ממש לא חברתית: פיטורים המוניים ב- MySpace

אביחי אפוטה
11-01-2011 23:42

500 עובדים הולכים הביתה, וכעת נשקלות מספר אופציות להמשך דרכה של הרשת החברתית שהתחילה את הכול.


מארק צוקרברג יכול להיות די מרוצה מעצמו (אם הוא לא עד עכשיו...). בשעות האחרונות מתגלה תמונה די עגומה מבחינתה של הרשת החברתית המפורסמת MySpace, ועל המשך פעילותה. כבר שבועות ארוכים שמסתובבות שמועות על גל פיטורים המוני וכעת זה רשמי: MySpace מפטרת 500 עובדים שהם כ- 47 אחוזים מסך כוח-האדם של החברה.
 
יחד עם זאת, בין האפשרויות שעומדות בפני הבעלים של החברה, News Corp, נשקלת האפשרות למכירת החברה או לחפש שיתוף פעולה מסוים שיהפוך את MySpace לאתר אינטרנט שיעסוק בבידור.

MySpace נוסדה באוגוסט 2003 בתור פרויקט שאמור לשווק חברות באינטרנט. האתר עלה לאוויר בינואר 2004 וכבר אחרי חודש הגיע למיליון חברים רשומים. עד סוף 2004 היו כבר 5 מיליון חברים וב- 2005 נרכשה MySpace על-ידי News Corporation תמורת סכום של 580 מיליון דולר, כאשר הרשת החברתית עצמה נאמדה ב- 327 מיליון דולר. כיום מספר החברים הרשומים ב- MySpace עומד סביב ה- 125 מיליון איש. לשם השוואה, Facebook כבר מזמן חצתה את קו ה- 500 מיליון המשתמשים. 

לאחרונה עברה MySpace שינויים די רציניים בכל הנוגע לעיצוב האתר במטרה להישאר רלוונטית, וכן השיקה אפליקציות למכשירים ניידים ואפליקציות בתוך האתר עצמו. יחד עם זאת, התחרות מול ההצלחה המטאורית של Facebook לא קלה, וזה ניכר במספרים.
מעבר לתגובות בפורום