השקת ה- iPad 2: ב- 'אפל' יכולים להיות מרוצים, הצרכנים קצת פחות

אביחי אפוטה
12-03-2011 21:56

תורים ארוכים, צרכנים רבים שנשארו בידיים ריקות ובעיות במסך. ובכל זאת, השקת הדור השני לטאבלט של 'אפל' שוברת שיאים.

האייפד 2 כבר כאן. הדור השני לטאבלט המצליח של Apple הגיע לחנויות 'אפל', אמש, בשעה 17:00 (שעון מקומי, ארה"ב), ובנוסף גם לסניפי רשת החשמל Best-Buy, Wallmart, Target וסניפי רשתות הסלולר 'ווריזון' ו- AT&T. מסביב לכול מוקדי המכירה השתרכו תורים ארוכים כבר מבוקר יום שישי, ובחלק מהמקומות נצפו צרכנים נלהבים באוהלים כבר יום ויומיים לפני.

ipad 2

ההתרגשות וההתלהבות סביב השקות מוצריה של 'אפל' הן כבר לא דבר חדש, אך עדיין מחזה מרהיב לנוכח מאות אנשים שעומדים בתורים ארוכים, לעיתים בקור ובגשם, רק בשביל להיות בין הראשונים שיניחו את ידם על המילה האחרונה מבית היוצר של סטיב ג'ובס. אחרי פחות מ- 24 שעות מהרגע שעלה למדפים (ועוד קודם לכן באתר של 'אפל') ולפי הערכות שונות, נתוני המכירה של הדור השני צפויים להכניס לכיס הקטן את נתוני המכירה של הדור הראשון. בעוד שהדור הראשון נמכר בכמעט 300,000 יחידות בסופ"ש אחד והגיע למיליון בתוך חודש - ה- iPad 2 כמעט שילש את המכירות ב- 24 שעות והצפי שהביקוש רק ימשיך לעלות. כל זאת הודות לעובדה שהדור השני היה זמין לא רק ב- 236 חנויות 'אפל' ברחבי ארה"ב, אלא בעוד 10,000 סניפים של הרשתות השונות. בנוסף, כל הדגמים היו זמינים (כולל בצבע לבן) לעומת השקת הדור הראשון שהתמקדה אך ורק בדגמי ה- WiFi (דגמי ה- 3G הגיעו בערך חודש אחרי).

ipad 2

 

תסמונת האייפון 4

אבל לא הכול וורוד: עוד לפני שהחלה המכירה בחנויות השונות, נפתחה המכירה בחנות המקוונת באתר של 'אפל' בשעה 01:00 בלילה של יום ההשקה. מעבר לשעה הלא שגרתית, הגיעו דיווחים שבתוך זמן קצר מאוד זמני המשלוח, אליהם מתחייבת 'אפל', התארכו מ- 2-3 ימים ל- 2-3 שבועות וברגע זה עד ל- 4 שבועות. בנוסף, צרכנים רבים שעמדו שעות ארוכות בתורים המפורסמים מחוץ לחנויות 'אפל' והרשתות השונות התבשרו תוך שעות ספורות מרגע התחלת המכירה כי הדגמים השונים אוזלים במהירות עד שהמלאים נגמרו לגמרי. קונים רבים הביעו את הזעם והתסכול בפורומים וברשתות החברתיות השונות. נכון לרגע זה לא ידוע מתי יתחדש המלאי בכל החנויות וניתן להסיק שמלכתחילה כמויות המכשירים לא הייתה גדולה כל-כך וגם בגלל שהתחלקה למספר רב של חנויות.

ipad 2

רבים מהמאושרים שבכל זאת הצליחו לשים ידם על המכשיר הנחשק דיווחו על בעיות מסך של האייפד החדש. בחלק מהמקרים התגלו כתמים צהובים על המסך, בדומה למה שקרה בהשקת ה- iPhone 4 בשנה שעברה. בזמנו הסבירו ב- 'אפל' שהכתמים הללו נגרמו מאדי דבק של ציפוי המסך שלא הספיקו להתאדות ולהתייבש וכי הבעיה הזו צפויה להיעלם בתוך כמה שעות של שימוש. בנוסף, משתמשים אחרים דיווחו על זליגה של התאורה האחורית של מסך ה- LCD של האייפד החדש.

ipad 2

עומד במבחן

יחד עם זאת, הביקורות על המכשיר החדש מהללות את הדור החדש על אף שעל הנייר אין בו חידושים מהפכניים. בחלק מהבלוגים הטכנולוגיים המובילים ברשת הכריזו שה- iPad 2 הוא הטאבלט הטוב ביותר שיש כרגע, וכי העובדה שהוא קל ודק יותר מהמתחרים ומהיר לא פחות מהם, הופכת אותו לטאבלט העיקרי בשוק.

 ipad 2

ipad 2

ipad 2

התמונות נלקחו מהבלוג Engadget

מעבר לתגובות בפורום