סמסונג – תוכניות וקוי מוצרים לשנה הקרובה

ליאור קורן
23-02-2011 19:30

הצצה על דגמי השנה הקרובה: טלוויזיות פלזמה ו- LED חכמות וגדולות, מצלמות וידאו וסטילס, טלפונים ומחשבים, כל אלו מתחברים לאינטרנט ומשתפים תכני מדיה.


נציגי סמסונג בישראל, חשפו היום את המגמות וקוי המוצרים שיגיעו לישראל מהלך שנת 2011:
בשנה הקרובה, סמרטפונים, מצלמות ומסכי הטלוויזיה יחלקו תכונות דומות, ישתפו תכנים בינהם ויקבלו גישה לשירותי אינטרנט ואפליקציות מגוונות.

עיצוב ותלת מימד

הנקודה הראשונה שהועלתה, היתה גם הראשונה בה נתקל הלקוח בעודו מביט על מוצרי החברה: עיצוב.

סמסונג, הבינה בשנים האחרונות כי מראה חיצוני מהווה שיקול חשוב בהחלטה של לקוח פוטנציאלי לרכוש את המוצר ולכן היא פתחה כמה מרכזים עולמיים לעיצוב מוצרים, בהם נוטלים חלק מעצבים שמגיעים מתחומים אחרים (ולא דווקא עולם האלקטרוניקה הבידורית) כמו אופנה, ארכיטקטורה ורכב.

Samsung Silhouette - משקפי תלת מימדאחד משיתופי הפעולה של סמסונג בתחום העיצוב, הביא להשקת קו משקפי תלת מימד מעוצבים Samsung Silhouette, קלים ובעלי מרכז כובד שממוקם מאחורי האוזניים, זאת במטרה שלא להכביד על האף.

נציג סמסונג, עופר אלמני, הרחיב על נושא תלת המימד שמגיע לדגמים נוספים השנה: שש סדרות מסכי LED LCD יכללו אותו (וגם סדרת מחשביזיה מבוססת LED), בנוסף, גם הסדרות של מסכי פלזמה Full HD יגיעו עם המימד הנוסף (למעשה, רק סדרה אחת של פלזמות ברזולוציית  HD Ready לא תגיע עם 3D); התחזית, אותה הציגו אנשי סמסונג הראתה צפי אחוז חדירה של מסכי תלת מימד ל- 50% מכלל בתי האב בשנת 2015.


משקפיים עם שן כחולה
טכנולוגיית האלחוט בה ישתמשו במסכי התלת מימד הבאים בכדי לתקשר עם המשקפיים היעודיים, תהיה מבוססת השן הכחולה (BT) ותיפתר סוף סוף מהמגבלות של אינפרא אדום (טווח וכיווניות), האם זה אומר כי משקפי תלת מימד של דגמי סמסונג הנוכחיים לא יתאימו יותר לטלוויזיות הבאות?...

סמסונג D7000 - מסך LED תלת מימד
מסגרת דקה – סדרות סמסונג LED D7000 החדשות


גדול יותר ומשוחרר מכבלים

סמסונג תשים דגש על מסכים גדולים מבעבר (בעיקר על גדלי 46"-75"), עם ארבעה דגמי 55" וארבעה דגמים בגדלי 60".
פלזמות: לפי הצהרת נציגי החברה, נתח השוק של מסכי פלזמה עומד על 7%-10% מכלל מסכי הטלוויזיה וסמסונג ממשיכה להשקיע בו.
כאמור, מהשנה, רוב דגמי הפלזמה יתמכו בתלת מימד, בנוסף, סמסונג הסירה שכבת פילטר זכוכית אחת מחזית המסך, בכדי לקבל שחור עמוק יותר.

תרצה להגדיל באינטש?

כל הגדלים הקיימים בתחום הפלזמות, מקבלים תוספת של אינטש נוסף לשטח הפאנל, כך שהגדלים החדשים יהיו: 43", 51", 59", 64", זאת עם מסגרת חיצונית (Bezel) צרה יותר. סדרות 6 ו- 7 בפלזמות יוגדרו כ-"חכמות" עם אפשרויות האינטרנט ושיתוף תכני המדיה.

תוכן וחוכמה

חיבור רשת אלחוטי WiFi יגיע במסכי סמסונג החל מדגמי סדרה 5 ומעלה (ומדגמי הביניים ועד למסכי הפרימיום).
סמסונג מדברת רבות על "Smart", אבל השנה, לא כל הטלוויזיות יהיו חכמות לגמרי ורק מדגמי הביניים נתחיל לראות חיבור אינטרנט, תמיכה באפליקציות ואפשרות שיתוף תכנים.

בנוסף, כל נושא הרשת והאינטרנט יתחלק לשתי רמות, כאשר הדגמים היקרים יותר, יכללו גם את תכונות חיפוש תכנים ברשת וגם גלישה חופשית עם דפדפן.


סמסונג D7000 - מסך LED תלת מימד
חיפוש התוכן עולה מדרגה והוא יאפשר חיפוש של תכנים בכוננים המדיה המחוברים לרשת הביתית אצל הלקוח, או חיפוש כללי באינטרנט מתוך המסך.

השנה, לראשונה, מתוכננת השקת תכנים מקומיים בשפה העברית, סמסונג ישראל פועלת בשיתוף פעולה עם ספקי תוכן (אתרי אינטרנט מובילים, למשל), כך שניתן יהיה לגלוש ישירות מהמסך גם אל אתרים שהינם רלוונטיים במיוחד לקהל הצופים המקומי.
יכולות שיתוף תכני מדיה הורחבו במוצרים החדשים, באירוע, הודגמו שני תסריטי שיתוף, למשל, שימוש בסמרטפון של סמסונג בכדי לצפות בסרטון וידאו מאתר יוטיוב והעברה שלו אל מסך הטלוויזיה, או צילום במצלמת סטילס והצגת התמונה על מסך הטלוויזיה תוך העברה ב- WiFi ותוכנת All Share של Samsung שעושה שימוש בפרוטוקול שיתוף המדיה DLNA והרחבות שלו.

מצלמות, וידאו, סטילס


בתחום מצלמות הוידאו, הציגה סמסונג חיישן BSI CMOS חדש, שאמור להציג איכות וידאו טובה יותר, חוץ מדגם פשוט אחד שמצלם באיכות וידאו SD, כלל הדגמים מצלמים ברזולוציית HD.


דגם V10 מגיע עם תוספת מעניינת בדמות עדשה קטנה המכוונת דרך קבע לאחור (ממוקמת לצד צג ה- LCD) ומאפשרת לתעד את פניו של הצלם ולצרפו לקטע הוידאו, כך שלא ישאר מחוץ לתמונה...


מצלמת ה- Q10 מגיעה עם עיצוב "דו כיווני" שמאפשר לתפעל אותה ביד ימין וגם ביד שמאל – עבור השמאליים מבין הצלמים.

תכונה חדשה נוספת, היא היכולת לבצע איחוד של מספר קבצים (לדוגמה, כאשר מצלמים, מפסיקים ומצלמים שוב כמה קטעים קצרים ברצף), כך שלמחב, יעבור קובץ אחד שלם, במקום כמה קבצים של קטעים קצרים).

סמסונג ST30
סמסונג ST30 – מצלמה אולטרא קומפקטית עם  עדשת 28 מ"מ וזום X3


מצלמת הסטליס SH100, מגיעה עם קישוריות WiFi מובנית ומלבד אפשרות העלאה ישירה של תמונות לאתרי פייסבוק, פיקאסה ועוד, יכול המשתמש לשלוט עליה דרך סמרטפונים (מבוססי אנדרואיד וגם באדה) – כך שניתן לראות דרך הטלפון את תצוגת עינית המצלמה ולצלם מרחוק.

אותם טלפונים חכמים של סמסונג, יגיעו בדגמים הבאים, עם תמיכה באינטרנט בקצבים של עד 21 מגה ביט (HSPA).

Samsung Series 9

התשובה לאפל מק בוק אייר? מחשב נייד מסדרה 9 של סמסונג, עשוי חומר Duralumin
בעל מסך 13" ועוצמת תאורה חזקה של 400nit.

מעבר לתגובות בפורום