Comodo: קונסולת מולטימדיה לרכב בהשקת בכורה עולמית בסלקום

אביחי אפוטה
23-01-2011 17:00

קומודו: מסך ופלטפורמת מולטימדיה לרכב, פרי פיתוח ישראלי, מאפשרת הצגת תכנים ואפליקציות עם חיבור קבוע לרשת האינטרנט, הצצנו עליה.


בסיום כמעט 3 שנות פיתוח של חברת Iway Mobile הישראלית, בשיתוף פעולה עם חברת 'סלקום', מושקת היום קונסולת ה- Comodo: מכשיר מולטימדיה המספק מגוון תכנים וערוצי מידע לנהג ונוסעי הרכב באופן מקוון. אייקונים ואפליקציות הם שם המשחק כיום בסמארטפונים ובטאבלטים, וגם ב-  קומודו הם נמצאים.

מערכת הפעלה ותיקה

מערכת ההפעלה, מובססת Windows CE הוותיקה, מציגה 9 אפליקציות בנושאים וקטגוריות שונות שמתוכן נבחר התוכן הרצוי. לדוגמא, אפליקציית המוסיקה מאפשרת האזנה לתחנות רדיו ממגוון ארצות On-Line לפי ז'אנרים וכן גם לבצע חיפוש לשיר או אמן מסוים ברשת האינטרנט ולהאזין לו. בנוסף קיימת אפליקציה לשירותי דרך הכוללת ניווט GPS מבית IGO ועוד מידע על הדרך בה אתם נוסעים כגון התראות על כבישים מסוכנים או לחילופין מכמונות מהירות וכד'. בשאר האפליקציות תוכלו להיעזר כדי להתעדכן במזג האוויר, מבזקי חדשות, שידורים חיים מערוצי טלוויזיה נבחרים וכן לעשות שימוש בעזרים כגון מצפן, מחשבון גישה ישירה לחשבון דוא"ל ועוד.

Comodo / קומודו - פלטפורמת מדיה לרכב עם GPS, אינטרנט וגם מוזיקה


החומרה
המכשיר כולל מסך מגע בגודל 4.3 אינצ' ברזולוציה של 480x272 פיקסלים, מעבד סמסונג במהירות של 533Mhz, זיכרון Ram של 128MB וזיכרון אחסון פנימי של 4 גיגה. הקונסולה מותקנת באופן קבוע לרכב, ומתחברת למערכת השמע שלו, וכן היא כוללת שלל אביזרים המרחיבים את פעולותיה כגון: מצלמה אחורית לרכב, אנטנת GPS להתקנה חיצונית, מיקרופון ורמקול חיצוניים, מודם סלולארי המותקן בתא הכפפות וכד'.

הקונסולה תימכר בסלקום החל מחודש הבא בעלות של 109 ש"ח ל- 36 חודשים. חבילת שירותי התוכן ללא תכני המוסיקה תעלה כ- 20 ש"ח ועם שירותי המוסיקה תשלמו כ- 14.90 יותר. עלות התקנת הקונסולה תעלה כ- 300 ש"ח באחד מתוך 6 מרכזי התקנה של סלקום.

Comodo / קומודו - פלטפורמת מדיה לרכב עם GPS, אינטרנט וגם מוזיקה


ניסינו

באירוע ההשקה הבוקר בת"א התנסינו מעט בקונסולה החדשה שפיתחו מיכה הרמן ודני קנפו מחברת Iway Mobile. בעולם הסלולארי וה- "טאבלטי" שבו אנו חיים, כנראה שהתרגלנו ללא פחות ממושלם. לכן, אחרי ניסיון של 4 שנים עם מכשיר כמו אייפון או מכשירי 'אנדרואיד' שונים, לנסות את ה- Comodo המבוססת על חומרה בסיסית ומערכת הפעלה מיושנת למדי מאכזב במידה מסויימת. ברוב המקרים הקונסולה הגיבה באיטיות רבה לבחירה שלנו באפשרויות השונות המוצעות בתוך אותן אפליקציות. גלילת המסך מקרטעת ולא נעימה ונוחה בלשון המעטה, כל זאת מניסיון של כמה דקות ובמצב של עמידה - מעניין מה תהיה דעתנו על תפעול בזמן נהיגה ברכב.

וכשמדובר על מכשיר מולטימדיה ברכב המופעל בזמן נהיגה, ישנו דגש מיוחד על נושא הבטיחות כמובן. לכן, ה- Comodo באופן אוטומטי חוסם את השימוש בנגן הווידיאו וכתבן הודעות ה- SMS והודעות הדוא"ל וכן מתריע על קרבה לכבישים מסוכנים ועל נהיגה במהירות מופרזת. יחד עם זאת, אם ברצונכם במהלך הנהיגה לחפש בנגן המוזיקה שירים של אמן מסוים, תאלצו להקליד את שמו או את שם השיר בשורת החיפוש ולגלול בין התוצאות שהתקבלו - ואנחנו שואלים: מה ההבדל בין הקלדת SMS בזמן נהיגה (שאסורה על-פי חוק) לבין הקלדת חיפוש?

Comodo / קומודו - פלטפורמת מדיה לרכב עם GPS, אינטרנט וגם מוזיקה


על פניו נראה שהרעיון מאחורי ה- Comodo הוא תולדה טבעית ומתבקשת: אנחנו צורכים תוכן בכל מקום שבו אנחנו נמצאים ובאמצעות מכשירים שונים. סמארטפונים שולטים בשוק הסלולאר וגם טאבלטים זו כבר לא מילה גסה. פלטפורמה של צריכת מדיה שכזו ברכב הייתה רק שאלה של זמן. האתגר הגדול הוא לעשות את זה נכון, נגיש וטוב יותר.

תמונות: ליאור קורן

מעבר לתגובות בפורום