אודיו Hi-End - טעימות מחדרי תערוכת CES

ליאור קורן, לאס וגאס
12-01-2011 11:02

טעימות מחדרי תצוגת אודיו "היי אנד" בתערוכת CES, עם רמקולים יוקרתיים, מגברים מפלצתיים וגם פטיפון דה וינצ'י אחד ומיוחד.


האזנה בתערוכת CES 2011

את סדרת ההאזנות בצעתי תוך שימוש בדיסק XRCD 24bit של JVC, זהו דיסק אוסף בשם 30th Anniversary Celebration Album, בקטעי ג'אז בעיקר, רצועות 3 – Dreamsville, 4 – Cliffhanger, 5 – Crazy Rhythm.


אחד החדרים הראשונים בהם ביקרתי, הציג את הרמקולים החדשים והמסקרנים של מגנפאן, זה היה בחדר התצוגה של חברת Audio Research והסטאפ כלל מערכת שלמה של החברה עם CD8 כטרנספורט, DAC, קדם מגבר Anniversary והגברה מדגם DS40.

רמקולים מגנפאן 3.7


והרמקולים? בקטע 3 מתוך הדיסק שרה הזמרת Maria Winther בקול טבעי מאוד, המצילות שמלוות אותה מרחפות בחלל מבלי לחתוך את האוזן וזוג ה- 3.7 מצליחים להעלים עצמם בחלל החדר באופן מרשים ביותר. בקטע 4 מנגנת גיטרה חשמלית עגלגלה, המוזיקה שופעת אל החדר ברוגע ונעימות, גיטרת הבס מלווה בצליל חם ומלא, בימת הצליל הינה תלת מימדית וממשיכה להרשים גם כאן.

החיסרון היחיד שמצאתי כאן (ולא מפתיע מהיכרות עם טכנולוגיית הרמקולים הללו) הוא שינוי משמעותי בבימה כאשר זזים על ספת הישיבה מקום אחד ימינה או לשמאל.

בחדר הבא, ההגברה שייכת לחברת Ayon (שתי יחידות Triton Monoblock), נגן מדגם Ayon CD55 והרמקולים הינם Legacy מדגם Focus SE (מחיר של 8,995$).

Legacy מדגם Focus SE


חוזר לקטע 3 וכאן קול הזמרת בולט ומובחן יותר מאשר בחדר הקודם, הגבוהים פתוחים יותר, אבל קול התופים דק מדי לטעמי, מדובר באופי מערכת שונה, חי ופתוח, אולי בגלל העובדה שכל רמקול כולל זוג טוויטרים מסוג ריבון.


Ayon Audio


כינור על

בחדר של LAMM, שכולל מערכת יקרה להפליא, מעט אכזב אותי בשנה שעברה, כנראה ציפיתי ליותר לאור מחיר המערכת (שתכף נגיע אליו). אנו מאזינים לתקליט עם הקלטה של הכנר Michael Rabin, ליצירה Paganini Concerto No.1 in D Major.

והמקור, אוי המקור... זוהי הופעת בכורה בתערוכה לפטיפון של DavinciAudio, מדגם AAS Gabriel MK2, ההגברה הינה של LAMM והרמקולים הינם Wilson Alexandria X2 החדשים.

DavinciAudio, מדגם AAS Gabriel MK2


ברגעים הראשונים, מתגלה צליל מפורט ומלא בתוספת בס בשרני. קולו של הכינור הינו מפורט להפליא והמערכת עושה זאת מבלי להציק ולו לרגע, רבין ממשיך לנגן בכינור, אני חוזר לענין הפירוט שהינו פנטסטי ומגרה את נימי הלב, שתי מפלצות הרמקולים הופכות לתינוקות רכים בשנים בקטעים האינטימיים ומעבירות את כל הכוח והדינאמיקה כאשר הדבר מתבקש והמערכת שנמכרת במחיר כולל של 667,000$  גורמת לבכות כמעט ולא בגלל המחיר.

Wilson Alexandria X2


Wilson Alexandria X2


גבוה

בחדר של TIDAL, מודגם הרמקול הבכיר של החברה מדגם Sunray (מחיר150,000$  לזוג) המגיע עם יחידות קרמיות בגימור שחור לא אופייני (בד"כ הן בלבן) וטוויטר יהלום בקוטר 30 מ"מ. ההגברה הינה תוצרת Balabo והתוצאה? הצליל הינו בשרני, עם בס בריא של הצ'לו, הגבוהים ברורים לאוזן, הצליל חי אבל מאוזן. קטע 4 בדיסק חושף בס עם אופי דינמי מאוד, אולי טיפה מודגש בחדר הספציפי הזה, צליל הגיטרות מלא ודומיננטי ואופי הצגת המוזיקה מהנה וקצבי.


Tidal T1


כפי שתראו בתמונה, זוג הרמקולים מתנוסס לגובה של מגדל פיקוח לפחות, זאת בדומה לבעלי החברה החביב עד מאוד – מר Jörn Janczak.

Tidal T1


בחדר נוסף באותה הקומה, הוצג זוג רמקולים JBL 1400 Synthesis Array (מחיר 11,500$ לזוג), מחוברים לאלקטרוניקה מתוצרת מארק לוינסון (SACD NO 512, Pre Amp No. 326S, Amp No. 532H). בקטעי ההדגמה שהושמעו כאן, קול החצוצרות נשמע אמיתי באופן מפחיד ואופי טוויטר השופר נשמע ברור מאוד לאוזן והבס? לא מבייש כזה של קונצרט רוק.

JBL 1400 Synthesis Array


מיסטר Q

מג'יקו – המותג של שני הישראלים יאיר תמם ואלון, כאן הודגם זוג רמקולים מהדגם החדש Q3 (מחיר 34,000$) וצליל שהייתי מגדירו כ-"מהוקצע": הכל נמצא במקום, ללא מריחות או בומיות בצליל. יש פירוט מצויין ואופי שאינו מתבייש להציג מה שיש בהקלטה, אך מנגד מאפשר גם להאזין לרמקולים במשך שעות.


Magico Q3


בחדר השני, הוצגו גם רמקולים מוניטורים מדגם Q1 שלצערי לא הודגמו בפועל והם יושקו רק בהמשכה של שנת 2011.

Magico Q1


Wisdom
זוהי יצרנית של רמקולים פלנאריים ובתערוכה הם הלכו על הגדול ביותר: זוג רמקולים מדגם חדש LS4 (מחיר 80,000$) שמתנשאים לגובה בלתי מבוטל ומותקנים באופן צמוד לקיר, בעלי ארבעה דרייברים פלאנריים בכל רמקול, זאת בתוספת שני סאב וופרים נפרדים – בכל אחד מהם מותקנים שני וופרים בקוטר 15". צלילם של ה- LS4 הפגין אופי פתוח והבס נשא אופי עדין למדי, מדוייק והדוק (מפתיע לאור הציפייה משני סאבים מפלצתיים שכאלו).

Wisdom LS4


Wisdom LS4


Totem
השנה, הוצגה סדרת רמקולים חדשה – Elements Series, עם יחידות חדשות לגמרי של מיד / בס וופר בקוטר 7". בסדרה ישנם שני רמקולים רצפתיים (Earth / Metal במחיר של 8,995$-12,995$) וגם רמקול מוניטור Fire (מחיר 5,995$). הצליל, כמצופה מחברת טוטם, אינו ביישן, אך עדיין מאוזן למדי, עם בס דינמי ומהירות (יחידות המיד – בס מחוברות ללא מעגל קרוסאובר).

Totem Elements Series - Earth / Metal / Fire


ביקשתי לשמוע גם את דגם המוניטור, שהציג בימה רחבה, קול נשי מובחן וצליל דינמי.
Vince Bruzzese – בעלי החברה שנוהג להדגים את רמקוליו בעזרת מוזיקה קבצית ושמחה (ולא בהכרח קטעי אודיופילים עצובים...) טרח להראות לי את זוג הסטנדים עליו הוצבו הרמקולים הקטנים, היו אלו סטנדים מפח פשוט וחלול שיעביר חלחלה בלב כל אודיופיל קפדן, אך התכנון של וינס מבטל למעשה את התלות בסטנדים כבדים ובולעי רעידות, מענין ומקורי.

YG Acoustics
מותג זה, ממוקם בחדר שנמצא במיקום אסטרטגי בכניסה לאחת הקומות בבנין, זהו YG Acoustics, בניצוחו של יואב גבע הישראלי שעבר לארה"ב.

החידוש הגדול השנה בסדרות ענת III (מחיר 111,000$) וגם קיפוד II הינו שימוש בדרייברים מייצור עצמי (דרייברים מיד וגם וופר, הטוויטר נשאר זהה לדגמים הקודמים).

YG Acoustics Anat / Kipod


למעשה, הממברנה מתחילה דרכה כגוש אלומיניום ממנו היא מכורסמת עד לעובי של שתי עשיריות המילימטר (בדרייבר הבס 2.5 עשיריות מ"מ) והיא קשיחה עד מאוד (חבטתי בה, הפלתי אותה והיא עמדה בפני אתגרים אלו), בנוסף, שינויים נעשו גם במעגלי הקרוסאובר.

YG Acoustics Anat / Kipod


והצליל? קטע 4 בדיסק מדגים הפרדה מרשימה של הכלים במרחב, הבס התהדק, אופי הצליל הכללי הפך להיות פחות "בומבסטי" מדגמי השנה שעברה והסתדר טוב יותר עם חדר ההדגמה. הבימה נפרסת בין שני הרמקולים, לא קדמית או אחורית מדי וקטעי התופים מטופלים באופן הדוק.

YG Acoustics Anat / Kipod


בחדר, עמד גם נציג חברת VELOCE שה- Pre Amp במערכת היה מתוצרתו, זהו מכשיר מעניין, מבוסס מנורות, מחווט ביד ופועל על 20 סוללות, במחיר של 15,000$.

VELOCE


חדרים נוספים
 
מוראל עם ה- Fat Lady שחוברה השנה לסט של קדם מגבר ושני מונובלוקים מתוצרת Technical Brain TBP Zero EX, בחזית ניתן לראות רמקולים חדשים בסדרות הביניים עם אלמנטים ועיצוב חדש.

Morel Fat Lady Octave


ציוד של Nuforce מודגם עם הרמקולים של Mark & Daniel.

Nuforce  Mark & Daniel.


Nuforce  Mark & Daniel.


סאב Sub 2 של פארדיים, החברה מצהירה כי זהו "הסאב החזק בעולם".

Paradigm Sub 2


מגדל של מגברי חברת Pass Labs.


Pass Labs


מעבר לתגובות בפורום