שני זוגות רמקולים למחשב במבחן: לוג'יטק Z205 / Z305

גולן טופמן
17-01-2011 06:05

שני זוגות שונים של רמקולים למחשב עומדים למבחן: לוג'יטק Z205 והאח הגדול יותר Z305. שניהם קטנים במימדים ומרחיבים את חווית השמע במחשבים ניידים, ביקורת.

תכירו - Logitech Z205/Z305 - הרמקולים שישדרגו לכם את חווית הסאונד למחשב הנייד - סקירה כפולה

האם זה נכון שאתם אוהבים להאזין למוזיקה דרך המחשב הנייד? זה בסדר, אתם יכולים להסתפק בהנהון. כמה פעמים עבדנו על מצגת, קובץ Word או סתם גלשנו באינטרנט ועל הדרך התחשק "לשים" איזה דיסק ברקע, או לטעון את רשימת ההשמעה ב-Winamp ולהנות משיר קצבי?


החסרון הגדול ברמקולים של מחשב נייד טמון בגודלם הצנוע מאוד וחוסר יכולתם להתמודד עם עוצמת שמע גבוה, אלא אם יש לכם מחשב נייד מתקדם לגיימרים או מחשב מולטימדיה.


בהתחשב בזה שמחשב נייד צריך להישאר כזה, צמד הרמקולים החדשים של חברת Logitech אמור לתת פתרון הולם לאיכות ועוצמת האודיו שבוקעת מן המחשב הנייד.


למי זה מתאים
לפני שאתייחס לכל אחד בנפרד, אסביר על המשותף ביניהם:

למי שמחפש רמקול "All Around" שיוכל להתחבר לכל נגן Mp3 תורן, אייפוד, אייפון, אייפאד וכד', אז כנראה שלא אלו הרמקולים בשבילכם, הם מותאמים במאת האחוזים למחשבים ניידים.

מה זה אומר מותאמים? פשוט מאוד, הם קטנים (אחד יותר ואחד פחות) ובעלי קליפס שיכול להתפס אך ורק על מסכים (צגי LCD) של מחשבים ניידים, שהם הדקים ביותר, לפחות לתקופה זו.


דבר נוסף שחשוב לציין - לא מדובר ברמקולים ששואפים להחליף את מערכת האודיו הביתית ובטח שלא להגיע לרמתם, אך הם ימלאו את חלל החדר
בצליל איכותי מזה שהתרגלנו אליו בנייד.

Z205 - רמקול קומפקטי ומלא מרץ

בתוך הקופסא הקטנה שלו, פרט ל-Z205, תוכלו למצוא גם נרתיק שעשוי בד, וזאת על מנת לאחסן אותו ולשמור עליו. אם ניידות זה שם המשחק, אז אין ספק שכבר כאן חשבו בלוג'יטק צעד אחד קדימה וסיפקו לנו פתרון Mobility לרמקול.


Logitech  Z205

יחידת השמע מורכבת משתי יחידות: גוף הרמקול וכבל USB 2.0. ניתן לחבר גם עם כבל PL 3.5 אינטש, אך גם כבל ה-USB יספיק כאן להפקת צליל. בהתנסות שלי, עם מערכת ההפעלה Windows 7, זיהוי הרמקול בוצע באופן מיידי, והוא גם הפך להתקן ברירת מחדל אודיו של המחשב. בניתוק שלו, המצב חזר לקדמותו וחוזר חלילה. לגבי טעינה, זו מתבצעת דרך כבל ה-USB ובחיבור למחשב.

מבנה הרמקול איכותי מאוד, כשהפנל האחורי שלו הינו קשיח עם מרקם חלקלק.
בחלק העליון של הרמקול ישנם שלושה כפתורים. האמצעי משמש לכיבוי והדלקה, הימני להנמכה והשמאלי, ניחשתם נכון, להגברה.
כיסוי הרמקולים עשוי מתכת ונועד גם כדי להפריד את הקול. היחידה כולה שחורה בעוד שהקליפס כסוף.
The very best of Gipsy Kings
כדי לבחון את הקטנצ'יק נעזרתי בדיסק האוסף של הג'יפסי קינגס (אני מודה, חטאתי) וזאת כדי לשמוע האם הוא מבצע הפרדה נאותה של כלי הנגינה הרבים שבהם משתמשים משפחות באילרדו את רייס. Volare הוא דוגמא מצויינת ויש הרבה צבע בשיר הזה.
 
המצב האופטימלי לדעתי מגיע בדיוק בחצי דרך. העוצמה גבוהה ומספקת ומצד שני אינה "מתבלגנת" ונהיית צורמת - מה שמאפיין את הרמקול הזה בעוצמות הגבוהות. אם תזמינו כמה חברים כדי לשבת בסלון על בירה ופופקורן, אפשר בכיף להגביר עד הסוף ולשים את המחשב בצד. כשיושבים לבד, זה קצת משתנה ומחפשים יותר את הצלילים והאיכויות. אז כפי שציינתי בתחילת הביקורת - אל תצפו כאן לאיכות של רמקולים באלפי שקלים, אבל הרמקול הקטן הזה עוד עשוי להפתיע אתכם לטובה.

Logitech Z205 רמקולים למחשב

אז כדי לבצע סיכום ביניים - היתרונות ברורים: קל, קומפקטי ונוח. האריזה החיצונית מושקעת ויש גם היכן לאחסן ביום-יום. החיסרון היחיד שהצלחתי למצוא בו הוא שהסאונד מעט צורם בעוצמות הגבוהות ביותר והצלילים מוצאים עצמם מתערבבים אחד עם השני.

לוג'יטק Z205
ציון:
מחיר יחידת רמקולים: 299 ₪


Z305 - יחידת אודיו לנייד

כאן מדובר ביחידת רמקולים גדולה יותר ובעלת קיבולת גבוהה יותר. גם כאן מדובר במבנה איכותי בגימורו. כפתורי השליטה - הנמכה,הדלקה/כיבוי והגברה מסודרים לפי סדר הכתיבה מימין לשמאל.

היחידה עשויה פלסטיק קשיח מאוד והמבנה מאורך ודק מאוד באופן יחסי. שני הרמקולים ממוקמים כל אחד בקצה אחר והם מכוסים בשכבת ציפוי מתכתית כסופה.

Logitech Z305 רמקולים למחשב

כמו האח הקטן - גם ה-Z305 מגיע עם נרתיק בד לאחסון ושמירה יומיומית על הציוד.

לפני שמתעמקים בצלילים, אני רוצה לציין לטובה את המבנה הכללי והממשק החיצוני של ה-Z305. היתרון הגדול שלו הוא בקיומו של כבל ה-USB בצורה מובנה בתוכו. הכבל נשלף מתוך מסילה ומחובר באופן תמידי לרמקול. כל שנותר הוא לחבר לשקע ה-USB  ולהצמיד למכסה העליון באמצעות הקליפסה.

Logitech Z305 רמקולים למחשבבשונה מה-Z205, שבולט בצורה שווה בצד הקדמי ובצד האחורי של מסך המחשב, מאחר ומתחבר בדיוק על מרכז מסך המחשב, ה-Z305 נצמד כלפי הצד האחורי ומוצנע מאחורי המסך. אם מסתכלים מלפנים המחשב, ניתן לראות רק את הקליפסה ומעט מהחלק העליון של ה-Z305.
לגבי טעינה - אותו הדבר כמו ה-Z205 – באמצעות ה-USB ובחיבור למחשב.

Red Hot Chilli Peppersהפעם האלבום שעימו אני בודק את הרמקול הינו פחות סלחני - By The Way של ה-Red Hot Chilli Peppers. הסיבה פשוטה - באס.הרבה באס. אין ספק שנוכחתו של Flea חזקה גם באלבום הזה ולכן שווה לבדוק מה יעשו הבאסים שלו ל-Z305.

שיר מספר 3 באלבום - This is the place נפתח עם באס ובעוצמה הכי גבוהה של ה-Z305 ושל מערכת ההפעלה יחדיו נראה כי גם במקרה הזה הצליל אינו צורם! אני שוב מציין - איכויות של ציוד של אלפי שקלים לא נמצא כאן, אבל בציוד שעולה 359 ₪ למצוא שהשמע בעוצמה הגבוהה ביותר לא צורם - זה כבר טוב. גם בשיר מס' 6 - Zephyr Song הצלילים ברורים מאוד ונקיים.


ביחידה זו הקיבולת גבוהה מאוד וב-35 אחוז עוצמה נוכל להנות מעוצמה גבוהה וממוזיקה מהנה. בשעת לילה מאוחרת, על 7 אחוז ב-Windows Media Player (עם עוצמה מלאה במגבר ה-Z305) רמת העוצמה עדיין סבירה.

 
Logitech Z305 רמקולים למחשב


להמשך סיכום הביניים לגבי ה-Z305 - לדעתי מדובר ברמקול מצוין. מידותיו לא גדולות יתר על המידה והוא נייד ומחליק בקלות לכל תיק, במיוחד בגלל מבנה ה"מקל" שלו. העובדה שכבל ה-USB מובנה במכשיר ומוצנע במסילה פנימית עד לשימוש רק מוסיפה וחוסכת הוספה של עוד כבל לתיק.
מבחינת איכות - גבוהה מאוד לקטגוריה ומסוגל להתמודד בכבוד עם רמקולים תואמים מחברות אחרות. אפשרות ה"הלבשה" על המסך מצויינת ואפילו טובה יותר מה-Z205 בכך שאינה מוסיפה גובה למסך, מאחר והיחידה מתחברת "נתלית" מאחוריו.

מבחינתי, ה-Z305 מצטיין במה שהוא עושה בתור רמקול נייד למחשב נייד. הוא מספק את הסחורה דרך רמה איכותית של מוזיקה ובכל רגע נתון.


לוג'יטק Z305
ציון:

מחיר יחידת רמקולים: 359 ₪

סיכום

אם קראתם את הסיקור, ואתם צריכים רמקול שכזה לנייד, אך מתלבטים בין הדגמים, אני אומר - שווה להוסיף את ההפרש, שעומד על 60 ₪ ולקבל יחידת רמקולים שמסוגלת לנגן בעוצמת שמע גבוהה מאוד. במידה ואתם לא רואים עצמכם מגבירים עד הסוף או מארגנים מסיבה קטנה בסלון והגודל חשוב לכם יותר מבחינת קומפקטיות - קחו את ה-Z205 שבעוצמות השמע הנמוכות מתפקד גם הוא באופן הולם ביותר
מדובר בשני מוצרים טובים שמספקים פתרון שמע למחשבים ניידים וללא פגיעה ביכולת הניידות שלהם.

יבואן: בנדא מגנטיק

מעבר לתגובות בפורום