CES 2011 – טלוויזיות חכמות יותר, עם עומק (בתמונה)

ליאור קורן, לאס וגאס
07-01-2011 02:23

התצוגה בביתני יצרניות מסכי טלוויזיה בתערוכה, חושפת מסכי LCD LED וגם פלזמה מחוברים לאינטרנט – עם תוכן עשיר מבעבר, גם מתקפת ה- 3D מתרחבת ואי אפשר להמלט ממנה כאן.


שנת 2011 נפתחת בתחום האלקטרוניקה הבידורית עם תערוכת CES והמגמה הכללית אותה מציגה כל יצרניות המסכים המובילות היא לא להמציא משהו חדש, אלא להרחיב את הקיים.
שת המגמות הבולטות ביותר שהוצגו בתערוכה הקודמת: אינטרנט ותלת מימד, מקבלות משקל רב השנה, עם התרחבות משמעותית של תכנים אותם ניתן לצרוך מהרשת וגם הטמעה של תמיכה בהצגת תלת מימד בסדרות חדשות ורבות מבעבר.
השנה, נתקלנו גם בהדגמה של מסכי תלת מימד שאינם דורשים משקפיים, הביצועים טובים מבעבר, אך השקת דגמים מסחריים עדיין רחוקה מאיתנו והרוב המוחץ של מסכי 3D שימכרו השנה, ידרשו משקפי תלת מימד אקטיביים או פאסיביים.

LG – טלוויזיה חכמה

LG שמה דגש רב השנה על נושא ה- Smart TV, עם השקת מערכת אפליקציות למסכי החברה, שיפור נושא הזרמת המדיה דרך מכשירים אחרים המחוברים ברשת (DLNA) – כולל ישום Jukebox אשר מושך מהאינטרנט מידע טקסטואלי ותמונות של עטיפות כותרים, כך שמאגר הסרטים הביתי אינו נראה עוד כמו רשימת קבצים פשוטה, אלא מוצג עם תמונות מושכות עין.
החברה הציגה גם Smart TV Upgrader, זוהי למעשה "קופסה" חיצונית שמתחברת לכל טלוויזיה בעלת כניסת HDMI והיא כוללת דפדפן אינטרנט שמאפשר לגלוש דרך המסך הגדול, חיבור לשירותי VOD בארה"ב ותמיכה באפליקציות החדשות של LG ובכך מאפשרת למעשה לחבר את התכונות החדשות אל מסכי טלוויזיה מדגמים קודמים.

LG Smart tv - LED LCD

בתחום תלת המימד, LG מתמקדת בטכנולוגיית משקפיים שונה משאר החבורה ומציגה מסכים עם משקפיים פאסיביים (ולא אקטיביים שפועלים על סוללה ומסונכרנים דרך האלחוט עם התמונה במסך).
התוצאה עם אותם משקפיים הינה תמונה חסרת הבהוב בעין (אם כי על חשבון רזולוציה נמוכה יותר) וגם מחיר זול בהרבה של כל משקף (דולרים ספורים) זאת בהשוואה למחירי משקפי תלת מימד אקטיביים שעומדים על מאות שקלים בישראל.

מכונת כביסה של LG עם מסך LCD ו- WIFI
מכונת כביסה של LG עם מסך LCD וחיבור WiFi, לשלוט על הכביסה מרחוק

טושיבה – תלת מימד ללא משקפיים

טושיבה, כדרכה בכל שנה, התרכזה בעיקר במוצר יחיד, בשנה שעברה היה זה מסך ה- CELL (שתחילת שיווקו התאחר ועדיין לא החל בישראל), הפעם היתה זו טכנולוגיית תלת מימד ללא משקפיים שהוצגה בביתן החברה בעזרת מסכי טלוויזיה בגדלים של 65", 56" וגם בגדלי ה- 12"-20" שהוצגו לפני מספר חודשים. טושיבה מצהירה כי מסכי הטלוויזיה הגדולים ללא משקפיים, יושקו מתי שהוא בשנת 2011, ללא תאריך יעד מוגדר.

במבט בוחן של דקות ארוכות, נראה שהרזולוציה עדיין לא חדה ברמה של Full HD ויש לעמוד בזויות ספציפיות בכדי שלא לראות תמונות כפולות בעין, אבל אפקט העומק עובד. בביתן, הוצג גם מחשב נייד עם מסך 3D ללא משקפיים ועם מצלמה אינטגרלית אשר מזהה את פרצופו של המתבונן ואת המרחק שקיים בין שתי עיניו ובהתאם לכך מתאימה את אפקט ה- 3D (משנה את ההפרשים בין שתי התמונות המוצגות בפורמט זה.

תלת מימד ללא משקפיים
תלת מימד ללא משקפיים

סמסונג – מסך דק ומחובר

סמסונג, שהיתה הראשונה להשיק חנות ושירות אפליקציות עבור מסכי טלוויזיה, מציגה את סדרות D החדשות, בעיצוב שונה – עם מסגרת שקופה ומעוגלת וסדרות LED דקיקות יותר מבעבר. גם המשקפיים צועדים בדרך דומה וקולקציה חדשה של משקפי תלת מימד דקים וקלים (עם סוללה שממוקמת בסוף זרוע המשקף לחלוקת משקל נוחה יותר למשתמש).

משקפי תלת מימד מעוצבים של סמסונג

המירוץ לשבירת שיאים אינו נגמר וגם בתערוכת CES אנחנו רואים מסך חדש שמוגדר "כגדול ביותר ב...", הפעם זה מסך LED LCD של סמסונג שהינו הגדול ביותר שתומך בתלת מימד ומגיע בגודל של 75 אינטש וגוף דק ובוהק בצבע מתכתי.

סמסונג LED LCD 75
מסך LED 3D של סמסונג בגודל 75"

עולם התוכן ממשיך להתעבות אצל סמסונג שמרכזת את כל תחום זה תחת השם "מרכזיה חכמה" (נשמע טוב יותר באנגלית - Smart Hub).
כאן, בתפריט מרכזי אחד, מרוכזים כל נושאי התוכן במסך: אפליקציות, רשימת מועדפים, אתרי אינטרנט, שירותי VOD, תיקיות קבצי המדיה הביתית (תמונות, מוזיקה וסרטים) ועוד.
זוהי נקודת ההתחלה לניגון תוכן על המסך ולמעשה, הצפיה בערוצי כבלים או לווין, הופכת רק לסעיף בודד ברשימה גדולה ומגוונת של תכנים.

שארפ – שחור וצהוב בגדול

בשנה שעברה, בעוד שאר היצרניות מתמקדות בעיקר בתלת מימד, הציגה שארפ חידוש בדמות פיקסל צבע רביעי במסך – צהוב שמצטרף אל שלושת אחיו – אדום, ירוק וכחול.
השנה, מצהירה החברה על התמקדותה בתחום מסכי הטלוויזיה הגדולים ומשיקה בשנת 2011 לא פחות מחמש סדרות בגודל חדש של 70 אינטש כשהדגם המוביל הינו Quatron LE935 שהינו מבוסס LED עם מנגנון עמעום מקומי לשליטה על אפקט השחור בתמונה.
גם מסכים בגודל 60" שהופך פתאום ל"צנוע", יושקו בדגמים רבים ודוברי החברה הצהירו כי אלו מסכי הטלוויזיה החסכוניים ביותר בצריכת החשמל לעומת דגמי החברות המתחרות.

Sharp Aquos Quatrron LE935 3D

כל המסכים הללו, מגיעים עם חיבור אינטרנט ושארפ עושה בו שימוש מקורי כאשר היא מחברת את שירות התמיכה אל מסכי הלקוחות ומאפשרת לאותם אנשי תמיכה טכנית, לשנות מרחוק פרמטרים של כיול תמונה וצליל, לבצע אבחונים של בעיות דרך הרשת ובכך להחליף במקרים רבים, ביקור פיזי של טכנאי.

פנסוניק – פלזמה ומלחמת הכוכבים

לאחר שבשנה שעברה, הוצגה רק סדרת פלזמה בודדת עם תלת מימד, הפעם יוצג הפורמט החדש בשלוש סדרות של פלזמות (החל מסדרת הביניים ST30 ועד לסדרה הבכירה VT30) וגם לראשונה אצל פנסוניק, סדרת DT – LED 3D, כולל מנגנון המרת וידאו רגיל אל תלת מימד. מהשנה, ניתן יהיה לנגן במסכים החדשים תכני תלת מימד גם דרך כרטיסי זיכרון SD.

פנסוניק משקיעה מאמצים רבים בשנים האחרונות, במטרה לדחוף את נושא תלת המימד, סגן נשיא החברה בארה"ב, אמר במסיבת העיתונאים כי רק כעת פועלת התעשייה במטרה להחליט על תקן אחיד למשקפי תלת מימד, כך שסוף סוף, ניתן יהיה להשתמש במשקפיים מתוצרת יצרן אחד עבור צפיה במסך של יצרן אחר.

החברה היפנית, היתה הראשונה להציג מצלמת וידאו 3D עבור השוק הביתי, עתה, מתרחבת הסדרה והיא כוללת חמישה דגמים של מצלמות וידאו Full HD שמצלמות גם תלת מימד על כרטיסי SD.

מצלמת תלת מימד של פנסוניק

מסכי החברה, מקבלים השנה תוספת של אפליקציות חדשות Viera Connect אשר עושות שימוש באביזרים חיצוניים המתחברים למסך ומשדרגים את חווית הצפיה, כמו למשל בקר למשחקים או מד צעדים ודופק עבור אפליקציית אימון גופני מול הטלוויזיה.  


פנסוניק Viera Connect

החברה ניצלה את אירוע התערוכה בכדי לבצע הכרזה על הוצאת מהדורה ראשונה בפורמט Blu-ray של כל סרטי טרילוגיית "מלחמת הכוכבים". מהדורה זו תספק לצופים בבית מעל 30 שעות של סרטים וקטעי תוכן נוספים באיכות HD מלאה.

Haier – טלוויזית אנדרואיד

האייר הסינית, הציגה שני מסכי טלוויזיה (בגדלי 42"-46") המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד בגרסת 2.2. אלו הם מסכי Full HD המגיעים עם חיבור אינטרנט כמובן, גישה לחנות האפליקציות של אנדרואיד, דפדפן אינטרנט כרום, לא פחות מחמישה חיבורי USB וגם שלט הכולל חיישן תנועה.

Haier Android TV

סוני – תופסת פיקוד על כל שרשרת ה- 3D

סוני, מנצלת את היותה בעלים של אולפני הפקת סרטים והיא פועלת דרך ערוץ זה במטרה לקדם את הנושא, זאת במקביל לקידום של תוכן אחר – אינטרנטי שיגיע ישירות אל טלוויזיות ה-LCD  החדשות דרך חיבור הרשת. Sony היא גם הראשונה להציג מסכים מבוססי פלטפורמתGoogle TV  והיא מסתערת בימים אלו על תחום התוכן המקוון כשהיא מנצלת את הפופולאריות של קונסולת המשחקים PS3 והאפשרות למכור תוכן למליוני בתי אב בעולם שמחברים את ה- PS3 והטלוויזיות של סוני אל האינטרנט.

מסכי ה- LED החדשים של החברה, מגיעים בתצורת EDGE LED (נורות שממוקמות במסגרת המסך) ואילו דגם העל החדש HX929 שיגיע בגודל 55", יציג מנגנון דינמי שישלוט באופן מקומי על תאורת ה- LED (גם היא במסגרת) כך שניתן יהיה להחליש נורות ספציפיות למשל, במטרה להציג שחור איכותי יותר בתמונה.

בביתן זה, צפיתי בהדגמה מהממת של תלת מימד ללא משקפים על גבי מסך OLED בגודל 24.5" ורזולוציית 1080p. אפקט העומק היה פחות מוחשי כאן לעין, אבל אפקט כפילות התמונות היה בלתי מורגש כמעט והיכולות של טכנולוגיית ה- OLED הציגו גם כאן תמונה חדה כמו סכין וצבעים משגעים.
בנוסף, הוצגו גם מסכי LCD בגדלי 46"-56" לא משקפיים וגם מוצר מעניין אחר: משקפי תלת מימד עם מסך פנימי. "המסך האישי" הזה שהוצג כאב טיפוס ונראה כמו אביזר טיפוסי מהסדרה "מסע בין כוכבים", כולל שני צגי LED ברזולוציית 1280X720 עם תמונה מרשימה, בעיקר אם משווים אותה לאלו של "משקפי LCD" מהדגמים הנוכחיים.

משקפי OLED תלת מימד - סוני

בנוסף, הושקו גם מצלמות סטילס וגם וידאו שמאפשרות לצלם וידאו 3D, כמו מצלמת בלוגרים וגם מצלמת וידאו 3D שמגיעה עם עדשה כפולה (סטריאוסקופית), זום X10 וגם צג LCD שמציג תלת מימד ללא צורך במשקפיים.

הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק.

מעבר לתגובות בפורום