טאבלוויזיה: הטאבלט של פנסוניק – זרועה הארוכה של הטלוויזיה

ליאור קורן, לאס וגאס
10-01-2011 05:30

טאבלוויזיה? "לוח שידורים"? פנסוניק מציגה את Viera Tablet, זהו טאבלט יעודי המשמש כבן לוויה טבעי למסך הטלוויזיה ומרחיב את אפשרויות הצפיה, ביחד עם עזרים חדשים, ניתן יהיה אפילו להוריד משקל בעזרת המסך.


בין שלל הטאבלטים שהוצגו בתערוכת CES, היה אחד שהוצג בידי חברה שאינה מזוהה בדרך כלל עם יצור מחשבים אלא אחת שמציבה בחלון הראווה שלה מסכי טלוויזיה – פנסוניק.

אולם, בשונה מרוב מחשבי הלוח החדשים, שטח המחיה של טאבלט זה מיועד להיות בקרבת מקום של האב הגדול – מסך הטלוויזיה, הוא פותח במטרה לתקשר באופן ישיר הטלוויזיה ולהפוך את חווית הצפיה לעשירה וחברתית יותר.

זה לא הטאבלט הראשון שפותח במטרה לתפקד כ"שלט גדול וחכם", טושיבה הציגה אחד כזה בשנה שעברה, אולם הוא היה מבוסס על מערכת ההפעלה Win CE המזדקנת ומאז הוצגו מספר אבי טיפוס נוספים. סמסונג השיקה שלט עם מסך, אבל בגודל קטן של 3" שהגיע עם מסך הטלוויזיה היקר של החברה.

הטאבלט של פנסוניק מגיע עם מערכת ההפעלה האופנתית "אנדרואיד" ובנוסף, מציג אינטראקציה דו כיוונית הדוקה עם המסך הגדול.


מה לטאבלט ולטלוויזיה?

ה- Viera Tablet, מאפשר לצפות בתכני טלוויזיה זהים או שונים מאלו שמוצגים באותה העת על המסך הגדול, אם נשווה אותו לשלט רחוק רגיל (מאלו שמגיעים בגוף שחור וצר ועם לחצנים בלבד...) הרי שגם כאן ניתן לעבור בין ערוצים או תוכניות, אבל הממשק הוא שעושה את ההבדל: על צג הטאבלט, מופיעה רשימת ערוצי תוכן, בכל אחד מהם ישנה רשימת תמונות מקדימות של תוכניות, בחירה באחת מהן מתחילה את הקרנת התוכן על גבי צג הטאבלט, לאחר מכן, גרירה של אותו חלון הוידאו לעבר כיוון הטלוויזיה (עד להוצאתו מחוץ למסגרת הטאבלט) תגרום לאותה התוכנית להיות מוצגת על מסך הטלוויזיה, עם השהיה מינימאלית במעבר בין שני המכשירים.

Panasonic Virea Tablet - טאבלט של פנסוניק


יכולת זו, משנה למעשה את הרגלי השליטה בטלוויזיה: במקום זפזופ מהיר "על עיוור" בין ערוצים על המסך הגדול (שעלול לעצבן את שאר בני הבית הצופים), ניתן למשל, בעת צפיה במהדורת חדשות, לדפדף בין תוכניות על מסך הטאבלט, לבדוק מה קורה בערוצים אחרים ורק לאחר שמצאנו תוכנית מעניינת שמקבלת את אישורם של שאר הצופים, להעביר אותה אל המסך הגדול. דוגמה נוספת: בארצנו מוכת אירועי אקטואליה, במקרה של אירועים יוצאי דופן כמו שריפה או אירוע בטחוני למשל, לא חייבים להציג על המסך הגדול את אולפן החדשות למשך שעות ארוכות, אלא אפשר להמשיך ולצפות בתכנים שמעניינים את הצופה ואת שידורי החדשות וה"עדכונים מהשטח" לקבל במקביל מאותו טאבלט.

Panasonic Virea Tablet - טאבלט של פנסוניק

מה הזוית שלך

בחלק מהתכנים, ניתן לבצע גם פעולה מתוחכמת מזו: במקרה בו צולמה תוכנית או משחק ספורט למשל ממספר זויות שונות, יופיעו ארבעה ריבועים בצד ימין של מסך הטאבלט – כל אחד אחד מייצג זוית צילום  אחרת של אותו המשחק, כך שבעוד על מסך הטלוויזיה מוקרן המשחק מהזוית "הרשמית", נהנה המשתמש מצפיה מזויות אחרות על צג הטאבלט, אותן הוא יכול לגרור גם אל המסך הגדול.

בנוסף, מחשב הלוח של פנסוניק, מרחיב את האפשרויות החברתיות בזמן הצפיה, תוך שהוא מחבר את הצופה עם חברים שצופים באותה התוכנית מבית מרוחק, אפליקציה חברתית שהוצגה בפנינו הדגימה אפשרות צ'יטוט עם החברים ושיתוף בדעות והערות בזמן אמת על אותה תוכנית בה צופים כולם.

מבט ראשון על Panasonic Viera Tablet



פנסוניק הציגה שלושה אבי טיפוס בגדלי 4", 7" והגדול מכולם עם מסך 10", כולם למעשה אמורים להיות זהים בתכונותיהם, מלבד גודל המסך השונה (רכיבי החומרה לא נחשפו). טאבלט זה, כולל גם תכונות מוכרות ומקובלות יותר כמו למשל ביצוע שיחות וידאו דרך שירות סקייפ, אפשרות גלישה באינטרנט, בדיקת מיילים, קריאת ספרים אלקטרוניים ועוד.

לרתום את כוח הענן

אותן יכולות בהן חזינו, מתבססות בפועל על כוח מחשובי שנמצא בחלקו הגדול במקום מרוחק מביתו של המשתמש, למעשה, בחלק מהמקרים, מסך הטלוויזיה וגם המסך של הטאבלט משמשים רק כתפקיד של צג המציג את המידע הטקסטואלי והגרפי כאשר התוכנה לא מותקנת בצורתה המלאה על הטלוויזיה אלא פועלת בזמן אמת על בסיס שרתי חברת פנסוניק, כוח המחשוב בענן עוקף למעשה את מגבלת החומרה של הטלוויזיה וגם אינו תלוי במגבלה של נפח אחסון פנימי.

גישה זו, מאפשרת למשל להפוך את מסך הטלוויזיה לקונסולת משחקים: שיתוף פעולה עם חברת המשחקים Gameloft הניב את האפשרות לשחק במשחק המירוצים Asphalt 5 בגרפיקה תלת מימדית, בעוד פעולת עיבוד הגרפיקה נעשית אי שם בענן, השליטה על הדמויות במשחק מתבצעת בעזרת לחצני השלט או בקר משחקים יעודי שנרכש בנפרד.

Gameloft Asphalt 5 on Panasonic screen


המסך שמודד לחץ דם

היכולת לחבר אביזרים חיצוניים למסך אינה מסתכמת במשחקים, פנסוניק מציגה שימושים נוספים, כמו למשל מכשיר מדידה הנראה כמו שעון יד ומשדר למסך דרך האויר מידע על קצב פעימות הלב, ספירת צעדים ופרמטרים נוספים, מה שמאפשר להתאמן עם מכונת ריצה מול הטלוויזיה, להתחרות עם דמויות אחרות על המסך ולצפות בכל המידע הרלוונטי על גופך. אביזר אחר הינו מד משקל שמודד משקל יומי והופך אותו לגרף שמוצג בטלוויזיה, מה שיכול לשמש ככלי שימושי של בקרה במהלכה של תקופת דיאטה.


BodyMedia - מתקן ריצה ומד דופק למסכי פנסוניק


חלק מהאביזרים שהוצגו בתערוכה, הינם זמינים כבר לקניה דרך חנות האפליקציות של פנסוניק - Viera Market, למשל בקרי Logitech Game pad for Panasonicמשחק של לוג'יטק או Guillemot במחירים של 44.99$-49.99$. האביזרים שמיועדים לאפליקציות בתחום הכושר והבריאות הינם יקרים יותר, כמו מד המשקל שעולה 159$ וצמיד המדידות של BodyMedia שמגיע במחיר של 249$.

מועדי השקה
חנות האפליקציות החדשה של פנסוניק, תגיע בסדרות הפלזמה וה- LCD החדשות של החברה (בדגמים שכוללים חיבור אינטרנט), כולל היכולת לחבר אביזרי משחק ועזרים נוספים דרך כניסת ה- USB במסך או דרך רשת ה- WiFi בבית.

על ה- Viera Tablet לא נמסרו עדיין תאריך השקה או מחיר לצרכן, למעשה, בעת התערוכה, בזמן הצפיה בביצועי הטאבלט הנ"ל, עברה במוחי השאלה, מדוע להגביל את המשתמשים להמתנה לדגם ספציפי של מחשב לוח, הרי ניתן להציע לציבור אפליקציה כזו, לכנות אותה בשם "Viera Control" וכך להעניק ללקוחות חברת פנסוניק שיש ברשותם טאבלטים אחרים (מבוססי אנדרואיד בתחילה וגם מערכות הפעלה אחרות בהמשך) את האפשרות להכניס גיוון ופלפול בהרגלי הצפיה שלהם בטלוויזיה.

הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק בתערוכה.

מעבר לתגובות בפורום