נוקיה ומיקרוסופט מכריזות על שיתוף פעולה

אביחי אפוטה
11-02-2011 20:05

ימים בודדים לפני קונגרס הסלולאר השנתי בברצלונה (MWC), ענקית הסלולאר הגדולה בעולם מחפשת לצאת מהבוץ באמצעות ענקית התוכנה.

אי אפשר לומר שנוקיה, יצרנית הסלולאר הגדולה והמובילה בעולם, נעלמה לחלוטין מהנוף בשנים האחרונות של שוק הסלולאר העולמי. היא הייתה שם, רק שלא ניתן היה לקחת אותה בחשבון לאור היצע המכשירים שלה לעומת מכשירי האייפון ושלל מכשירי האנדרואיד.

בתחילת השבוע התפרסם מזכר כלל מערכתי לכל עובדי החברה מפיו של מנכ"ל החברה החדש יחסית, סטפן אלופ (לשעבר בכיר במיקרוסופט), בו הוא מתאר את מצבה העגום והקריטי של החברה לעומת המתחרים של 'אפל' ו- 'גוגל'. לדבריו של אלופ קדמו שבועות ארוכים של שמועות על אפשרות של שיתוף פעולה עמוק בין החברה לבין מיקרוסופט. מטבע הדברים, ההערכות היו שאם דבר כזה אכן יקרה, נוקיה תביא את החומרה ומיקרוסופט את התוכנה. 

nokia

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר ומנכ"ל נוקיה סטפן אלופ - מכריזים הבוקר על שיתוף הפעולה.

שתי החברות לא המתינו לפתיחת התערוכה בברצלונה והכריזו על המהלך המשמעותי הזה מוקדם יותר היום בתזמון מצוין: כנס משקיעים של החברה הנערך בלונדון. אז מה שיתוף הפעולה כולל? להלן עיקרי התכנית האסטרטגית לשנים הקרובות:

שלום לך, סימביאן.

המהלך המשמעותי ביותר הוא ההסכמה שמערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows Phone 7, תהפוך לאסטרטגיית הפיתוח הראשית במכשירי נוקיה. בסעיף זה אף הודגשה היכולת של נוקיה לחדש ולהוביל בתחום החומרה כמו באיכויות הצילום של מכשירי החברה. מערכת ההפעלה הנוכחית של החברה, סימביאן, לא תחתך באופן מיידי, אלא תמשיך להגיע עם מכשירי נוקיה עד אשר שיתוף הפעולה החדש ישא פרי.

nokia

        בקרוב: מכשירי נוקיה עם Windows Phone 7.

לקדם את Phone 7

כנגזרת מהטמעת מערכת ההפעלה של מיקרוסופט במכשירי נוקיה, שעדיין נחשבת ליצרנית הסלולאר הגדולה והמובילה בעולם, נוקיה תעזור לקדם את Windows Phone 7 באמצעות הניסיון העשיר שיש לה בחומרה, עיצוב ותמיכת שפות ובכך תפיץ אותה למקומות רבים יותר ובמחירים שונים.

מתחילים מבראשית

להכניס את Windows Phone 7 של מיקרוסופט למכשירי נוקיה זו עסקת חבילה: מנוע החיפוש של מיקרוסופט, Bing, יהווה מנוע החיפוש הבלעדי במכשירי נוקיה החדשים וביישומים שלה. כמו כן, גם פלטפורמת הפרסום של מיקרוסופט, Ad Center, תהיה פלטפורמת הפרסום הבלעדית ליישומים שיתמכו במערכת ההפעלה. גם שירות המפות של נוקיה, Nokia Maps, יתממשק לשירותי המיקום של מיקרוסופט בכל הקשור למנוע החיפוש ולפלטפורמת הפרסום על המכשירים העתידיים.

Ovi Store, לאן?

סעיף נוסף המתאר את שלבי שיתוף הפעולה בין שתי החברות מכריז שחנות האפליקציות המקוונת של נוקיה, ה- Ovi Store, תשתלב לתוך חנות האפליקציות של מיקרוסופט – Market Place. התיאור די מעורפל, אבל קיימת האפשרות שזה סופה של ה- Ovi Store. בנוסף, מיקרוסופט תשלב את כלי הפיתוח שלה למפתחי אפליקציות עבור מכשירי נוקיה.

נכון להיום אין צפי מסוים להצגת מכשיר נוקיה ראשון מבוסס Windows Phone 7. השמועות האחרונות אף טענו כי בנוסף לשינויים מערכתיים בחטיבות החברה הכוללים פיטורים רבים, נוקיה תעביר את משרדיה הראשיים ומרכז הפיתוח והמחקר שלה לארה"ב. – אלופ דאג להדגיש כי נוקיה היא חברה פינית, והיא תישאר בפינלנד.

מי ששואל את עצמו איפה Meego, מערכת ההפעלה החדשה שפיתחה נוקיה והוצגה כבר לפני שנה, אז אין הרבה למה לצפות. צוות הפיתוח של Meego יוסב להתמקד בנושאים אחרים ומערכת ההפעלה תופץ כקוד פתוח על מנת "ללמוד ממנה בעתיד", כלשון אלופ. יחד עם זאת, אלופ הדגיש כי מכשיר מבוסס Meego ייחשף עוד השנה.

 

מעבר לתגובות בפורום