WebOS לא מתה – אירוע HP ו- Palm

אביחי אפוטה
09-02-2011 01:01

ענקית המחשבים HP מכריזה על הגרסא החדשה של מערכת ההפעלה המקורית של חברת Palm. בתפריט: שני מכשירי סלולאר וטאבלט. סיכום אירוע ההכרזה

זו הייתה רק שאלה של זמן מאז רכשה HP את חברת Palm, ועד שנראה מכשירים ניידים מבוססי Web OS המיוצרים על-ידי HP. מערכת ה- Web OS שפיתחה חברת Palm הוטמעה לראשונה במכשירי ה- Pre של Palm ולמרות שסומנו כהצלחה ותשובה לאייפון של 'אפל', המכירות לא הרקיעו שחקים והחברה המשיכה לשקוע. כאמור, Palm נרכשה על-ידי HP לפני כמעט שנה והיום מקווים לקצור את הפירות.

HP Veer

כבר הרבה זמן שלא קיים בשוק מכשיר סלולארי שאפשר להגיד עליו שהוא חמוד. ממש חמוד. ה- Veer הוא סליידר קטנטן עם מקלדת נשלפת מלאה (QWERTY), מסך מגע בגודל 2.6 אינצ' ברזולוציה של 320x400 פיקסלים. המעבד שייך לחברת Qualcomm והוא במהירות של 800 Mhz, זיכרון אחסון של 8 גיגה, מצלמת 5 מגה פיקסלים, קישוריות WiFi ו- Bluetooth, חיישני תנועה ותאורה, מקלט GPS פנימי ועוד. אמרנו קטנטן? שימו לב למידות: 54.5 סנטימטרים רוחבו, 8.4 סנטימטרים גובהו, 1.5 סנטימטרים עוביו והוא שוקל 103 גרם.

veer

HP Pre 3

קטנטן וחמוד זה יפה, אבל בשביל להתחרות כמו שצריך בשוק הסמארטפונים הגועש צריך מכשיר קצת יותר רציני. כאן נכנס הדור הבא של סדרת מכשיר ה- Pre שהשיקה במקור חברת Palm. ה- Pre 3 מגיע עם מסך בגודל 3.58 אינצ' ברזולוציה של 480x800 פיקסלים, מקלדת נשלפת מלאה (QWERTY) מעבד 1.4Ghz, זיכרון Ram בנפח 512 MB ו- 2 גרסאות: 8 או 16 גיגה זיכרון אחסון. בנוסף ישנה מצלמת 5 מגה פיקסלים עם פלאש LED ויכולת צילום ווידיאו באיכות 720p. גם כאן יש מקלט GPS פנימי, קישוריות WiFi ו- Bluetooth, חיישני תנועה, תאוצה, תאורה ומצפן.

pre 3

גולת הכותרת

שום חברה רצינית היום בתחום הסלולאר והמחשבים לא יכולה להרשות לעצמה להיות גורם משמעותי בשוק ללא מחשב לוח (טאבלט). אז גם את זה יש ל- HP וקוראים לו Touch-Pad. מסך בגודל 9.7 אינצ' ברזולוציה של 1024x768 פיקסלים, מצלמה קדמית (בלבד) לשיחות ווידיאו ברזולוציה של 1.3 מגה-פיקסלים, מעבד 1.2 Ghz כפול ליבה בשתי גרסאות זיכרון: 16 ו- 32 גיגה. בנוסף, קישוריות Wifi, Bluetooth ודגם מיוחד עם קישוריות 3G. ה- Touch-Pad דומה מאוד ל- iPad של 'אפל', אך יחד עם זאת הוא, ושני המכשירים הסלולאריים החדשים שהוצגו, שומרים על אותו עיצוב עגלגל וחלק של סדרת ה- Pre המקורית שהוצגה על-ידי Palm בשנים האחרונות.

pad

WebOS 

העניין המשמעותי ביותר בהכרזה של HP הערב הוא מערכת ההפעלה שהיא מייעדת לניידים שלה. מי בכלל זוכר את ה- Slate שהוצג בשנה שעברה בתערוכת  CES 2010שהריץ Windows 7? היתרון היחסי שלה על פני המתחרות (iOS/אנדרואיד/Windows Phone) הוא באופן שבה היא עושה שימוש במחשוב ענן ובריבוי משימות. כל שינוי שנעשה במקום אחד מתעדכן אוטומטי במקום אחר, ללא צורך בסנכרון חוזר ונשנה בין מכשירי ה- WebOS. ואם כבר סנכרון, אז שכחו מהכבלים: עוד כשהוכרז ה- Palm Pre הראשון הגיע ביחד איתו ה- Touch Stone - תחנת עגינה אלחוטית שפועלת רק על-ידי הנחת המכשיר עליה. הטכנולוגיה הזו מוטמעת במכשירים החדשים שהציגה HP הערב, כך שאם לדוגמא תרצו לסנכרן אנשי קשר או הודעות דוא"ל בין הסלולארי שלכם לבין הטאבלט - כל שעליכם לעשות הוא להניח את הסלולארי על הטאבלט. כן כן... פשוט ככה. 

hp

ואם לא די בכך, היעד הבא של HP בכל הקשור לעתידה של WebOS הוא מחשבי ה- PC. בתור חברת המחשבים בעלת אחוז מכירות המחשבים הגדול בעולם - מערכת הפעלה קלילה על מחשבים ניידים יכולה לעשות השינוי ולהביא את WebOS לכל מקום בעולם ובמהירות. גם המדפסות של החברה על הכוונת ותתבססנה בעתיד על מערכת ההפעלה המחודשת.

 

מעבר לתגובות בפורום