קסיו TRYX – מצלמה בשלושה צירים

ליאור קורן, לאס וגאס
06-01-2011 12:03

דגם TRYX החדש של CASIO מציג תכנון בלתי שגרתי שמפריד את המצלמה לשלשה חלקים שונים: מסגרת, מסך ועדשה ומאפשר לצלם בדרכים בלתי רגילות.


לאחר שנים כה רבות בהם התרגלנו לראות גופי מצלמות אשר מבוססים כולם על אותו תכנון ועיקרון, מצליחה חברת קסיו להפתיע בתערוכת CES ולהציג מצלמת "כיס" קטנה דקה מאוד (1.5 ס"מ) שמורכבת משלושה חלקים שונים: מסגרת, מסך ועדשה. כל אחד משלושת חלקים אלו, נע על ציר וכך מאפשר לפרוס ולשנות את צורת המצלמה בהתאם לסיטואציית הצילום.

למשל, ניתן לפתוח את מסגרת המסך, כך שתשמש כידית אחיזה לצלם, ניתן לתלות אותה, לסובב את המסך על צירו כך שיפנה קדימה או לאחור ולסובב גם את העדשה באופן נפרד משני חלקים אלו!
למעשה, ניתן לצלם עם מצלמה זו בכל זוית אפשרית, כל זאת מבלי הצורך לזוז מהמקום, לשכב או להגיע לתנוחת צילום מוזרה ולא טבעית.

Casio TRYX
ה- TRYX מסוגלת לצלם תמונות סטילס ברזולוציית 12.1 מגה פיקסל וגם סרטי וידאו ברזולוצייתFull HD  עם 1920X1080 פיסקלים (בקצב 30 פריימים לשניה) בהם ניתן לצפות בחיבור למסך HD דרך יציאת מיקרו HDMI.

עדשה רחבה
עדשת המצלמה מספקת זוית רחבה מאוד במונחים של עולם הצילום עם 21 מ"מ, אך נושא הזום תלוי בעיבוד התמונה של המצלמה ומספק הגדלה דיגיטלית X2 עם מנגנון עיבוד תמונה שלטענת החברה אינו פוגם באיכות התמונה או מצב זום דיגיטלי רגיל X15.9.


צג ה- LCD, הינו גדול במימדיו (3 אינטש), עם רזולוציית תצוגה מכובדת של 960X480 והוא מספק אפשרות לפעולה משולבת של ביצוע פוקוס וצילום בנגיעה אחת: כאשר הצלם מביט דרך צג ה- LCD, הוא נוגע עם אצבעו במיקום עליו הוא מעוניין שיופיע בפוקוס (למשל בפרצוף ספציפי מתוך חבורת אנשים), באותו הרגע, תתפקס ה- TRYX על אותה הנקודה ויתבצע צילום.

Casio TRYX

צילום HDR
מצלמה זו, כוללת גם אפשרות לצילום אומנותי במצב HDR במקום להשתמש לשם כך בתוכנה גרפית יעודית במחשב.
בחירה במצב זה, תביא את ה- TRYX לצלם שלוש תמונות, כל אחת מהן במצב חשיפה אחר, לאחר מכן, יתבצע איחוד ועיבוד שלהן, מה שיביא לתמונה סופית בעלת טווח דינמי מורחב ומראה אומנותי.
בנוסף, ניתן לצלם תמונות פנורמה בזוית של 360" (למעשה, מעגל שלם סביב הצלם) תוך לחיצה רציפה על לחצן הצילום בזמן הסיבוב.

מצלמה יחודית זו תחל להמכר בארה"ב במחיר של 249$

מעבר לתגובות בפורום