CES 2011: הניידות על-פי ASUS

אביחי אפוטה
05-01-2011 02:02

מעבר לציפיות: לא פחות מ- 4 מחשבי לוח חדשים. מקלדות נשלפות ומתקפלות, כונני SSD, מעבדים כפולי ליבה, Android ו- Windows 7. סיכום מסיבת העיתונאים.


ענקית המחשבים Asus פותחת את מבול ההכרזות לתערוכת CES 2011. לא רק שהיא עומדת בציפיות שהיו ממנה, היא עושה הרבה מעבר. תחום הטאבלטים העסיק מאוד, ככל הנראה, את Asus בתקופה האחרונה ולכן החברה מגיעה ל- CES כשהיא מצוידת בלא פחות מארבעה סוגים של מחשבי לוח – במשפט אחד: Asus יורים לכל הכיוונים.

מתחילים בקטן

טאבלט מס' 1: תכירו את ה- Eee Pad Memo - מסך מגע בגודל 7 אינצ', מעבד Snapdragon כפול ליבה של Qualcomm המאפשר לו עיבוד וודיאו ב- 1080p. בנוסף שתי מצלמות (בחזית 1.2 מגה פיקסלים ו- 5 מגה פיקסלים מאחור), בעל יכולות סלולאריות של הוצאת שיחות ושליחת הודעות טקסט, כולל עט חרט (Stylus) ומריץ את Android. על המדפים: יוני 2011. מחיר: 499-699 דולר.

memo 
Eee Pad MeMo 
מכונת עבודה

טאבלט מס' 2: תכירו את ה- Eee Slate EP121 – מוכרז כ-"טאבלט החזק ביותר בעולם". וזה לא צחוק. ה- Slate מבוסס על מעבד Core i5-470um של אינטל, כונן SSD בנפח של 64 גיגה, 4 גיגה Ram ומסך IPS LCD בגודל 12.1 אינצ' ברזולוציה של 1280x800 פיקסלים וכל זאת עם Windows 7. רק בשביל להמחיש מדוע Asus לא ממצמצים כאשר הם קובעים שזה הטאבלט החזק בעולם, היושבים באולם חזו בהדגמה של ניגון סרט ווידיאו ב- 1080p ובמקביל הרצה של תוכנת עריכת תמונות. מיתר לציין שהכול רץ חלק. 
על המדפים: עוד החודש. מחיר: 999-1099 דולר.

slate
"הטאבלט החזק בעולם" - Eee Pad Slate 121 

כמעט רובוטריק

טאבלט מס' 3: תכירו את ה- Eee Pad Transformer – טאבלט המגיע עם מקלדת פיזית המשמשת לו כתחנת עגינה וניתן לסגור אותם זה על זה בדומה למחשב נייד רגיל. בנוסף, חיבור המקלדת למסך מספק לטאבלט זמן סוללה מרשים של עד 16 שעות (על הנייר בכל אופן), כאשר המסך לבד אמור להחזיק כ- 8 שעות. המסך עצמו מגיע בגודל של 10.1 אינצ' ברזולוציה של 1280x800 פיקסלים וכל זאת בעובי של 0.51 אינצ' (דק יותר מה- iPad). מה בפנים? מעבד Tegra 2 של Nvidia, כונן קשיח SSD בנפח 32 גיגה, 1 גיגה זיכרון RAM וכולל 2 מצלמות (בחזית 1.2 מגה פיקסלים ומאחור 5 מגה פיקסלים). ה- Transformer, באופן די מפתיע, מריץ את Honeycomb - Android  בגרסה 3.0. הגרסה האנדרואידית של Google למחשבי לוח שכולם ציפו לה וצפו שתוכרז לראשונה עם מחשב הלוח של Motorola שעתיד להיחשף במהלך הימים הקרובים של התערוכה.יחד עם זאת, ה- Transformer יגיע עם ממשק משתמש ייחודי של Asus הנקרא: MyWave.
על המדפים: אפריל 2011. מחיר: 399-699 דולר.

transformer
transformer
Eee Pad Ttransformer - להנות מכול העולמות?

גולת הכותרת

טאבלט מס' 4: תכירו את ה- Eee Pad Slider – גם כאן יש מקלדת פיזית מלאה (QWERTY), אך במקרה הזה היא מחוברת באופן קבוע אל המסך. הטריק הוא שהיא יכולה להתקפל אל גב המסך כשהיא לא בשימוש. המסך בגודל 10.1 אינצ', 2 מצלמות (בחזית 1.2 מגה פיקסלים ו- 5 מגה פיקסלים מאחור, פלאש LED ומיקוד אוטומטי). כולל קישוריות WiFi בתקן N, יציאת Mini HDMI, כניסת Mini USB וחריץ לכרטיסי זיכרון מסוג SD. גם ל- Slider יש מעבד Tegra 2 וכמו ה- Transformer, גם ה- Slider מריץ את Honeycomb.
על המדפים: מאי 2011. מחיר: 499-799 דולר.

slide
slide
Eee Pad Slider

בשורה התחתונה

Asus בהחלט הרשימה. לפני שבוחנים לעומק כל אחד מהטאבלטים, אין ספק שיש בהכרזה הנוכחית דריסת רגל משמעותית בתחום שעד כה נשלט בעיקר על-ידי ה- iPad של Apple. שלושה מחשבי לוח המריצים Android ששניים מהם זוכים לגרסה החדשה והמסקרנת ביותר – Honeycomb. ללא ספק ה-קלף של Google מול iOS של Apple.  יחד עם, טאבלט רביעי (Slate), עוצמתי במיוחד (Core i5 לא הולך ברגל) המריץ מערכת הפעלה שקשה ליפול איתה : Windows 7, כל עוד החומרה ראויה. סביר להניח, גם כשמסתכלים על המחיר שלו, שהטאבלט הזה יפנה למגזר העסקי בעיקר, ולא משהו שיהיה נפוץ אצל כל אחד שמחפש לצרוך מדיה בצורה ניידת וקלה.
עם כזו פתיחה חגיגית לתערוכת CES 2011, לא כדאי למצמץ...

מעבר לתגובות בפורום