מזרים מדיה (סטרימר) LG DP1W במבחן – אלגנטי ופשוט

ליאור קורן
11-03-2011 06:09

סטרימר של LG - מגיע בעיצוב שונה עם שיק, ממשק פשוט לתפעול וחיבור אלחוטי מובנה, הוא פונה למשתמש הממוצע ופחות לחובבים מתקדמים. כיצד הוא מתמודד עם ניגון קבצים בפורמטים מגוונים? ביקורת.


בעולם של נגנים מזרימי מדיה, גם חברות הענק אינן יכולות להתעלם מהמגמה החדשה שנתפסה בתחילה ע"י דגמים של מותגים צעירים יחסית שצמחו בשנים האחרונות (כגון Xtreamer, Popcorn Hour, Dvico).

ציבור המשתמשים אוגר כמויות ענק של קבצי מדיה דיגיטליים וזקוק לפתרון שיאפשר לנגן ולהציג אותם בקלות ובאיכות מקסימלית, הנציג של LG על מגרש הסטרימרים נקרא DP1W והוא עלה לישראל לפני זמן קצר.


סטרימר מקומר בשחור

עיצוב ה-LG, מצליח להראות שונה משאר החבורה, עם חזית שחורה ומקומרת שנוטה מעט בזוית לאחור, בעיטור פס כסוף דמוי אלומיניום מוברש, המראה מזכיר צורתו של רמקול סנטר או מקרן קול מודרני ויתאים מן הסתם להעמדה על מזנון הסלון, בסמוך למסך טלוויזיה דק מסוג LCD או פלזמה.


חזית המכשיר חפה מצג מידע, מלבד נורה בודד שמהבהבת באדום בזמן תהליך עליית תוכנת ההפעלה של הסטרימר ועוברת לכחול במצב עבודה.

בצד העליון של סטרימר זה, ממוקם פאנל לחצני מגע המאפשרים שליטה על פעולות המכשיר, ישנם ארבעה לחצני חיצים, לחצן גישה לתפריטים, אישור וחזרה לאחור.

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
כניסות ויציאות
ומה לגבי חיבורים? המבחר כולל יציאת HDMI להעברת וידאו / אודיו (כבל מצורף בערכה), יציאת וידאו קומפוזיט עם אודיו (בחיבור בננה זעיר וכבל מצורף) ויציאת אודיו דיגיטלית אופטית.


בסעיף הקישוריות, נמצא שני חיבורי USB בצד, חיבור רשת חוטית LAN וגם אנטנת WiFi פנימית שמהווה תוספת חיובית בהחלט.

השלט הרחוק, מזכיר בעיצובו הכללי את שלטי מכשירי הטלוויזיה של החברה, בסידור קלאסי של לחצן רב כיווני (חיצים) עם כיתוב OK במרכזו, לחצני שליטה וארבעה לחצנים צבעוניים, אשר תפקודם משתנה בהתאם לתפריט או לפעולה בה בחרנו.


LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
הפעלה פשוטה

בהפעלה ראשונה של סטרימר זה, מופיע שמוביל את המשתמש בדרך של חיבור המכשיר לרשת למשל, ניתן לבחור עברית בשפת התפריט, בחירה ברשת חוטית או אלחוטית, למשל באלחוטית תופיע רשימת הרשתות הפעילות והחיבור יעשה באופן אוטומטי. מסך הבית ממשיך להופיע באנגלית עם כל האייקונים הרלונטיים, אך מסכי ההגדרות הופכים לעברית.


גם תפריט ההגדרות אינו מורכב מדי להבנה וכולל אפשרויות שינוי רזולוציה (כולל מצב 1080p/24), הגדרות צבע, סוג אות האודיו ביציאה הדיגיטלית (PCM או מקורי), הגדרת שומר מסך, עדכון תוכנה ועוד. לא הצלחתי למצוא עדכוני קושחה באתר חברת LG (אמור להתבצע ע"י הורדה לדיסק USB והתקנה ממנו).

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
תפריט אייקונים
בתפריט הראשי, ישנם שלושה אייקונים עבור ניגון תכני מדיה: וידאו, תמונות ואודיו, לאחר כניסה לאחד מהם, צריך המשתמש להצביע על המקור או התקן המחובר, למשל דיסק דרך כניסת USB2.
אייקונים נוספים בשורת התפריט, משמשים קיצור דרך עבור תפריט אינטרנט, מעבר למצב רשת וכניסה לתפריטי הגדרות המכשיר.

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
ניגון תכני מדיה

בזמן שיטוט בתיקיות השונות, לחצן R האדום בשלט, מעביר מצבי תצוגה – בעיקר שינוי גדלי אייקונים, לחצן "תפריט" מאפשר להעתיק קבצים, לשנות שם או למחוק אותם.


נבדקו ונוגנו בהצלחה, קבצי MKV באיכות 1080p, קבצי M2TS, קבצי MTS של מצלמות HD (פורמט AVCHD), קבצי MP4, קבצי AVI (קידוד DivX).

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
קבצי DVD אינם מציגים תפריטים, לחיצה על קובץ VOB ראשון בתיקיה מתחילה את ניגון קובץ הוידאו הראשי – הסרט עצמו (אם כי לפעמים דווקא תוספות מתחילות להתנגן תחילה ואחריהן מגיע הסרט).

קבצי Blu-ray מתנגנים רק דרך גישה ישירה לתיקיית הוידאו (לא ניתן לראות גדלי קבצים בממשק), וגם אז, חלקם מתנגנים עם קפיצות וקיטועים, מה שמראה שהסטרימר הזה לא תוכנן עבורם. (אין תמיכה גם בפורמטי אודיו HD של בלוריי).


LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורתבזמן צפיה, לחיצה על חץ ימין או שמאל מביאה לקפיצה של 5 דקות בזמן הסרט, קדימה או לאחור בהתאמה. כמו כן, אפשר להריץ את הסרט בחמש מהירויות שונות קדימה ואחורה ע"י שימוש בלחצני FF או RW. שימוש ב- Search יעלה על המרקע פס זמן עליו ניתן לנוע קדימה ואחור.


יש גם לחצן גישה ישירה להילוך איטי, בארבע רמות שונות. לחצן תפריט מקוצר מאפשר לצפות בנתונים כמו זמיקום זמן צפיה נוכחי, פסקול, שינוי חיס תמוה 16:9 או 4:3, מעבר כבין קבצי כתוביות או לשנות בהירות וניגודיות של התמונה. אפשר לבצע גם זום לתמונה ולהזיז אותה לארבעה כיוונים על הצג ע"י שימוש בלחצן גישה ישירה מהשלט.


תמיכה בעברית
שמות קבצים בעברית מוצגים באופן נכון, בזמן צפיה, לחצן SUB  מעלה תפריט כתוביות המאפשר לשנות קידוד, גודל, מיקום מעלה-מטה (אליו מגיעים גם בשימוש בחיצים בשלט באופן ישיר), צבע או סנכרון שלהם בקפיצות של 100ms. סימני פיסוק מוצגים בכיוון ימין וחבל (בתחילת משפט ולא בסופו למשל).

משום מה, בכל פעם שמתחילים צפיה בסרט חדש, ברירת המחדל חוזרת לאנגלית ויש לשנות אותה שוב לעברית , היות ועברית נמצאת אחרונה ברשימה, אזי לחיצה בודדת של חץ עליון מביאה אותנו אליה.


LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
עדכון לגבי העברית: גרסת קושחה חדשה 20110216V2.02.17 מתקנת את הכיווניות של סימני פיסוק כמו נקודות או פסיקים באופן כללי, נותרו מספר מקרים בהם סוגריים, גרשיים או מקף מוצגים באופן הפוך, אך המצב השתפר בענין זה ביחס לגרסה הקודמת.

תצוגת תמונות ומוזיקה

תפריט זה, מאפשר להפעיל מצגת, לבחור מוזיקת רקע ממיקום אחר בדיסק או בהתקן זיכרון נוסף, לבחור באפקטים ועוד.
ניגון מוזיקה, מתבצע גם הוא דרך ממשק פשוט, בזמן ניגון קובץ אודיו, מוצג בצד מידע עליו וגם עטיפת הכותר (באם יש תמונה שלה באותה התקייה).

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
מצב רשת

ניתן להתחבר ברשת דרך פרוטוקול DLNA (באם מחשבכם הינו מבוסס WIN 7 או שהתקנתם תוכנת מדיה סרבר DLNA) או בגישה ישירה לתיקיות הרלוונטיות (פרוטוקול SAMBA). כתוביות מסוג SRT נתמכות רק ב- SAMBA.

בשיטוט דרך הרשת בתיקיות השונות, אין חלוקה מראש לפי סוגי תכנים (וידאו / אודיו או תמונות) אלא הצגת כל הקבצים בתיקייה.

ניגון אודיו, תמונות וחלק מקבצי הוידאו עובד באופן תקין, למעשה רובם עבדו בסדר, כולל קבצי M2TS של מצלמות וידאו (ולא קבצי בלוריי), אבל דווקא ניגון קבצי MKV הפגין בעיות כמו המתנה ארוכה מאוד עד לתחילת ניגון הקבצים, גמגומים וסוג של תקיעה במכשיר שמפסיק להגיב לפקודות מהשלט לאחר תחילת ניגון הסרט.
הרושם הנ"ל תקף לתפעול דרך רשת חוטית וגם דרך אלחוטית (ה- DP1W מגיע עם מתאם WiFi פנימי).

גישת אינטרנט – NetCast


המבחר צנוע למדי כאן וכולל שלושה אתרים נגישים:

הראשון, מציג ממשק צבעוני ויפה של יוטיוב, עם אפשרות לצפייה בסרטונים פופולריים, עדכניים או לבצע חיפוש חופשי, במקלדת אנגלית בלבד, הסרטונים מופיעים על המרקע באיכות SD (גם על מסך שלם), לא מצאתי אפשרות לעבור למצב HD.

LG DP1W - סטרימר במבחן ביקורת
בנוסף, ישנה אפשרות לשוטט בין אינספור תמונות של אתר פיקאסה, כאן התמונות מוצגון ברזולוציית HD מרהיבה. לחצנים כמו Y גוללים למטה ו- G למעלה.

יש גם תחזית מזג אוויר מבוססת שירות AccuWweather.com המציגה תחזית על פי עיר במדינה, כולל תחזית שבועית ומפת לווין.

סיכום: אלגנטי ופשוט

מזרים המדיה של LG מגיע מיצרנית ותיקה של מסכי טלוויזיה ומוצרי חשמל מגוונים, נראה שבבסיס תכנון סטרימר זה עמדה בבואתו של משתמש שמחפש מכשיר פשוט לתפעול המציע תמיכה בפורמטי האודיו / וידאו הנפוצים לתקופה זו.

ה- DP1W יתאים להצגת תמונות, ניגון קבצי אודיו כמו MP3 וסרטי וידאו בפורמטים הנפוצים, כולל תמיכה בעברית (לא מושלמת עדיין), הביצועים בחיבור דיסק קשיח דרך USB טובים, דרך רשת הם פחות מלהיבים (במיוחד עם קבצי MKV) וגם חובבי וידאו "מתקדמים" לא יקבלו כאן אפשרות ניגון קבצי בלו-ריי או ממשק גרפי בסגנון Jukebox.

כיום, נמכרות במחיר דומה, אלטרנטיבות בשוק שעולות על המכשיר הנסקר מבחינת תכונות למתקדמים וקישוריות לאינטרנט, מאידך, ה- DP1W של LG  מציע פשטות בתפעול שתהווה יתרון עבור משתמשים רגילים, אנטנת WiFi פנימית  ועיצוב שהינו אלגנטי יותר מזה של רוב הסטרימרים המתחרים.


ציון:
מחיר: 799 ש"ח
אחריות: ח.י.

בעד: קישוריות WiFi מובנית, ממשק פשוט לתפעול, עיצוב מקורי.
נגד: ניגון קבצי MKV דרך רשת, סימני פיסוק בעברית מיושרים לימין (שופר בגרסת קושחה חדשה, ראו הערה בפסקה על העברית).

מעבר לתגובות בפורום