קינקט של מיקרוסופט: לזפזפ בין ערוצים בנפנוף יד

ליאור קורן, לאס וגאס
06-01-2011 09:39

סטיב באלמר מציג באירוע הפתיחה של תערוכת CES את היישום הבא של קינקט: לשלוט על התכנים בטלוויזיה בעזרת נפנוף יד והוראות בעל פה.


אם נשפוט על פי ההתלהבות בה פתח באלמר את כינוס הפתיחה של תערוכת CES 2011, נראה שהשקת KINECT של Xbox 360 הפכה את חברת הענק מיקרוסופט לישות מאושרת יותר. שמונה מיליון יחידות קינקט נמכרו ב- 60 יום הראשונים מאז הושק המוצר, זו כנראה הינה השנה הטובה ביותר עבור קונסולת המשחקים Xbox.
השימוש הראשוני באמצעי השליטה קינקט, נועד להגברת חווית המשחק, אולם, קונסולת XBOX 360 שמספקת בראש ובראשונה הנאה ממשחקים בטלוויזיה, הופכת – בהתאם לטרנד הטכנולוגי העכשוי גם למכונת מדיה בסלון.
שם המשחק החדש עליו מדבר באלמר, הינו שימוש בקינקט וה- Xbox עבור שליטה על כל הבידור הביתי בסלון: סרטים, מוזיקה ותכני ספורט.

המשתמש כשלט מולטימדיה
בקר הקינקט, שמזהה את תנועות הגוף של המשתמש, הופך אותן לפקודות שהופכות לפעולות שמוצגות על מסך הטלוויזיה, זה אומר, למשל, שאת רשימת הסרטים בספריה הביתית, ניתן להעלות ע"י הוראה קולית של הצופה, לאחר מכן, מדפדפים ברשימה בעזרת הנפת יד מצד לצד ובוחרים בסרט המבוקש בעזרת תנועה אחרת.

זה פועל גם באופן דומה כאשר מבקשים לשמוע שיר או קטע מוזיקלי אחר, בעזרת פקודת קולית ח- Xbox עולה אפליקציית ZUNE ומופיעה רשימת המוזיקה, בתוכה מנווטים עם תנועות יד.

Kinect - שליטה על המדיה

יכולות אלו אינן מוגבלות רק לשליטה על ספריית המדיה הביתית, אלא פועלת גם עם שירות השכרת התכנים האמריקאי NETFLIX ולא רק הוא: מהאביב הקרוב, ניתן יהיה לשלוט בעזרת פקודות קינקט גם על שירות HULU ובהמשך גם על שירותי תוכן נוספים.

ומה עם ספורט? רשת ה- Xbox מאפשרת שילוב של צפיה במשחקים של ערוץ הספורט ESPN ופעילות חברתית, כמו למשל לארגן הימורים בין החברים מי מנצח במשחק מסוים וגם לשתף אותם תוך כדי משחק ברשמים או דעות על מה שקורה במגרש, בדומה לחווית צפיה משותפת עם החברים בבית.
אפשר לשתף חוויות עם החברים שנמצאים בביתים אחרים, תוך כדי המשחק.

Avatar Kinect

בקר ה- קינקט קינקט מזהה לא רק תנועות פיזיות, אלא יכול לתרגם גם הבעות פנים כמו חיוך או צחוק גדול לפקודות או להגיב עליהן באופן יחודי.
שירות ה- Avatar יאפשר לארגן פגישה קבוצית דרך הקינקט, כאשר את כל אחד מהחברים מייצגת דמות מצוירת שלו שמתנועעת על המרקע בהתאם לתנועות האדם במציאות.
על המרקע, מופיעות דמויות כל החברים שנמצאים באותו הרגע ברשת והם מוצגים כיושבים סביב מעגל, ממש כמו תוכנית אירוח בטלוויזיה, הדמויות לא רק שהינן נעות בהתאם לתנועות של כל משתמש בבית, אלא משקפות גם את הבעות הפנים שלו. שרות זה, יהיה זמין בחינם באביב הקרוב לכל בעל מכשיר.

ומה לגבי המסך הקטן – הטלפון?
במקרה של מיקרוסופט, טלפונים שמגיעים עם מערכת ההפעלה החדשה יחסית – Windows 7 Phone מכונים Xbox Live on the GO ומאפשרים לשחוק במשחקי פעולה כמוHALO QAYPOINT  וגרסאות בלעדיות למיקרוסופט כגון FABLE COIN GOLF.

באלמר נראה מאוהב במערכת ההפעלה Windows Phone 7, לטענתו היא שונה וטובה מהותית מכל טלפון חכם שנושא מערכת הפעלה אחרת ו-"כל מי שהצגתי בפניו טלפון שכזה, התלהב ממנו מאוד". ואנחנו שואלים, האם מישהו יעז לומר לבאלמר שהוא אינו מתלהב ממערכת הפעלה שפותחה ע"י חברה בהנהגתו?...
 
הוא ממשיך ומצהיר כי "המטרה היא להראות את הטלפון ליותר ויותר אנשים", כי לאחר שיתנסו בו, גם הם יתלהבו ומסגיר למעשה בדבריו את העובדה שכיום, המשתמש הממוצע חשוף הרבה פחות לטלפונים מבוססי Windows, זאת בהשוואה לעבר בו היא שימשה שחקן מרכזי הרבה יותר.

עד היום, הושקו תשעה דגמי טלפונים ב- 60 מדינות שונות. ישנן 100 אפליקציות חדשות זמינות בכל 24 שעות וכ- 20,000 מפתחי אפליקציות רשומים במרוץ מול חנות האפליקציות של אפל ואנדרואיד.

הנושא האחרון עליו דובר באירוע, הפך כנראה להיות "הכי פחות סקסי", זהו מחשב ה- PC ה"ישן והטוב".
גם כאן, הודגם בעיקר שימוש במעבדי אינטל החדשים עבור מחשבים ניידים, בשילוב HTML5 ויכולת הצגה גרפית של אנימציות גרפיות ברמה שלא היתה אפשרית לביצוע בדפדפן אינטרנט. הוצג מחשב ACER עם שני מסכים, אחד מהם יכול לשמש כמקלדת מגע מצוירת או כהמשך של שולחן העבודה מהמסך הראשון.

Acer dual lcd screen with Windows 7

מיקרוסופט הציגה גם את מסך המגע Surface בשיתוף עם סמסונג.

את המצלמות שבדגם הראשון שימשו כחיישני מגע, החליפו חיישנים בטכנולוגיית אינפרא אדום שהופכים כל פיקסל במסך למצלמה זעירה, מה שהקפיץ את רמת הדיוק בשליטה. כעת, המסך מסוגל לזהות גם חפצים שניצבים מולו ולהגיב בהתאם, למשל, אם נוגעים במסך עם תמונה או נייר מודפס כלשהוא, המערכת יכולה להציג תרחיש מסויים שמותאם לתמונה ספציפית.

Windows 8?

גרסת Windows הבאה תציג שינוי תפיסה והיא תתמוך במערכות חומרה חדשות, בניהן מערכות המבוססות על שבב SoC - System on a Chip.

הגמישות החדשה, תאפשר את התקנת מערכת ההפעלה על פלטפורמות שונות והיא תרוץ עליהן באופן טבעי (ולא וירטואלי כפי שקורה כיום) מבלי הצורך בביצוע שינויים והתאמות מצד המשתמש.
זה יכלול גם הרצת תוכנות שונות ללא בעיה, כמו למשל הרצת וורד או Power Point על מחשב כף יד מבוסס מעבד ARM - בדיוק כמו על מחשב PC ממוצע, כולל התקנת דרייברים למצלמות, מדפסות ועוד, באירוע הוצגה הדגמת יכולת, עם מערכת הפעלה מהדור הבא, אך עם ממשק של Win 7 הנוכחית.
Windows בגרסתה הבאה, תוכל להיות מותקנת על מגוון רחב של פלטפורמות, נייחות כניידות והיא תהווה הרחבה של הרעיון כי מחשב הוא כבר מזמן אינו רק קופסה שמחוברת לקיר עם כבלים.

הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק.


מעבר לתגובות בפורום