'אנדרואיד' 3.0: שוחררה ערכת המפתחים

אביחי אפוטה
27-01-2011 04:32

'גוגל' משחררת את ערכת המפתחים למערכת ההפעלה הייעודית למחשבי לוח (טאבלטים). תמונות ראשונות ומפורטות מתוך האמולטור.


רוב הטאבלטים שנחשפו בתערוכת CES 2011 בתחילת החודש יתבססו על מערכת ההפעלה הניידת של 'גוגל', 'אנדרואיד', והמעניינת ביותר היא הגרסה הייעודית למחשבים אלו – אנדרואיד 3.0 (Honeycomb). עד כה לא היה ניתן להתרשם ממנה חוץ מהטאבלט של מוטורולה, ה- XOOM, שנכח ב- CES בגרסה לא סופית ולא סיפק יותר מדי.

בשעות האחרונות 'גוגל' אפשרה להורדה את ערכת הפיתוח של גרסה 3.0 (SDK) באתר המפתחים שלה, ובאמצעות האמולטור של הגרסה ניתן לחפור קצת יותר לעומק במערכת ההפעלה החדשה על-גבי המחשב. להלן כמה חידושים שמחכים לנו שם:
3.0 

מסכי הבית: עולם מלא של ווידג'טים

גרסה 3.0 כוללת 5 מסכי בית שכל אחד ניתן להתאמה אישית. במסך הראשי תמצאו בפינה השמאלית קיצור דרך לחיפוש האינטרנטי של 'גוגל' כמובן. מצד ימין נמצא תפריט ה- Apps. להבדיל מהגרסאות הקודמות של אנדרואיד שבהן האפליקציות הראשיות כבר הופיעו כברירת מחדל על מסכי הבית, במקרה הזה הן כולן נמצאות בתוך התפריט, וניתן למשוך משם את האפליקציות המועדפות שיופיעו על מסכי הבית.
3.0 
לצד כפתור ה- Apps נמצא כפתור '+' (פלוס) שבעזרתו ניתן להוסיף ווידג'טים למסכי הבית. כשלוחצים עליו עולה תפריט הווידג'טים מלמטה, בגודל אמיתי, ובחלקו העליון של המסך מתקבלת תמונה פנוראמית של חמשת מסכי הבית. את הווידג'טים הנבחרים פשוט גוררים לכל מסך שרוצים.
3.0 

בתחתית המסך נמצאים כפתורי הניווט: כפתור חזרה אחורה, כפתור הבית וכפתור למעבר מהיר בין אפליקציות פתוחות (ריבוי משימות). שלושת הכפתורים הם כפתורי מגע כחלק ממערכת ההפעלה. מצד ימין נמצא כפתור להעלאת המקלדת, שעון ומד סוללה ועוצמת קליטת רשת אלחוטית.

דפדפן: כמעט כמו כרום

מי שמכיר את הדפדפן המעולה של גוגל על המחשב האישי שלו, יאהב מאוד את הדפדפן בטאבלטים שיגיעו עם גרסה 3.0. אפליקציית הדפדפן בגרסה זו מזכירה כמעט לחלוטין את הדפדפן למחשבים האישיים עם אותן כרטיסיות, שורת ההפעלה והחיפוש. הדפדפן על הטאבלט נפרש בצורה מקסימאלית ומנצל כמעט את כל גודלו של המסך.
3.0 

תפריטי הגדרות: זה iOS?

בתפריטי ההגדרות השונים ניתן למצוא דמיון חזק למדי למערכת ההפעלה של ה- iPad, ה- iOS. המסך מתחלק לשני טורים כשבצד שמאל נמצאות אפשרויות ההגדרות ומצד ימין פירוט של הגדרה והשינויים הניתנים להגדרה.
3.0 

באופן כללי אלו הדברים העיקריים שניתן לדלות מתוך ה- SDK של גרסה 3.0 שכן זוהי גרסה ראשונית ששוחררה וגוגל פרסמו שממשק התכנות לאפליקציות שלה (ה- API) כמו Gmail, Google Maps וכד', עדיין לא סופי ולכן כרגע לא ניתן לעשות בהם שימוש. 
מקור: Engadget 
מעבר לתגובות בפורום