עכשיו זה רשמי:1 מכל 5 מחשבים בעולם עובד על Windows 7

אביחי אפוטה
04-01-2011 00:48

קצת יותר משנה לאחר שהושקה באופן רשמי נמצאת מערכת ההפעלה האחרונה של ענקית המחשבים בחמישית מהמחשבים בעולם.

קברניטי Microsoft יכולים לחייך. אחרי הכישלון הצורב עם מערכת ההפעלה הקודמת, Vista, התיקון שהתבקש אכן נשא פרי. בסקירת נתח שוק מערכות ההפעלה שנעשתה בשבועות האחרונים, ופורסמה הערב על-ידי חברת Net Market share, עולה כי Windows 7 הגיעה ל- 20.87 אחוזים מתוך כל המחשבים בעולם, והמגמה ממשיכה להיות חיובית. Vista הסוררת עדיין חיה ונושמת, מסתבר, עם 12.11 אחוזים ונמצאת במקום השלישי.

במקום הראשון? באופן ממש לא מפתיע נמצאת XP עם יותר מחצי מהמחשבים בעולם (56.72 אחוזים). למרות ההישג המרשים שעשתה 7 בשנה האחרונה, המרחק בינה לבין ה- XP האלמותית עדיין רחוק מאוד. יחד עם זאת חשוב לזכור ש- XP נמצאת בשוק כמעט עשור.
החדשות הללו יכולות להשפיע באופן חיובי על Microsoft, במיוחד לאור הציפיות להשקת כמה מחשבי לוח (טאבלטים) חדשים בתערוכת CES הקרובה, שיריצו את מערכת ההפעלה המצליחה. בשורה התחתונה ההצלחה שלהם תקום או תיפול בהתבסס על החומרה שתריץ אותה. בנוסף, השמועות מדברות על הצצה ראשונה לגרסה ניסיונית למערכת ההפעלה היורשת – Windows 8.

הרחק מאחור נמצאות שתי הגרסאות האחרונות של OS X (ה- 10.6 עם 3.05% ו- 10.5 עם 1.46%), ואם כבר Apple אז כאן כבר יש חדשות מעודדות יותר עם יותר מ- 1.5 אחוזים למערכת ה- iOS בזכות ההצלחה הבלתי ניתנת לעצירה של מכשירי ה- iPhone וה- iPad.
 
ואם כבר הזכרנו את ה- iPhone, אז ב- Apple יכולים להיות מרוצים מאוד כיוון שעל פי סקירת נתח שוק מערכות ההפעלה בסמארטפונים, מערכת ה- iOS מקדימה (אומנם בקצת) את המתחרה של Google. לפי הדו"ח של חברת Nielsen, ה- iOS שולטת ב- 28.6 אחוזים מכלל הסמארטפונים בארה"ב לשנת 2010. Android של Google לא הרבה מאחור (אם כי יש לציין את היצע המכשירים העצום של מכשירי Android בשוק) עם 25.8 אחוזים, גם כן בארה"ב. Blacberry של RIM עדיין שומרת על נתח שוק יציב עם 26.1 אחוזים.
מעבר לתגובות בפורום