רובוט שמנקה חדרי שירותים, תיק שמטעין טלפון ועוד גאדג'טים מעניינים בתערוכה

ליאור קורן, לאס וגאס
08-01-2011 12:06

תערוכת CES מספקת הצצה למגוון גאדג'טים מעניינים, בינהם אולר כפול כוננים, מטענים סולאריים, מחשב נייד עם מסך מתהפך ועוד.


אולר כפול USB
Victorinox שידועה לרבים כיצרנית אולרים משוויץ, עברה לעידן ה- USB כבר לפני מספר שנים, עכשיו היא מציגה גרסה כפולת דיסק און קי, בנפח של 64GB או 32GB כפול שניים, בתוספת שימושיות של אולר, מספריים קטנים ואביזרים נוספים, המחיר אינו זול ועומד על קצת פחות מ- 500$ בארה"ב לגרסת ה- 128GB.

Victorinox Double usb disk on key


מארלי בבום בוקס
מי לא זוכר את המוזיקאי המנוח והמעושן, שעשה למוזיקת הרגאיי מה שעשה טל ברודי למכבי תל אביב ("אנחנו על המפה").
מעכשיו, השם מארלי הופך לתיבת נגינה, עם יצרנית חדשה של מוצרי אודיו אשר לפי טענת אנשיה משתפת פעולה עם משפחת מארלי, נושאת את שמו ומייצרת מוצרים כמו רדיו דיסק, אוזניות, נגנים ותחנות עגינה כאשר כל המוצרים עשוים אלומיניום, עור ועץ.

 
Marley


Marley
רדיו בום בום של מארלי

מדפסת עם טאבלט
אם LG הציגה מכונת כביסה עם מסך LCD, אז מדוע שלא יופיע גם במדפסת?
HP Photosmart eStation מגיעה עם תחנת עגינה וטאבלט המשמש לה כמרכז שליטה. ניתן לגלוש באינטרנט עם הטאבלט בעל מסך ה- 7" שכולל גם קישוריות Wifi ומאפשר להפעיל מרחוק את המדפסת או לשלוח אליה הדפסות ממכשיר ברשת.


HP Photosmart eStation


תיק סולארי של סמסונייט
במבט ראשון, זה נראה תיק רגיל, אך אב הטיפוס שהוצג בתערוכה מדגים רעיון שיכול להיות שימושי בהחלט במדינה שטופת שמש כמו ישראל: תא סולארי שמותקן על חזית תיק גב ומאפשר לטעון סוללת טלפון סלולארי.

אמנם, קיים כבר דגם תיק סולארי של Samsonite, אך הוא מגיע עם חיבור 12V (כמו שקע ברכב) ופחות יעיל. התיק החדש יגיע עם מחבר USB, וגם התא הסולארי עצמו הינו גמיש ולא שביר כבעבר. תיק זה אמור לצאת לשווקים ברבעון השלישי של שנת 2011, עם מחיר יעד של כ- 100$ בארה"ב.


Samsonite


מטען סולארי שעובד בכל מזג אויר
גם כאן, מדובר על מטען ידידותי לסביבה שאינו צורך חשמל אלא רק מספק אותו, לטענת JOOS Orange, הוא פועל באופן יעיל כל כך, עד שהוא מסוגל להטעין את הטלפון או הטאבלט שלכם בכל מזג אויר: שמש, גשם וכנראה גם בתוך מערת שלג אלפינית.

עם המטען, מגיעים גם מתאמים רבים, החל ממתאם למחבר USB ועד לשלל חיבורים למגוון דגמי טלפונים.

JOOS Orange


Dell Inspiron Duo
המחשב הקטן של Dell נחשף לפני פחות מחודשיים והוא מציג קונספט מקורי ומעניין הכולל מסך מסתובב על ציר.
למחשב זה יש שתי תצורות הפעלה, הראשונה הינה בתצורת מחשב נייד (נטבוק למעשה) הכוללת מקלדת מלאה, מערכת הפעלה Windows 7 ומסך LCD צבעוני בגודל 10" ורזולוציה מכובדת לגודל זה: 1366X768 פיקסלים, אך כאשר מגיע הצורך לגעת, המסך מסתובב על ציר בזוית של 180 מעלות והופך את המכשיר לטאבלט לכל דבר, עם מסך מגע.
בפועל, הרעיון עובד באופן משכנע, היפוך המסך מתבצע בקלות וגם במצב טאבלט, נוח להחזיק ולתפעל את המחשב, אך היינו שמחים לתגובות מהירות יותר ללחיצות האצבע והטענת תוכנות בעת שימוש בממשק המגע.

Dell Inspiron Duo


iRobot Scooba 230
אם לקחתם איתכם את הטאבלט לקריאה בשירותים, בוודאי תשמחו לשמוע שיש גם מכשיר אוטומטי המיועד לניקוי הרצפה מסביב להם. הרובוט המנקה החדש של iRobot מגיע במידה קטנה במיוחד (גובה של 9 ס"מ וקוטר 16.5 ס"מ) והוא מיועד בעיקר לניקוי מקומות קטנים וצפופים, כמו חדרי אמבטיה ושירותים. הוא שוטף, מקרצף ומייבש את הרצפה עד לשטח מקסימלי של 50 מטרים רבועים בפעם אחת, כאשר המים המלוכלכים מאוחסנים בתוך גוף הרובוט, חיישנים שומרים עליו מנפילה במדרגות בזמן ההפעלה וניתן לקבוע עבורו גבולות גזרה שאותן הוא לא יעבור.

iRobot Scooba 230


מכונת משחקי ארקייד מבוסס מחשב נייד
זהו רעיון שזכה למימוש בתחרות שערכה חברת Lenovo, בה בנה אחד המשתתפים מכונת משחקים אמיתית, המגיעה עם כל לחצני המשחק המוכרים מאולמות המשחקים של שנות השמונים, זו היא תחנת עגינה לכל דבר, כל מה שצריך הוא להכניס לתוכה מחשב נייד, לחבר את עזר השליטה דרך USB והכל כבר בפנים.

Lenovo Arcade Machine


לנווט ברכב עם מפת לייזר על השמשה
פיוניר הציגה בתערוכה דגם אב טיפוס של מערכת ניווט GPS. הייחוד במערכת זו נעוץ בעובדה שהמפה מוקרנת דרך ציין לייזר RGB שמציג תמונה צבעונית על השמשה הקדמית, כך שאין הנהג צריך להסיט את עיניו לצד.

Pioneer Laser GPS


מערכת זו, מציגה מפה דינמית בתלת מימד ומסוגלת להציג מידע נוסף כמו התראה על תחנות דלק מתקרבות, התראות על לחץ אויר נמוך מדי בצמיגים וגם שירות שיחה מזוהה שמציג מי שמתקשר אל נהג הרכב. בתערוכה, הוקרן המידע על משטח פלסטיק שקוף שהונח לפני מסך טלוויזיה שהקרין קטע וידאו של נהיגה, מערכת ה- GPS הציגה את המידע, זאת מבלי להסתיר את תמונת הדרך.

Pioneer Laser GPS


מעבר לתגובות בפורום