סטפן אלופ: ";לגבור על 'אנדרואיד' זו עדיפות עליונה";

אביחי אפוטה
14-02-2011 01:21

מנכ"ל נוקיה מוסיף פרטים אודות שיתוף הפעולה עם 'מיקרוסופט', מסביר למה לא 'אנדרואיד ויש גם רמיזה למכשיר Windows Phone 7 מתוצרתה עוד השנה.

על אף שאין לה שום מכשיר חדש להציג, מסיבת העיתונאים של 'נוקיה' מושכת את מירב תשומת הלב בתערוכת הסלולאר בברצלונה (MWC) הערב. זאת בעקבות ההכרזה המשותפת שלה עם מיקרוסופט ביום שישי האחרון בה הכריזו השתיים על שיתוף פעולה.

אלופ פותח את דבריו ומסביר שבבחינת עתיד החברה עמדו בפניהם 3 אפשרויות: האחת להמשיך עם פיתוח מערכות ההפעלה שלהם, השנייה להמר מבחינה שיווקית על מערכת ההפעלה 'אנדרואיד' ולעמוד בקושי להתבדל אל מול היצע מכשירים אדיר שקיים בשוק, והשלישית היא לחבור ל- 'מיקרוסופט' ולבנות מערכת אקולוגית חדשה ומתקדמת סביב מערכת ההפעלה שלה. נוקיה בחרה באופציה השלישית בגלל שהיא דינאמית יותר מאשר אופציית ה- 'אנדרואיד' וקוראת עליה תיגר. "זה הופך להיות מרוץ של שלושה סוסים" אומר אלופ.

alop

מנכ"ל 'נוקיה', סטפן אלופ, על הבמה במסיבת עיתונאים הערב ב- MWC

אלופ הוסיף ש-'נוקיה' תשלם תמלוגים ל- 'מיקרוסופט' על מערכת ההפעלה שלה אבל בו זמנית היא גם תחסוך בהוצאות על פיתוח אצלה - "אנחנו משלמים להם (למיקרוסופט), אבל אנחנו לא היחידים שעובדים על הפיתוח שלה".

אז מה עם סימביאן ו- Meego?

אלופ מפנה את הבמה למנהלת השיווק של 'נוקיה, ג'ו הארלו, שמסבירה כי כמויות נכבדות של מכשירי סימביאן ימשיכו להגיע למדפים בחודשים ובשנים הקרובות ביחד עם שיפורים משמעותיים גם בחומרה וגם בתוכנה, אך מסיימת במשפט: "כך נוכל לנהל בזהירות את המעבר מ- 'סימביאן' ל- Windows Phone". יחד עם זאת, אלופ חוזר ומדגיש כי מכשיר מבוסס Meego צפוי עוד השנה וכי החברה לא מוותרת לגמרי על מערכת ההפעלה הזו.

הארלו

ג'ו הארלו

כשנשאל על-ידי העיתונאים האם הוא היה מעדיף ש- 'נוקיה' תהיה היצרנית הבלעדית למכשירי Windows Phone 7 עונה אלופ ש: "הדבר הטוב ביותר עבור 'נוקיה' זה שיהיו לה מתחרות שייצרו מערכת אקולוגית. וכשהעדיפות העליונה שלנו היא לגבור על 'אנדרואיד' אנחנו נתחרה מתוך המערכת האקולוגית של Phone 7 וזה יהיה הוגן".

עם האמירה הזו עונה אלופ למי שביקר את הבחירה של 'נוקיה' במערכת ההפעלה של 'מיקרוסופט' ולא ב- 'אנדרואיד' בכך שמצב של תחרות בשוק מערכות ההפעלה הוא מצב בריא וטוב יותר לכולם. 'נוקיה' רוצה להתבדל ולנסות להתעלות מעל עשרות מכשירי ה- 'אנדרואיד' שמציפים את השוק בקצב מסחרר.

רמז למכשיר Phone 7 עוד השנה?

ג'ו הארלו מספרת שצוותי 'נוקיה' כבר התחילו לעבוד עם צוותים מ- 'מיקרוסופט' והם במגעים על מנת להחליט על התזמון של מכשיר ראשון מבוסס Phone 7: "הבוס שלי אמר לי שהוא היה שמח יותר אם זה היה קורה עוד ב- 2011" הוסיפה. שניה לאחר מכן מופיעה השקופית הבאה על המסך:

nokia

מקור: Engadget

מעבר לתגובות בפורום