרתיק מצופות בצידן הפנימי במשטח רך ונעים למגע.

יצוב המסך, כאשר האייפד מוכנס אליו נעשה ע"י קיבוע חלקו של המסך במסילה שמובנית קצת לפני המקלדת. מידות הכיסוי 235X146 בעודו סגור.

iKeyboard - נרתיק מקלדת - אביזר אייפד שימושי
זה כיסוי, מקלדת או בכלל אביזר חיצוני?


ובכן, ה-iKeyboard הוא סוג של בן כלאיים בין כמה מוצרים. כלפי חוץ, בעודו סגור, הוא נראה ככיסוי עור רגיל לחלוטין (אם כי איכותי, וזאת אפרט בהמשך). פתיחתו חושפת מקלדת סיליקון מובנית בכיסוי- מקלדת כמעט מלאה, למעט ה-Num Pad וכפתורי הקיצור שמעל החיצים. המקלדת מוטמעת בצורה איכותית בכיסוי העור והם כאחד.


בגרסא שנמכרת בחנויות idigital, המקלדת נמכרת עם אותיות בעברית על גבי המקשים, בנוסף לאותיות באנגלית כמובן.

פריסת המקשים מגלה פרט חשוב- מימין לכפתור Alt קיים כפתור Command, אשר מוכר למשתמשי ה- Mac בלבד וזה רמז קטן לתאימות המקלדת לסביבות עבודה נוספות, דבר שאפרט לגביו בהמשך.

iKeyboard - נרתיק מקלדת - אביזר אייפד שימושי
סידור מקשים וארגונומיה - ניצול מקום מירבי


עם יד על הלב, כאשר אני מביט במקלדת של ה-iKeyboard קשה לומר שחסרים לי מקשים. המקלדת מסודרת כמו מקלדות ה-Mini-Notebooks והכפתורים שלה גדולים מספיק בשביל עבודה ממושכת ומסודרת.


המקלדת שחורה והכיתוב על המקשים הינו בצבעים לבן וצהוב זוהר, כך שלא קיימת בעיה באבחנה בין הכפתורים. בעלי ראייה לקויה לא יסתדרו כאן לדעתי, ויעדיפו את מקלדת המגע של ה- iPAD.


מקלדת זו הינה מאוד נוחה ונעימה למגע ודרושה לחיצה קלה בלבד בכדי ללחוץ על כל מקש. אני מצאתי את זה כיתרון, אבל אני מוסיף שיש אנשים שלא יאהבו את המגע הרך (יגידו רך מדי) של המקשים.


בדומה למקובל בכל מחשב נייד, מסודרים כפתורי ה-F כך שיתפקדו גם בתור פעולות נוספות (Function), מימין לשמאל: Insert, הגברה, הנמכה, Mute, העברה קדימה, השהייה/ניגון, העברה אחורה, Zoom, מסך מלא, ו-Print Screen. ואם כבר הזכרנו את כפתור צילום המסך, אז כמה חבל שהמקלדת לא מספיק חכמה כדי לבצע צילום מסך גם באייפד, שבו הפעולה שנדרשת לביצוע צילום מסך היא לחיצה על כפתור ה-Home בשילוב כפתור הכיבוי במהירות.


iKeyboard - נרתיק מקלדת - אביזר אייפד שימושי
ממשק ותפעול - נוח, קל ומהיר


לא תידרשו לידע מתקדם כדי לתפעל את האביזר המדובר. לאחר החלקה של הiPAD לתוכו (בקלות,יש לציין) תתבצע הדלקה של המכשיר באמצעות מתג צדדי קטן, אני מוסיף - עדין מאוד, אפילו עדין מדי. לאחר הדלקת המקלדת תידלק נורת LED כחולה אשר מצביעה על מצב On. השלב הבא הוא זיהוי המקלדת באמצעות התקן ה-Blutooth 2.0. לחיצה על כפתור Connect תאפשר למכשיר להיות מזוהה. השלב האחרון הוא גישה לזיהוי התקן ה-BT דרך תפריט הגדרות ב- אייפד. התהליך פשוט כפי שנשמע והזיהוי מתבצע במהירות.


היתרון הגדול - חיבור המקלדת האלחוטית אינו מבטל את ממשק המגע ואפשר להשתמש בשניהם. למען האמת, במקרים רבים נזקקתי גם למסך המגע וזאת לשם שינוי שפה - חיסרון נוסף וחשוב מאוד. אין כפתור לשינוי שפה במקלדת האלחוטית שבנרתיק.


מעבר לזה, ביליתי שבוע שלם עם ה-iPAD  בעודו מחובר למקלדת האלחוטית ויש לציין שעבור הקלדת מסמכים, צ'יטוט בפייסבוק ושאר משימות כתיבה, נהניתי מאוד והייתה לי הרגשה שהרווחתי נייד מצויין. החיסרון - בכל הקשור למשחקים ואפליקציות, המקלדת גרמה לתחושה שישנה משקולת שמכבידה מאוד. לא ניתן לקפל את המקלדת אחורנית מבלי לפגוע בה, כך שהאייפד די מסורס ברגע שהם מחוברים.

סוללה ותאימות


גם אם אין לכם אייפד, תוכלו להשתמש באביזר זה, בסופו של יום מדובר במקלדת סיליקון ניידת וקלת משקל ותפעול אשר מסוגלת לתקשר עם כל מחשב, כולל Mac. לבעלי המדיה סנטר- המקלדת תתאים גם לכם, למעט הצורך בעכבר נפרד נוסף.

המקלדת נטענת באמצעות כבל מיני USB  ל- USB ונדרשות כארבע שעות להטענה ששווה 45 שעות שימוש, מה שמאפשר להשתמש בה באופן רציף כ- 5 מחוזרי טעינה של אייפד. באם היתה אפשרות לחבר את המקלדת ישירות ל- iPAD, גם לשם ההטענה, זה יכל להיות מצויין, אבל אפשרות זו אינה קיימת.

iKeyboard - נרתיק מקלדת - אביזר אייפד שימושי
סיכום - אביזר יעיל לבעלי ה- iPAD


כבעלים של אייפד בעצמי, אני יכול להעיד שמאז שרכשתי את המכשיר "אספתי" בדרך כל מיני אביזרים וכיסויים. מי שמכיר את הנושא - שוק אביזרי מוצרי אפל לרבות האייפד הוא שוק יקר מאוד. במחיר הנקוב, הייתי ממליץ לרוכשים החדשים לבחור בכיסוי המדובר ו-"להרוויח" על הדרך אפשרות תפעול נוספת ונוחה, שרק תעזור להם לבצע את השינוי ממחשב נייד לטאבלט בצורה נוחה יותר, קראו לזה "עקומת למידה" סבלנית יותר.


עם זמן סוללה ארוך, חומרים איכותיים, תאימות מגוונת לשלל מחשבים, כולל האייפד ותפעול קל ונוח, ה-iKeyboard הוא בהחלט מוצר מומלץ, במיוחד עם ירידת המחיר של ה- אייפד מדור ראשון.

ציון:
מחיר: 349 ₪
אחריות: idigital

מעבר לתגובות בפורום