חנות האפליקציות לאנדרואיד: עכשיו בדפדפן

אביחי אפוטה
03-02-2011 00:50

באירוע שהשיק באופן רשמי את גרסה 3.0 המיועדת לטאבלטים, הציגה גוגל את עיקרי מערכת ההפעלה ועוד כמה חידושים.

מערכת ההפעלה המשודרגת של 'גוגל' למחשבי לוח לא יורדת מהכותרות. באירוע שהתקיים הערב חשפה גוגל לפרטי פרטים את אנדרואיד 3.0, שהוצגה על לא אחר מאשר ה- Xoom, הטאבלט המדובר של מוטורולה.

איחור אופנתי

הכותרת המשמעותית יותר באירוע של 'גוגל' הערב מגיעה דווקא מכיוון חנות האפליקציות של מערכת ההפעלה הסלולארית שלה - Android Market. לראשונה וקצת יותר מדי מאוחר אחרי 'אפל', חנות האפליקציות תהיה זמינה גם על מסך המחשב באופן שמזכיר מאוד את ה- App Store של 'אפל', רק בלי תוכנת ה- iTunes. צעד משמעותי בהחלט בנגישות של בעלי מכשירי אנדרואיד לרכישת אפליקציות, ומשמעותי גם למפתחים שכן האפליקציות שלהן יזכו לבמה מכובדת, מסודרת וראויה יותר. 
 
3.0 

היות ורכישת האפליקציות תתבצע על מסך המחשב ואין גם צורך בתוכנה שתסנכרן אותן עם המכשיר - ההורדה וההתקנה של האפליקציות תתבצע באופן אוטומטי מבלי לגעת במכשיר. ברגע שתחליטו לרכוש אפליקציה תתבקשו לבחור לאיזה מכשיר ברצונכם לשלוח אותה (במידה ויש לכם גם סלולארי וגם טאבלט מבוססי אנדרואיד המקושרים לאותו חשבון). בשלב הבא תתבקשו לאשר את הרכישה באמצעות כ. האשראי וברגע שהעסקה תאושר (מס' שניות), המכשיר הנבחר כבר יקבל ב- 'דחיפה' את האפליקציה, יוריד אותה ויתקין אותה ללא התערבות מצדכם. 
 
3.0 
 
תוספת חשובה נוספת המצמצמת את הפער מחנות האפליקציות של 'אפל' היא האפשרות לרכישת תכנים בתוך האפליקציות עצמן (In-App Purchasing).

עוד פרטים

רוב האירוע שקיימה 'גוגל' עסק בעיקר בגרסה 3.0 של אנדרואיד אשר הוצגה בצורה מפורטת על הטאבלט המדובר ביותר בחודשים האחרונים: Xoom של מוטורולה. על-פי 'גוגל', מסך הבית הופך להיות פלטפורמה בפני עצמה לפיתוח אפליקציות וווידג'טים. מנגנון ההתראות (Notifications) תוכנן מחדש לעומת הגרסאות הקודמות ועכשיו הו מנצל את העובדה שמדובר על מסך גדול יותר. כך ניתן לקבל התראות בצורה נוחה, יפה ואינטראקטיבית יותר. 
 
3.0 

לאפליקציית המצלמה יש ממשק חדש, אבל יש מה לשפר בכל מה שקשור לביצוע שיחות ווידיאו.
 
3.0 
 
במהלך ההדגמה התבצעו מס' שיחות ווידיאו באמצעות ה- Xoom ואלו לא הרשימו יותר מדי. בחלקים נרחבים מהשיחה הורגשו המון קפיאות של המסך והשידור וגם Delay בדו-שיח. חשוב להדגיש שהשיחות הללו בוצעו על גבי רשת האינטרנט, כך שאין הרבה למה לצפות לשיחות ווידיאו על גבי הרשת הסלולארית.
 
3.0 

מעבר לתגובות בפורום