ה- iPad 2 כאן: דק יותר, קל יותר, מהיר יותר. טוב יותר?

אביחי אפוטה
02-03-2011 20:58

החתיכה האחרונה בפאזל מחשבי הלוח לשנת 2011: סטיב ג'ובס, למרות חופשת המחלה וחרושת השמועות בדבר מצבו הבריאותי, עולה על הבמה, מציג את הדור הבא של ה- אייפד וגם עוקץ את המתחרים.

חוץ מהחדשות המצערות על בריאותו של מנכ"ל 'אפל', סטיב ג'ובס, אצל החבר'ה בקופרטינו הכול מתקתק כמו שעון. כמעט שנה אחרי שהעולם נכנס לטירוף מחשבי הלוח עם ה- iPad, הערב מגיע היורש: iPad 2. על אף השמועות בדבר מצבו הרפואי, ג'ובס פשוט לא יכול לוותר על הכרזה מהסוג הזה, הפתיע את כל התחזיות והשמועות בדבר היעדרותו מהאירוע הערב ועלה על הבמה לקול תשואות רמות: "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר המון זמן ופשוט לא רציתי להחמיץ את זה" אמר בפתח דבריו.

ipad

אז זה מה חדש ב- iPad 2: מעבד A5 של 'אפל', מהיר פי 2 מהדור הקודם (A4 במהירות של 1 גיגה הרץ) וצריכת חשמל דומה למעבד של הדור הקודם . בנוסף, כמו שטענו השמועות לאורך כל הדרך, 2 מצלמות (קדמית ואחורית). ה- iPad 2 דק ב- 33% יותר מהדור הראשון ולמעשה דק יותר אפילו מה- iPhone 4. יחד עם זאת הוא גם ירד מעט במשקל: 1.3 פאונד לעומת 1.5 בדור הראשון. ה- iPad החדש יגיע גם בצבע לבן, ועל זה מוסיף ג'ובס הערה צינית בנוגע ל- iPhone 4 הלבן שעד היום לא הגיע למדפים: "הדגם הלבן יימכר החל מהיום הראשון".

ipad

גם גרסת מערכת הפעלה חדשה יש ל- אייפד 2: iOS 4.3. שיפור במהירות אפליקציית הדפדפן ('ספארי'), שיתוף מדיה באמצעות תוכנת ה- iTunes ן- Airplay. בשביל לנצל טוב יותר את המצלמות של ה- iPad החדש, על גרסה 4.3 תהיה אפליקציית PhotoBooth המוכרת מה- OS X. ואם כבר מצלמות אז גם ב- iPad 2 יש את Face Time לשיחות ווידיאו, בדומה ל- iPhone 4. גרסה 4.3 תהיה זמינה החל מה- 11 במרס עבור ה- iPad, ה- iPhone (דגם ה- GSM בלבד) וה- iPod Touch מהדור השלישי והרביעי.

ipad

מה לגבי המחירים? אולי הנתון המשמעותי ביותר במלחמת הטאבלטים של השנה: בדיוק כמו הדגמים של הדור הקודם. החל מ- 499 דולרים עבור דגם WiFi בלבד עם 16 גיגה זיכרון, 599 דולרים עבור 32 גיגה ו- 699 עבור 64 גיגה. דגמי ה- 3G יתומחרו החל מ- 629 דולרים עבור 16 גיגה זיכרון, 729 עבור 32 גיגה ו- 829 עבור 64 גיגה.

מתי? בארה"ב החל מה- 11 במרס. בעוד 30 מדינות באירופה, אוסטרליה ומרכז אמריקה החל מה- 25 במרס. חיפשנו את מדינת ישראל ונחשו מה...? תאלצו להמתין.

כרגיל, בפתח האירוע ג'ובס מפרסם כמה נתונים מאוד מעניינים ודי מדהימים אודות השנה האחרונה של 'אפל'. הנתון המדהים ביותר שייך, איך לא, למכשיר ה- iPhone: לא פחות מ- 100 מיליון מכשירי אייפון נמכרו!

ipad

 בנוסף, 100 מיליון ספרים הורדו ב- iBooks וישנם יותר מ- 200 מיליון חשבונות משתמש עם כרטיסי אשראי ב- iTunes, ב- App Store וב- iBooks. בהקשר לדור הראשון של ה- iPad חושף ג'ובס כי כמעט 15 מיליון אייפדים נמכרו. יותר מכל טאבלט שנמכר אי פעם, מה שמתבטא ב- 90% נתח שוק. בנוסף, בחנות האפליקציות נמצאות כרגע מעל 65,000 אפליקציות ל- iPad.

ipad

עקיצה די אומללה ולא "ספורטיבית" נרשמה כאשר על המסך המרכזי באירוע עלה שקף די חיוור (שחור לבן) ובו מופיע הלוגו של מערכת ההפעלה החדשה של 'גוגל' למחשבי לוח, ה- Hoenycomb. המספר 100 מציין את כמות האפליקציות הזמינות למערכת ההפעלה הזו.

ipad

חבל שבעניין הזה 'אפל' לא יודעים לפרגן מעט למתחרים וכנראה שכחו שזו מערכת הפעלה שהוכרזה רק לפני חודש ועדיין לא שוחררה לשוק.

ipad

בנוסף, עלה שקף נוסף עם הלוגואים של עוד כמה חברות שהציגו מחשבי לוח בשבועות האחרונים בתערוכת CES ו- MWC ומתחתם הכיתוב: "2011: שנת החיקויים?". אין שום סיבה לעוקצנות שכזו מצד 'אפל', בטח לא עם הנתונים והמספרים המרשימים שהציגה שניות קודם לכן, אילולא מישהו שם התחיל קצת להזיע בשבועות האחרונים לנוכח כמויות הטאבלטים שהולכים לגדוש את השוק.

מעבר לתגובות בפורום