לא רק ל- 'אפל' יש תורים ארוכים: נינטנדו 3DS אזל מהמלאי

אביחי אפוטה
27-02-2011 21:50

400,000 היחידות שהגיעו לחנויות ביפן ליום המכירות הראשון נחטפו. בחברה מבטיחים עוד 1.5 מיליון מכשירים עד סוף מרס.


התמונות מהשקת קונסולת התלת-מימד הניידת של 'נינטנדו', ה- 3DS, מזכירות דווקא השקות מוצרים של חברת 'אפל'. אלפים גדשו את החנויות ברחבי יפן ביממה האחרונה בשביל להניח את ידיהם על הדור הבא של הקונסולה הניידת המצליחה של 'נינטנדו'.

 

3ds

"פה זה התור לאייפד??"

על-פי דיווח מחברת המדיה היפנית Nikkei, 'נינטנדו' דאגו לצייד את השוק היפני (הראשון שמשיק את הקונסולה החדשה) ב- 400,000 מכשירים עבור ההשקה הרשמית. רובם נרכשו כבר בהזמנה מוקדמת באתרים השונים ואילו רק ברי מזל הצליחו למצוא מכשיר זמין על המדף. בנוסף, חנויות רבות ביפן כבר החלו לייצר רשימות המתנה עבור המשלוח הבא שצפוי להגיע בסוף חודש מרס, שעל-פי אותו דיווח, יכלול כ- 1.5 מיליון מכשירים נוספים.

קונסולת ה- 3DS דומה מאוד לדור הקודם, ה- DS, בכך שיש לה שני מסכים והיא כוללת בדיוק את אותם כפתורים. הייחוד של ה- 3DS הוא בכך שהיא הקונסולה הניידת הראשונה והיחידה שתומכת בהצגת תכנים בתלת-מימד ללא אביזרים נוספים כגון משקפיים (אקטיביים/פאסיביים). ל- 3DS יש גם מצלמה עם יכולות תלת-מימד שבעתיד, על-פי 'נינטנדו', ניתן יהיה לשחק באמצעות Augmented Reality.

3ds

השוק היפני ידוע בחיבתו למוצרי 'נינטנדו' בפרט ולמוצרי תלת-מימד בכלל ולכן קשה לנבא את אותה הצלחה לקונסולה החדשה גם בשווקים אחרים כגון ארה"ב ואירופה. תנופת התלת-מימד נמשכת אם כי הצרכנים כבר מביעים את דעתם על שימוש באביזרים לא נוחים ומסורבלים כגון משקפיים בשביל ליהנות מתכנים בשלושה מימדים, ולראיה מכירות נמוכות יחסית של טלוויזיות תלת-מימד שנכנסו לשוק בסערה ב- 2010. הפתרון, כך נראה על-פי הדוגמא הנקודתית של השקת ה- 3DS של 'נינטנדו', הוא בפיתוח מוצרים שיחסכו מאיתנו את השימוש באביזרים נוספים על מנת ליהנות מחוויית תלת-מימד כגון ה- G Slate: הטאבלט החדש של חברת LG שנחשף בשבועות האחרונים.

מעבר לתגובות בפורום