Compro NMC 950 – סטרימר פשוט במבחן

ליאור קורן
25-02-2011 16:00

ה- 950 מבוסס על מכלול זהה לחלק מהמתחרים הידועים ובעל ממשק בסיסי ופשוט, אך מגיע במחיר זול יחסית ומתאים למי שמחפש מזרים מדיה לניגון קבצים בפורמטים המקובלים, ביקורת.


תחום הסטרימרים, בדומה לענפים אחרים בעולם האלקטרוניקה הבידורית, כולל מותגים מובילים יותר או פחות, אבל, הרוב הגדול של המכשירים שנמכרים כיום, מבוסס בפועל על אותה פלטפורמת חומרה, מייצור של מספר ספקיות קטן. אחת מאותן ספקיות חומרה (ערכת שבבים) הינה חברת Realtek שסביב המעבדים שלה הוצג מספר גדול של סטרימרים, בינם מותגים כמו אקסטרימר, PlayON!, Dvico - Tvix וגם מותגים מקומיים אחרים כמו APEX.

פלטפורמה פופולרית

בגלל העובדה שאומרת כי מכשירים רבים מתבססים על אותה הפלטפורמה, משקיעות החברות המובילות בתחום בפיתוח ממשקים מתוחכמים, גישה לשירותי אינטרנט ומציעות עדכוני תוכנה תכופים עם תכונות חדשות או שיפור של הקיימות.


לאור ההצלחה של אותם מותגים מוכרים, הצטרפו גם שחקניות נוספות לתחום הסטרימרים, אלו רוכשות את אותה ערכת שבבים מהיצרנית Realtek, מציעות ממשק בסיסי ומכשיר במחיר זול יותר.

Compro הינה חברה טאיוונית במקור, אשר מתמחה ביצור ושיווק מוצרים ואביזרים לתחום המחשבים האישיים כמו מצלמות רשת, כרטיסי טלוויזיה ועוד.

הסטרימר NMC950, אותו נסקור בכתבה זו, מבוסס גם הוא על ערכת השבבים של Realtek, לא פורסם באיזו ערכה עושה החברה שימוש, אולם על פי הממשק והביצועים, נראה שמדובר במעבד 1073.

היות וכבר פגשנו את רכיבי החומרה הללו במספר גדול של סטרימרים, אותם סקרנו בעבר, נראה כי לא צפויות הפתעות גדולות בענין הזה ומבחינתנו, מה שחשוב לבדוק במכשיר שמגיע עם תג מחיר זול יחסית (כ- 600 ש"ח ופחות) הוא האם רמת ביצועי ניגון קבצי המדיה תואמת את המקובל מול סטרימרים אחרים בעל חומרה דומה.

Compro NMC 950 - סטרימר
גימור בשחור

גוף ה- NMC950 עשוי אלומיניום מוברש בצבע שחור, רמת הגימור הינה טובה, אין לצפות כמובן לצג מידע קדמי במחיר הזה ובמקומו נמצאות בחזית ארבע נורות LED שמצביעות על מצב הפעלה, חיבור רשת פעיל, כונן קשיח פנימי ועל התקן זיכרון שמחובר דרך USB.

בערכה, מצורפים כבל וידאו קומפוזיט עם אודיו, כבל USB, ברגים לחיבור כונן קשיח פנימי + מתאמים לכונן 2.5", הוראות התקנה, דיסק עם תוכנת שרת וחוברת הפעלה.

השלט הרחוק, הינו גדול יחסית ותפעולו סביר בהחלט, לחצניו שחורים, מלבד לחצני החיצים במרכז שהינם כסופים.

ארסנל החיבורים כולל שקע USB קדמי וגם אחד אחורי, חיבור USB-PC לחיבור ישיר למחשב, יציאת רשת חוטית (LAN) וגם אפשרות לחיבור מתאם WiFi (אלחוטי) דרך USB.
יציאות המדיה כוללות HDMI, קומפוננט וקומפוזיט, בסעיף האודיו נמצא יציאה אופטית דיגיטלית ואנלוגית RCA. יש גם מתג הפעלה ומאוורר שניתן לראות בצד השמאלי.

מארז דגם ה- קומפרו 950 מאפשר להתקין בתוכו כונן קשיח מסוג 3.5"/2.5" בנפח של עד 2TB.  בכדי להתקינו, יש לשחרר שני ברגים, לשלוף את מגירת הכונן לאחור ולעגן את הכונן הקשיח לדפנות המגירה (בעזרת הברגים המצורפים). עבור חיבור כונן 2.5" (של מחשבים ניידים), יש להשתמש בשני מתאמים מצורפים.

Compro NMC 950 - סטרימר
ממשק בסיסי שבבסיסיים

הממשק עולה תוך מספר שניות, למעשה, זהו אחד הזריזים בהם נפגשנו, מסך הבית כולל שלושה קיצורי דרך בלבד: העתקת קבצים, דפדפן (Browser) עבור השימוש העיקרי במכשיר ותפריט ההגדרות. זה האחרון, יהיה מוכר מאוד למי שנתקל בסטרימרים של אקסטרימר למשל ועוד אחרים המבוססים כאמור על שבבי חברת Realtek, אך כאן, הוא פשוט וחסר כמה הגדרות שמופיעות בתפריטי המתחרים.
תפריט הוידאו כולל הגדרות רזולוציה עד 1080p (כולל מצב 24p) ושינוי הגדרות תמונה (בהירות, ניגודיות וכו') שרצוי לא לשנות במכשיר אלא לכייל את התמונה רק דרך תפריטי מסך הטלוויזיה.

Compro NMC 950 - סטרימר
תפריט הגדרות הרשת הינו סטנדרטי, אם תרצו לחבר דרך האלחוט, תצטרכו לרכוש אנטנת WiFi של אקסטרימר למשל (היא מתאימה ועובדת), חיבור סטנדרטי דרך ראוטר יוגדר בבחירה באפשרות Infrastructure (AP)  בתפריט. אין תפריט ישומים, אין אפשרות למצב NFS אבל המכשיר כוללת אפשרות לביטורנט.
העתקת קבצים מתבצעת כמקובל במכשירים מבוססי רילטק, ממקורות כמו USB, כונן קשיח ורשת ולהפך. כולל פח אשפה.

Compro NMC 950 - סטרימר
ניגון קבצי מדיה

תפעול מערכת הקבצים מתנהל כמקובל, עם הצגת רשימות קבצים בתיקיות ואפשרות סינון התצוגה לפי וידאו, אודיו, תמונות או כולם. כאשר משוטטים בתיקיות, ברשימת הקבצים, והסמן עומד על אחד מהם, תעלה בצד ימין תצוגה מקדימה של הוידאו. אבל, צריך להמתין כשניה מאז שהסמן נמצא על הקובץ בכדי שניתן יהיה להתחיל ולנגן אותו, אחרת כאשר לוחצים עליו מקבלים הודעת אזהרה (גם כאשר התצוגה המקדימה מנוטרלת בהגדרות), מגבלה קטנה אבל קצת מעצבנת.

קבצי וידאו
קבצי DivX נוגנו ללא בעיה, כמו גם קבצי DVD – כאשר ניגון שלהם ככותר שלם (עם תפריטים) מתבצע כאשר עומדים על קובץ ה- IFO הראשון בתיקיה ולוחצים על PLAY בשלט (או ENTER), בפעמים אחרות זה מתבצע ע"י בחירה בתיקיה וזיהוי של ה- ISO ע"י המכשיר.
ניגון קבצי AVCHD של מצלמות וידאו קנון / פנסוניק או קבצי MP4 של סמסונג עבר בהצלחה, נבדקו גם כמה קבצי WMV ו- MOV.
באופן מפתיע לטובה, הצליח ה- NMC 950 לנגן חלק גדול מכותרי בלוריי, כולל הסרט 2012 שמכיל אינספור קבצים בתיקיה שלו ומצליח לבלבל רבים מהסטרימרים, בזמן צפיה בכותר, ניתן לעבור בין פסקולי הקול השונים וגם הכתוביות פועלות לרוב באופן תקין (חוץ מבכותר "רמבו" האחרון).

Compro NMC 950 - סטרימר
במהלך הצפיה, לחצן ה- GOTO מתפקד במתכונת המקובלת, עם אפשרות דילוג לנקודת זמן על פי שעות/דקות/שניות, פרק או כותר. ניתן להריץ קדימה או לאחור במהירות החל מ- X1.5 ועד ל- X32.
אך לחצני החיצים לא מביאים לדילוג במרווחים קבועים של נניח 10 שניות כפי שקורה במכשירים מקבילים ולחצן ה- Enter משמש עבור ביצוע זום עד X8 במהלך צפיה.
בסרט Atonement (עותק MKV) מדי כמה עשרות שניות מופיע שיהוק רגעי בסרט.

תמיכה בעברית
גרסת קושחה ראשונה של המכשיר לא תמכה בקידוד העברי בכתוביות SRT, אך לאחר עדכון, כעת, התרגום העברי עובד בסדר גמור, אמנם אין שימוש בפונט אריאל הנפוץ אלא בפונט אחר, אך סימני הפיסוק מוצגים כמו שצריך ובסדר / צד הנכון וגם שמות קבצים מופיעים בעברית (בחלקם תצוגת האותיות הפוכה).

כתוביות
רשת
בעבודה דרך רשת, נדלקת נורה ירוקה נוספת בחזית והיא מהבהבת באדום בהתאם לפעילות "על הקו",
קבצי MKV, למשל סרטי 1080p בגודל קובץ של 11 גיגה, עובדים בסדר, בלוריי זו כבר אופרה אחרת - כאשר לוקח יותר זמן לסרט להתחיל, הצפיה הינה בסדר בחלק מהסרטים - שם לפעמים יכולה להופיע קפיאה רגעית או קפיצה. בסרטים אחרים, כמו למשל ממה מיה, בחירה בפסקול DTS שישה ערוצים גורמת לאודיו להעלם ולתמונה לגמגם, רק מעבר לפסקול דולבי דיגיטל בשני ערוצים (ערוץ קריינות) מחזירה את הסרט לפס יציב. הגבול העליון לניגון חלק דרך הרשת נמצא סביב קצב נתונים של 24Mbps, שם ניתן לראות לעיתים רחוקות יחסית תופעה רגעית של פיקסליזציה בחלקים מהתמונה.

אודיו
גם כאן, ממשיך הממשק הבסיסי - טקסטואלי, יש תמיכה בקבצי FLAC, WAV, MP3,  אם ישנה תגית ID3 בקובץ האודיו, המידע הטקסטואלי יוצג בחלונית בצד ימין. בצד התחתון של המסך, מוצגת משום מה שורת מידע נוספת עם שם הקובץ שמסתירה את המשך הרשימה באם רוצים לדפדף הלאה.
תמונות: רשימת תמונות מופיעה ברשימה שמית פשוטה, ניתן לבצע זום, לסובב את התמונה ולא הרבה יותר. 

Compro NMC 950 - סטרימר
סיכום 

ה- Compro 950 יתאים ללקוחות שמחפשים נגן מדיה – סטרימר שמסוגל לנגן את הפורמטים העכשוויים בוידאו / אודיו בהצלחה – קבצי MKV 1080p כולל הצגת כתוביות עברית מסוג SRT ואף ניגון כותרי בלוריי (אם כי ללא פורמטי אודיו HD), זאת במחיר זול משאר המכשירים.

בפועל, מדובר פער על מחיר של כ- 100 שקלים מול Xtreamer Sidewinder או PlayON HD mini
והרוכשים הפוטנציאליים צריכים לעשות את החשבון של חיסכון מסויים תמורת עבור ויתור על ממשק מתקדם וגישה לאתרי אינטרנט, בנוסף, החברה צריכה גם להוכיח יכולת בהוצאת עדכוני התוכנה (כשחקן חדש בתחום הזה) מה שעלול להרתיע את המשתמשים המתקדמים שממתינים בכל הפעלה של הסטרימר לעדכון תוכנה ותכונות חדשות.

ציון: 

מחיר רשמי: 600 ש"ח
אחריות: CD-Log

בעד: מחיר זול יחסית, יכולת ניגון של כלל הפורמטים הנפוצים, אפשרות להתקנת דיסק קשיח פנימי.
נגד: אין גישה לאתרי אינטרנט או "ג'וקבוקס", ממשק בסיסי.

מעבר לתגובות בפורום