CES 2011: גרסה 3.0 של Android נחשפה (ווידיאו)

אביחי אפוטה
06-01-2011 01:10

ווידג'טים במסכי הבית, ריבוי משימות, קורא ספרים, ניווט בתלת-מימד ועוד. הצצה ראשונה למערכת ההפעלה למחשבי לוח של Google.

טאבלטים (מחשבי לוח) הם אחד הנושאים החמים ביותר בתערוכת CES 2011 שנמצאת בעיצומה ממש בימים אלה, ולא פחות מכך, מערכת ההפעלה הייעודית של Google למחשבים הללו. המון שמועות, הצצות חטופות והכרזות ראשונות של טאבלטים המריצים את Android 3.0 (Honeycomb) כבר פורסמו, אבל בסרטון ווידיאו שהתפרסם ממש בדקות האחרונות אפשר להתרשם ממנה כמעט במלוא הדרה.
 
 

בווידיאו ניתן לראות ווידג'טים על מסכי הבית, וכמובן מס' מסכי בית אפשריים כשבתחתית המסך נמצאות האפליקציות השונות. בנוסף, ניתן לראות את השליטה בריבוי משימות במערכת ההפעלה כאשר האפליקציות הרצות ברקע מופיעות על 2 שלישים מהמסך בעוד שבשליש העליון של המסך מתקבלת שורה של קטגוריות שונות שאליהן ניתן לגרור את אותן אפליקציות.

דפדפן האינטרנט דומה מאוד לדפדפן ה- Crome של Google עם כרטיסיות, שורת ההפעלה והכתובות וכן גם הכפתורים השונים שלו. הדפדפן מתפרש כמובן על כל המסך והמקלדת הווירטואלית מזכירה מאוד את המקלדת של ה- iPad. גם אפליקציית ספרים מלאה יש בגרסה החדשה, בדומה מאוד ל- iBooks של Apple. ואם כבר אנחנו בהשוואות ראשוניות ל- iOS של Apple ול- iPad, אז באפליקציית הדוא"ל (Gmail) לא תמצאו כמעט הבדלים בין ה- 3.0 לזו של Apple. אפליקציית YouTube מקבלת את הכבוד הראוי לה, נבנתה באופן מושלם לתצוגת מסך גדולה ומעבר בין סרטונים בגרסה 3.0 נראה פשוט יפיפה.

עד כה ראינו שכל טאבלט שנחשף או שעומד להיחשף ואמור להתבסס על מערכת ההפעלה החדשה כולל מצלמה בחזית עבור שיחות ווידיאו. באמצעות אפליקציית Google Talk בגרסה 3.0 תוכלו לקיים שיחות ווידיאו עם אנשי הקשר שלכם הנמצאים בשירות. יחד עם זאת, גם אפליקציית Google Maps מקבלת תצוגת תלת מימד לניווט וכן גם Street View על מסך מלא.

Google עושה עוד צעד משמעותי בתחום מערכות ההפעלה החכמות. ה- Android נמצא כל הזמן במגמה חיובית בתחום הסלולר (למרות הפיגור מאחורי ה- iOS של Apple מבחינת נתח שוק) ועכשיו נראה שיש לה גם דריסת רגל משמעותית בגזרת הטאבלטים. 2011 הולכת להיות שנת מחשבי הלוח: עשרות סוגים של מחשבים כאלו אמורים להציף את השוק בשנה הקרובה וסביר להניח שרובם יכללו את גרסה 3.0 של Android.

מעבר לתגובות בפורום