סקירה: נגן המולטימדיה הנייד Archos 605

אמיר אראל
19-11-2007 02:00

על הנייר, ה-605 הוא אולי נגן ה-PMP המתקדם כיום, השילוב של המחיר, יכולות הוידיאו, הגוף הקטן והיכולות האלחוטיות הפכו את הנגן למוצר מבוקש ברחבי העולם. אך האם הוא יעמוד בציפיות כנגד המתחרים?

בסיקור הבא, נבדוק את הדור החמישי של נגני הוידיאו של ארקוס, נגני ה-605 שהוצגו לראשונה ביולי השנה.
על הנייר, ה-605 הוא אולי נגן ה-PMP המתקדם בעולם, מחירו מתחיל רק ב-1169 שקלים והשילוב של המחיר, יכולות הוידיאו, הגוף הקטן והיכולות האלחוטיות הפכו את הנגן למוצר מבוקש ברחבי העולם.
אך האם הוא יעמוד בציפיות כנגד מתחרים כמו ה-iPod Touch והנגנים החדשים של Cowon?

אביזרים נלווים
ה-605 הגיע בקופסאת קרטון קטנה ומעוצבת, בתוך הקופסא מצאנו:

• נגן 605Wifi 4GB Flash + SD
• נרתיק נסיעה
• אוזניות
• כבל USB ייעודי
• שני עטי סטיילוס
• מתאם לתחנת העגינה
• חוברות הפעלה וקטלוג אביזרים
Archos 605

הבאנדל סטנדרטי למדי ולא כולל הפתעות מיוחדות. באריזה לא מגיע חיבור לחשמל וניתן לטעון את המכשיר רק דרך המחשב. נרתיק הנסיעה בסיסי: הוא לא מאוד נוח והמכשיר לא נכנס אליו כראוי.

מבט כללי
Archos 605בחזית המכשיר נמצא מסך גדול בגודל 4.3 אינץ', סט הכפתורים בצד ימין ורמקול ושם החברה בתחתית.
הדופן הימנית ריקה לחלוטין וכניסת האוזניות שהייתה בדור הקודם, עברה לדופן השמאלית.

בתחתית המכשיר נמצא את חיבור ה-USB הייעודי (מתי תעבור ארקוס לחיבור USB סטנדרטי?) ואת החיבור לתחנת העגינה ולמתאמים השונים.

גב המכשיר כולל פרטים על דגם המכשיר, רגלית נשלפת לצפייה בסרטים וארבע בליטות עדינות עליהן יושב המכשיר.

Archos 605בחלק העליון נמצא כפתור ההדלקה/כיבוי, כפתור המעבר מתצוגת ה-LCD לתצוגת מסך חיצוני וכניסה לכרטיס SD (רק בגירסאת ה-4 Gb).

בדופן השמאלית נמצאים נורות החיווי וכניסת האוזניות.
 
עיצוב
במבט ראשון, ה-605 דומה מאוד לדגמי הדור הקודם. אותם כפתורים בצד ימין, רמקול בתחתית, ומסך התופס את שטח הפנים הנותר. אך מבט מקרוב מגלה שלמעשה עיצוב הארקוס עבר שינויים רבים.
ראשית, הגוף המתכתי שהיה בכל נגני הוידיאו של ארקוס עד כה נעלם ואותו החליף גוף פלסטיק קשיח. החילוף הזה בהחלט מורגש, המכשיר מרגיש זול יותר מקודמיו והפלסטיק המכסה את פנים המכשיר מרגיש לא נוח ולא נעים למגע.
אבל בסופו של דבר הפלסטיק מעניק יתרון אחד ענקי: משקל. הארקוס החדש שוקל רק 150 גרם בגירסאת ה-4 ג'יגה או 190 גרם בגירסאת ה-30 ג'יגה, זאת בניגוד ל-604, שהיה הקל מנגני הדור הרביעי, ששקל כ-255 גרם.

שינוי משמעותי נוסף בעיצוב הוא בגב המכשיר. הסוללה ב-605 לא ניתנת להחלפה עצמית, מה שמהווה שיפור מבחינת הבנייה, כי כעת גב המכשיר אינו בולט ואינו זז ממקומו.
ה-605 בנוי היטב ולמרות גוף הפלסטיק, עדיין מדובר ברמת גימור גבוהה.
Archos 605

אך למרות השינויים בעיצוב, בשורה התחתונה, לטעמי האישי, ה-605 פחות יפה מחלק מהמתחרים בשוק, ובראשם ה-iPod Touch. חשוב לזכור כי ארקוס היא חברה קטנה ואין לה דיוויזיה שלמה של מעצבים כמו לאפל, ולכן זו הסיבה אולי למראה המרובע, אפור וגס לעומת ה-Touch החלק והנוצץ.

ממשק
הממשק של ה-605 יוצא דופן. כמעט כל הפעולות ניתנות לביצוע גם דרך מסך המגע וגם דרך הכפתורים.
מצד אחד, עבור רוב הפעולות ממשק המגע הוא מעולה: אינטואיטיבי, אלגנטי ופשוט. ראויים לציון הם תפריט התמונות וסייר הקבצים שבהם הדפדוף הוא פשוט תענוג. גם תפריטי המוזיקה והוידיאו נוחים למדי אם כי בהם יש מקום לשיפור.
אך עבור מספר פעולות, הכפתורים על פני המסך קטנים באופן מגוחך לא מוצדק. הדוגמא הבולטת ביותר לכך זהו כפתור החזרה – מין X מזערי בפינה העליונה של המכשיר שקשה מאוד ללחוץ עליו.
כמו כן, באופן מפתיע, פס הווליום לא הגיב היטב ובמהרה גיליתי שכפתורי הווליום הפיזיים היו נוחים יותר לשימוש ברוב המקרים.
השילוב של מסך המגע והכפתורים יוצר שילוב מעניין, למרות שרבים יגידו כי זה מסורבל ולא הגיוני, לפי דעתי זה מעניק למשתמש יותר שליטה והתאמה אישית על הנגן.
ממשק Archos 605

ה-605 מציע יכולות התאמה אישית סטנדרטיות: שינוי תמונת הרקע, שינוי צבע הכתב, וכו'.

בסופו של דבר, למרות שהתוצאה הסופית נוחה, ניתן לראות כי ארקוס לא התאימה כראוי את הממשק הקיים שלה למסך המגע.

עברית
Archos 605הארקוס מגיע עם עברית מלאה. גם בתפריטים, גם בדפדפן האינטרנט גם בשמות השירים והקבצים ואפילו במקלדת. הוא בין הנגנים היחידים בארץ שמציעים תמיכה כזאת מושלמת בעברית ועל כך יש להסיר את הכובע בפני חברת תדרים תקשורת - היבואן.

אבל, גם כאן נתקלתי בבעיה קריטית: בעת השימוש במקלדת המובנית, לא ניתן לשנות את השפה מעברית לאנגלית ולהיפך. הדרך היחידה לעשות זאת זה לחזור לתפריט הראשי ולהחליף את שפת המכשיר לשפה הרצויה. מעולם לא התגעגעתי יותר ל- Alt-Shift.
הבעיה הזאת בולטת במיוחד בזמן גלישה באינטרנט, כשיש צורך להחליף את השפה פעמים רבות.
אם זאת, אני די בטוח כי עדכון קצר יוכל להוסיף למקלדת מקש ייעודי להחלפת השפה.

מסך
המסכים של ארקוס תמיד היו מעולים וה-605 אינו יוצא דופן. ל-605 מסך בגודל 4.3 אינץ' מסוג TFT LCD שמציג רזולוציה חסרת תקדים של 800x480 פיקסלים ותומך ב-16 מילון צבעים.
Archos 605המסך חד בצורה יוצאת דופן וצריך להתאמץ כדי להבחין בפיקסלים. זוויות הצפייה מעולות ושני אנשים יכולים לצפות במסך יחדיו בהנאה ללא שום קושי.
הצבעים של הארקוס מדויקים ויפים ומסך המגע לא מפריע לתמונה.
אך עם זאת, בקטעי וידיאו מהירים נתקלתי לעתים במריחות קלות על המסך (Ghosting).
ה-605 מאפשר לשנות את רמת תאורת ה-LCD וכמו כן גם את הבהירות, ניגודיות ואת הגאמא.

מסך המגע ב-605 הוא מעולה. המסך מדויק מאוד וזה מזל, משום שהממשק מציב במספר נקודות כפתורים קטנטנים שללחוץ עליהם היה בלתי אפשרי במסך פחות טוב. המסך מגיב בדרך כלל מהר מאוד ונותן תחושה נעימה למגע.
תכונה נוספת ויעילה שמציע ה-605 זהו כיול מסך המגע. לאחר הכיול, מורגש שהמסך מגיב טוב יותר ללחיצות.

וידאו
תפריט הוידיאו לא עבר שינויים רבים ביחס לדור הרביעי. הקבצים ניתנים לסידור בתיקיות, והם מסומנים באייקונים מונפשים שמציגים את תוכן הוידיאו. טעינת הסרטים היא כמעט מיידית ואין זמן המתנה.
מסך הניגון פשוט למדי, הגישה להגדרות פשוטה וההגדרות מופיעות על גבי הסרט המתנגן, כך שניתן להבחין בשינויים מיד.
להריץ קדימה ואחורה זה תענוג משום שה-605 מעביר את הסרט לנקודה אליה הסרט הורץ באופן מיידי, ובעזרת האצבע אפשר להגיע לזמן מדויק בקלות רבה.
ה-605 כולל רגלית נשלפת קטנה כדי להציב את המכשיר על משטח, הרגלית נוחה והיא בהחלט תוספת מבורכת.

כתוביות עברית
השינוי המשמעותי ביותר בתפריט הוידיאו, זה התמיכה בכתוביות. ה-605 תומך כעת באופן מושלם בכתוביות מסוג Sub ו-SRT. הכתוביות מוצגות היטב וברור וכדי להתאימן לסרט, פשוט צריך לקרוא לקובץ הוידיאו ולכתוביות באותו השם בדיוק (מלבד הסיומת כמובן). חשוב לציין, שהייתי צריך לשדרג את גירסאת המכשיר (1.3.54) כדי שהכתוביות יעבדו גם בשפה העברית.
Archos 605

וידיאו כמובן נראה נפלא על גבי ה-605, כפי שהתרגלנו מארקוס. הנגן קורא קבצי WMV, MPEG4, XVID, DIVX בקלות וללא צורך בקידוד מיוחד.
אך שימו לב, כרגע הרזולוציה המקסימלית אותה ניתן לנגן היא 720x576 (איכות DVD), רזולוציה נמוכה יותר מהרזולוציה של המסך עצמו. לפי החברה, אמור לצאת תוסף HD, שיאפשר לנגן קבצים על גבי מסך המכשיר או מסך חיצוני עד רזולוצית 720p, אך תוסף זה עדיין אינו זמין!
רכישת ה-Plug Ins תאפשר גם ניגון קבצים המקודדים ב- H.264 ו-AC3 ובפורמטים VOB ו-MPEG-2. חשוב להדגיש כי קבצי MKV לא ניתנים לניגון בשלב זה גם באמצעות התוספים.
המכשיר ניגן באופן מושלם תכני וידיאו מסוג AVI, אך כאשר העברתי קובץ VOB, המכשיר גימגם ומדי פעם נתקע למספר שניות.

מסך חצוני
את הוידיאו ניתן כמובן להציג על פני מסך חיצוני, כרגע עד רזולוצית DVD. אבל, ה-605 לא תומך ביציאת וידיאו מובנת ולשם כך חייבים לקנות את אחד האביזרים הנלווים. בהחלט מאכזב שנגן וידיאו כל כך מתקדם לא מסוגל להוציא וידיאו בלי אביזר נלווה.

נגן המוזיקה
התפריט הראשי של הנגן מציע את החלוקה הסטנדרטית של אמן, אלבום, כותרת וכו' בתוספת של רשת UPnP הקבועה בארקוס. מסך הניגון מציע מבחר רחב של אפשרויות והוא פשוט למדי לשימוש אבל הוא מעוצב בצורה בינונית ולא חכמה: המסך עמוס ולא נותן גישה נוחה לפונקציות המרכזיות. פס הווליום דחוס בצד וכך גם כפתור הניגון/השהייה, ופרטי השיר כתובים בקטן.
רשימות השמעה ניתן ליצור בקלות רבה דרך התפריט הראשי של המוזיקה.

ה-605 יכול לנגן אודיאו בסטריאו בקידוד מ-30 ועד kbps320 את הקבצים הבאים: Mp3 , WMA, Protected WMA, WAV (PCM/ADPCM) ואלו שיירכשו את הפלאג-אין יוכלו לנגן גם AAC (בכל צורותיו) וAC3 ב-5.1.
Archos 605

איכות הסאונד ב-605 נשמעה מעולה לאוזניי הלא אודיופיליות. הרגשתי שיפור משמעותי ביחס לדור הקודם והסאונד היה עשיר וברור. במפתיע, רמת הבאס הייתה חזקה במיוחד. האוזניות המגיעות עם הנגן נוראיות ומפיקות סאונד צורם במיוחד, אך כשמחברים אוזניות איכותיות הסאונד כאמור משתפר פלאים ומגיע ברמתו לנגנים של חברות מתחרות כמו iriver ו-Apple.
הנגן מגיע עם 6 הגדרות איקוולייזר מובנות (שנתנות להתאמה) ועוד אחת המיועדת להתאמה אישית.
רמת הווליום קצת נמוכה ובאיזורים רועשים עלולה להיות חלשה מדי, אך ברוב המקרים היא כמובן תהיה די והותר.

במסך ההשמעה, יש אפשרות שמחזירה אותך למסך הראשי ומאפשרת לצפות בתמונות ולהמשיך לשמוע מוזיקה.
ספריית השירים מורכבת רק מהשירים המופיעים בתיקייה "מוזיקה" שבמכשיר, אך ניתן להכנס אל הנגן גם דרך מנהל הקבצים פשוט על ידי לחיצה על שיר גם אם הוא אינו מופיע בתיקייה המיועדת.

הרמקול המובנה מפתיע לטובה ומהווה שיפור ביחס לדגמים הקודמים. הוא חזק למדי – יותר חזק מטלפון סלולארי ממוצע. ומציע סאונד יחסית טוב וצלול אך נטול באסים. כמובן שאין טעם להשוות לאוזניות, אך הרמקול מציע אופציה נוחה לשמיעה עם חברים.

הצגת תמונות
הצגת תמונות על ה-605 היא חוויה. התפריט פשוט ויפה אך עם זאת נותן למשתמש שליטה ומידע רב על התמונות.
האלבום מסוגל להציג קבצים בפורמט JPEG BMP ו PNG, ללא הגבלה ברזולוציה.
תמונות נראות נהדר על פני המסך: חדות, יפות ועם צבעים אמיתיים.
Archos 605פעולות בסיסיות כמו דפדוף בין תמונות, סיבוב תמונה נעשות בקלילות ובאלגנטיות על ידי העברת אצבע על המסך. לחיצה ארוכה על המסך תעשה זום ותאפשר לגרור את התמונה על גבי המסך.
תכונות בולטות נוספות של אלבום התמונות כוללות מצגת שקופיות, וקבלת מידע נרחב על התמונה הנצפית.

כמו בשאר התפריטים, גם כן יש דגש על העברת קבצים ברשת. האפשרות לצפות בתמונות שעל המחשב הביתי נחמדה ועובדת היטב, אך החוויה פחות חלקה כאשר התמונות אינן על המכשיר עצמו ויש השהייה קלה בין מעבר התמונות. כאשר ניסיתי לצפות בתמונה גדולה במיוחד דרך הרשת (2560x1600), המכשיר נתקע ונאלצתי לאתחל אותו.
תפריט התמונות בארקוס מעולה, הוא ככל הנראה הטוב ביותר שראיתי על נגן נייד. עם זאת, אפשר היה להוסיף תמיכה בפורמט GIF וב-Raw עבור הצלמים שביננו.

Wi-Fi
כבר לפי השם ניתן להבין כי מדובר בתכונה מרכזית בנגן. ואכן, האינטרנט האלחוטי ב-605 עובד מדהים. למעשה, ה-605 מציע את המימוש הנכון והטוב ביותר לאינטרנט אלחוטי במכשיר מסוגו. ה-WiFi במכשיר הוא מסוג 802.11g.
בראש כל תפריט במכשיר יש כפתור שמוביל לרשת האלחוטית או לאינטרנט. החיבור לרשת הביתית שלי היה מהיר ונטול כאבים: לחיצה אחת כדי לחפש רשתות והמכשיר זיהה והתחבר אוטומטית לרשת (כן, היא לא מוגנת).
החיבור לרשת מאפשר לסייר בכונני המחשב המחובר, להעביר אל המכשיר כל קובץ שהוא, ואף לנגן את הקבצים הנתמכים. המכשיר הזרים וידיאו, אודיאו ותמונות בצורה נהדרת, ובמהירות טובה ברוב הזמן.

דפדפן האינטרנט
לאחר שב-604 wifi, האינטרנט היה יותר גימיק מאשר תכונה אמיתית, ב-605 מדובר בדבר האמיתי. דפדפן האינטרנט אינו מגיע מובנה על המכשיר, אלא זמין לרכישה עבור 30 דולר.
החיבור לאינטרנט מהיר למדי, ולאחר החיבור לרשת, לוקח לדפדפן ה-Opera המובנה בין חמש לעשר שניות כדי להעלות את דף הבית. הדפדפן מעלה אתרים במהירות סבירה, לא כמו המחשב האישי, אך יותר מהיר ממכשירים ניידים אחרים. האתרים נראים מעולה בזכות הרזולוציה הגבוהה של המסך והגלישה בהם היא לרוב תענוג.
הדפדפן מציג עברית באופן מושלם.
Archos 605

הכלים של הדפדפן עוזרים מאוד. המכשיר זוכר את הכתובות שהקלדת ואת ערכי החיפוש, מאפשר להוסיף בקלות דפים למועדפים, ומציע בעצמו רשימת מועדפים יעילה.

לחיצה על כל תיבת טקסט תפתח את המקלדת הוירטואלית. המקלדת נוחה, פשוטה ומרווחת, אם כי לעתים מגיבה קצת לאט. כפי שהזכרתי קודם, אי אפשר להחליף בין שפות המקלדת וזהו חיסרון משמעותי.

לחיצה ארוכה על קישור יפתח חלון אפשרויות הכוללות הוספה למועדפים ופתיחה בטאב חדש. הטאבים עובדים מעולה ב-605, כל עוד לא פותחים יותר מדי: המכשיר לא יודיע כאשר הוא מועמס על יתר המידה, או אם נגמר הזיכרון, אלא פשוט יתקע.

לארקוס תיקייה יעודית להורדות. מהדפדפן אפשר להוריד תמונות וקבצים נוספים. אך ההורדות לא יציבות ולעתים תוקעות את המכשיר, ולעתים לא מצליחות להסתיים.
פלאש גורדון
אחת הנקודות החזקות של המכשיר זה התמיכה ב-Flash מה שמאפשר הזרמת וידיאו מאתרים כמו YouTube ו-DailyMotion. כשניגשים לסרטון ביוטיוב, המכשיר שואל אם לנגן את הקובץ על מסך מלא או לא, מאשרים, וה-605 עובר למסך הניגון הרגיל של וידיאו ומתחיל לנגן את הסרטון המבוקש על פני מסך שלם. לעתים, טעינת הסרטונים לקחה זמן רב מאוד, יותר מאשר במחשב. הסרטונים נראים טוב יחסית לאיכות הירודה של יוטיוב ובשורה התחתונה מדובר בתכונה מהנה ומבורכת.

ה-605 תומך גם בתכני Flash אחרים כמו משחקים, אך זה מגיע בערבון מוגבל, משום שרוב המשחקים שבדקתי לא עבדו כראוי.
בחודשים הקרובים, ארקוס אמורה להוציא תמיכה ב-Widgets שתהיה זמינה לכל מי שרכש את דפדפן האינטרנט. הווידג'טים אמורים לפתוח את הארקוס בפני עולם של משחקים ואפליקציות קטנות שירחיבו מאוד את היכולות של המכשיר.

 


חומרה ותוכנה
ה-605 רץ על גבי מערכת הפעלה של לינוקס וממשק משתמש שעוצב על ידי ארקוס. למכשיר 128 מ"ב זיכרון RAM והמעבד הוא מסוג DaVinci מבית TI העובד במהירות שעון של 594 Mhz. מעבד ה-Davinci יהיה גם בנגן ה-A3 של Cowon שיצא בחודש הקרוב. למידע נוסף על המעבד לחץ כאן

הארקוס סבל מחוסר יציבות די משמעותי. הוא נתקע וקרס לא מעט, בעיקר בזמן גלישה באינטרנט. המכשיר נתקע כשניסיתי לפתוח מספר רב של חלונות בדפדפן, וגם לפעמים כשניסיתי להוריד קבצים מהרשת. בנוסף, חוויתי תקלה כשניסיתי להכנס לתיקייה עם הרבה קבצים על המחשב האישי דרך הרשת האלחוטית.
חשוב לזכור שה-605 הוא מוצר חדש ושעם הזמן עידכוני הגירסא ישפרו את הביצועים וייצבו את המערכת.

סינכרון עם מחשב
העברת נתונים לארקוס זו תמיד חוויה מהנה. הסינכרון עם המחשב פשוט, יעיל ומהיר. חיברתי את הארקוס לשלושה מחשבים שונים, ושלושתם זיהו אותו באופן מיידי. לאחר החיבור הראשוני, עברו פחות מעשר שניות מרגע החיבור ועד שהעברתי קבצים.
ל-605 חיבור USB ייעודי המאפשר להעביר קבצים ולהטעין את המכשיר בו זמנית, או להטעין את המכשיר בלבד.
העברת הנתונים מתבצעת בעזרת Drag&Drop, או לחליפין דרך ה-Windows Media Player.
קצב העברת הנתונים מהיר למדי, לוקח קצת יותר מדקה להעביר סרט בגודל 700 מגה, וכ-15 שניות להעביר דיסק ממוצע בגודל 70-80 מגה.


סוללה
Archos 605זמני הסוללה הרשמיים של ה-605 עומדים על 17 שעות אודיו ו-5.5 שעות וידיאו. במציאות הסוללה קצת יותר חלשה מהצהרות היצרן, הסוללה תספיק בערך ל-4 שעות גלישה באינטרנט. זמני הסוללה של ה-605 גבוליים, אם הם היו קצת יותר קצרים הם כבר היו מהווים בעיה. אך כעת הם קצת קצרים, אך בגבול הסביר.
הסוללה ב-605 אינה נשלפת כפי שהייתה בדורות הקודמים, כלומר, כדי להחליף סוללה צריך ללכת למרכז שירות של ארקוס.
אלו שרוצים יותר כוח יכולים לרכוש את ה-Battery Dock שמאריך את חיי הסוללה.
מומלץ להוריד את רמת בהירות המסך כדי לשפר את חיי הסוללה

Archos Content Portal
פורטל התוכן של ארקוס אמור להיות אחד השיפורים המרכזיים במוצרים החדשים.
מדובר בפורטל המאפשר הורדה מיידית של תוכן ממספר אתרים היישר ל-605. החל מסרטים חדשים להשכרה ועד סירטוני וידיאו חינמיים.
אך בפועל, הפורטל נראה נטוש וחסר כל תוכן שיעניין את הצרכן הישראלי. בעתיד אמורים להתווסף תכנים רבים, אך בינתיים מדובר בתכונה מיותרת למדי.

Archos 605
סיכום
הארקוס 605 הוא כנראה נגן המולטימדיה המרשים ביותר שהגיע לארצנו. המחיר הזול והמימדים הקומפקטיים מעצימים את הנגן והופכים אותו לבחירה המשתלמת ביותר כיום. חשוב לזכור שעבור המחיר הבסיסי, הנגן מגיע עם מגבלות, וצריך להוסיף עוד כמה מאות שקלים כדי לאפשר גלישה באינטרנט, תמיכה בפורמטים נוספים והוצאת וידיאו למסך חיצוני.
ה-605 הוא מכשיר נהדר ומגוון שיתפתח ויתייצב עם הזמן ועדכוני הגירסא.
בסופו של דבר, נגניה של ארקוס ממשיכים להוביל מבחינה טכנולוגית אך לפגר מבחינת עיצוב והנדסת אנוש אחר אפל.

הטוב
• מסך מגע מעולה – חד בצורה יוצאת דופן
• דפדפן אינטרנט איכותי, מימוש מצויין של יכולות ה-Wifi
• ממשק עברי מלא
• נגן וידיאו מתקדם
• גוף קל, קטן ודק ביחס לדגמים הקודמים

הרע
• עיצוב מיושן ולא מושך
• מערכת הפעלה לא מספיק יציבה
• זמני סוללה בינוניים
• אין יציאת וידיאו מובנית על המכשיר

מה חסר?
Archos 605ובכן, סקרנו את ה-605 מכל כיוון ולמרות מגרעותיו מדובר בנגן מעולה שמוביל בתחום. אבל, בהחלט אפשר להוסיף ולשפר מספר רכיבים:
קישוריות – רכיב בלוטות' משולב עם רדיו FM עולה היום גרושים, יהיה נחמד לשמוע גלגל"צ ב-A2DP
VOIP - תמיכה רשמית ב-Skype יכולה להיות נקודת מכירה משמעותית עבור קהל רחב מאוד.
ממשק – צוות הפיתוח של ארקוס צריך לחשוב האם הנגן הבא באמת צריך שורה של כפתורים לצד מסך המגע הנפלא.

 
השורה התחתונה
פעם נוספת, כמו בדור הקודם, מוצר הדגל של ארקוס קוטף את תואר נגן המולטימדיה הטוב בישראל. הפעם, ה-605 הדהים אותנו עם מחירים זולים, גוף קטן, ותכונות גדולות. למרות שקיימות בשוק אלטרנטיבות יפות יותר, בעלות ממשק סקסי יותר ונוחות יותר, מבחינתנו, הארקוס 605 משאיר את כולם מאחור.
מעבר לתגובות בפורום