נבחרי שנת 2010 של DTOWN – וידאו וצילום

dtown
28-12-2010 06:00

רשימת נבחרי השנה של צוות כתבי DTOWN כוללת מוצרים שראויים לתואר מבין כל אלו שנבחנו ב-2010. קבלו את רשימת הזוכים בתחומי הוידאו והצילום: טלוויזיות, נגנים ומצלמות.


שנת 2010 מסתיימת והגיעה העת, כמו בכל שנה, לגלות את הנבחרים שלנו.

כדרכנו בקודש, אנו מקפידים לבחור רק במוצרים ומכשירים שנבחנו תחת ידנו והושוו למוצרים מקבילים בקטגוריה.

מסך טלוויזיה – LCD
סמסונג C7000 – LED עם תלת מימד

Samsung C700 LED LCDסמסונג ממשיכה את ההצלחה של סדרת B7000 הקודמת.
למרות הוספת תמיכה בוידאו תלת מימד, לא מדובר כאן על מהפיכה אלא שיפור דגם העבר עם שיפור בנושא האינטרנט, תמיכה באפליקציות שונות ויכולת קישוריות שהופכת את המסך הזה לסטרימר לכל דבר עבור מי שמבקש לנגן קבצי אודיו, תמונות וסרטי וידאו באיכות HD. ההתאמה לקהל הישראלי מגיעה בדמות תמיכה מצויינת בעברית בגלישה באינטרנט (טוויטר למשל) וכתוביות SRT שלא פעלו כהלכה הדגם הקודם. גם העיצוב הדק אותו הציגה סמסונג בסדרת ה- LED (פחות מ- 3 ס"מ) הפך השנה למודל חיקוי אצל יצרניות מסכים רבות.


לסקירה המלאה: מסך LED LCD סמסונג C7000

מסך טלוויזיה – פלזמה
פנסוניק V20

פנסוניק V20 - פלזמהפנסוניק משפרת את הדגם החדש עם איכות שחור מרשימה יותר בתמונה, התמודדות טובה יותר עם השתקפויות תאורה בחדר ואפשרויות כיול שתספקנה שעות רבות של התעסקות והנאה עבור חובב הוידאו המתקדם. ההתמודדות עם שידורי טלוויזיה רגילים בארץ הינה טובה מאוד ביחס לגודל המסך (50") והצפיה בשידורי HD מהנה ביותר.
השנה, נוסף גם חיבור אינטרנט לגלישה במספר אתרים ואפשרות להתקנת מצלמת סקייפ.
המחיר האטרקטיבי למסך בגודל ואיכות שכזו הופכים את ה- V20 לקניה מומלצת על ידנו.


לסקירה המלאה: פלזמה פנסוניק V20

מסך טלוויזיה – תמורה מרשימה לכסף
טושיבה SL733


טושיבה SL733מסך זה שמגיע עם תאורה אחורית בטכנולוגיית LED, מציעה איכות תמונה טובה מאוד בערוצי הטלוויזיה הרגילים ותמונה חדה ועשירה בערוצי ה- HD. זה מסך סולידי באופיו שאינו מציע גימיקים או עיצוב צעקני, אלא איכות תמונה וגם ממיר פנימי עבור שידורי DTT (שחבל שאינו תומך בתרגום עברי). בתקופה בה בדקנו את ה- SV733, עמד מחירו של דגם ה- 46" על כ- 11,000 ₪ אולם ירידות המחירים בשוק העמידו את מחירו כיום על פחות מ- 8,000 ₪, מה שהופך את רכישתו לכדאית בהחלט.

לסקירה המלאה: מסך LCD LED טושיבה SL733

מסך טלוויזיה בקטגוריית 32"
שארפ LC-32FH500


שארפ LC-32FH500זוהי קטגוריית המסכים הנמכרת ביותר וכוללת עשרות דגמים במחירים צנועים וביצועים לא מלהיבים. בין דגמי החבורה, מתבלט המסך של שארפ עם תמונה מלבבת, עזת צבעים ומהנה מאוד – הן בשידורי SD הרגילים והן בתכני HD שבלטו לטובה בחדותם. מסכי החברה הבכירים של שארפ (LE 810 / 820), הציגו השנה פיקסל צבע נוסף לשלושת הקיימים, אולם ה- FH500 מצליח להרשים את העין גם ללא פיקסל צהוב יעודי. יכולת ניגון קבצי מדיה דרך USB בצירוף טיונר פנימי לשידורי DTT, מוסיפים נקודות זכות נוספות למסך המוצלח של שארפ.

לסקירה המלאה: מסך LCD שארפ LC-32FH500

מצלמת וידאו HD
פנסוניק HDC-SDT750


 פנסוניק HDC-SDT750לפני הכל, מדובר במצלמת וידאו Full HD אשר מציגה איכות תמונה מצוינת, תוצאות חדות ביום וטובות מאוד גם בלילה, צג LCD גדול ואפשרויות שליטה מרובות שיספקו כל צלם חובב וחצי מקצועי. בנוסף, זוהי גם מצלמת הוידאו הראשונה לשוק הביתי שמסוגלת לצלם גם בתלת מימד. צילום ה- 3D אינו מושלם עדיין, אך האפקט משכנע וכל מי שיצפה בבני משפחתו למשל כשהם מופיעים בתלת מימד על המרקע בבית, יעלה חיוך רחב על פניו.

לסקירה המלאה: מצלמת וידאו פנסוניק HDC-SDT750

נגן Blu-ray
LG BD570


 LG BD750זה לא סוד שפורמט ה- Blu-ray אינו צומח במהירות בארצנו, אחת הסיבות לכך, קשורה באופן הדוק למחיר הנגנים. נגן הבלוריי של LG מציע חבילה נאה במחיר זול מבעבר עם ביצועים זריזים ותמיכה בפורמטי האודיו הנדרשים.

ה- BD570 מגיע עם חיבור רשת חוטי ואלחוטי (WiFi) ויכולת ניגון קבצי מדיה שונים בדומה לסטרימר, כולל תמיכה בכתוביות עברית.


לסקירה המלאה: נגן בלו-ריי LG BD570

סטרימר - מזרים מדיה
Xtreamer Pro


Xtreamer Proשנת 2010 לא הציגה מהפיכות בתחום זה, אלא שיפור של דגמי העבר, כאשר רוב מותגי הסטרימרים השונים מתבססים למעשה על פלטפורמת שבבים זהה ונבדלים בינהם בתכונות תוכנה שונות ובעיצוב המוצר.
דגם ה- PRO, גם אם הוא יקר יותר מדגם Xtreamer הרגיל, עדיין מוצע במחיר אטרקטיבי של פחות מ- 1,000 שקלים, כולל מקום לשני כוננים קשיחים (4TB עבור אחסון תכנים), כניסת eSata ורמת גימור משופרת ביחס לדגם הקודם.
בסעיף תוכנת ההפעלה, השנה הושקה לראשונה יכולת התקנה ותפעול של JukeBox על המכשיר עצמו, זה עדיין רחוק מלהיות מושלם, אבל מהווה צעד בכיוון הנכון. צמיחתה של קהילה מפתחים סביב מוצרי Xtreamer מתברר כמהלך נכון שמאיץ פיתוחן של אפליקציות רבות למכשיר, מעניין יהיה לראות כיצד זרם זה יתמודד עם פתרונות מהסוג של Boxee Box שנכנסה כמתחרה חדשה לתחום.

לסקירה המלאה: סטרימר Xtreamer Pro

מצלמה קומפקטית ("כוון ולחץ")
Casio EX-H15


 Casio EX-H15במילון, בהגדרה של המושג Point & Shoot צריכה להופיע תמונתה של קסיו EX-H15. זוהי מצלמה שעונה במדויק להגדרה זו ותתאים לצלם שמחפש מצלמה פשוטה שעל מנת לצלם בה, יש לכוון וללחוץ, לא יותר מזה.

ה- Casio EX-H15 מאפשרת לצלם וידאו HD וגם תמונות איכותיות עם צבעים טבעיים, עם סוללה שמחזיקה מעמד וגודל פיזי שמאפשר להניח אותה בתיק מבלי לחשוב פעמיים.

מי שמחפש מצלמה פשוטה וטובה, כזו שתתאים בעיקר עבור טיול, כדאי שיבדוק את ה- H15.

לסקירה המלאה: מצלמת קסיו EX-H15

מצלמת DSLR
Canon Eos 60D


Canon 60Dהרבה גבות הורמו כאשר חשפה חברת קנון את המפרט של דגם 60D. המצלמה הורדה כביכול דרגה, ואיפשרה ל-7D להיות הממשיכה האמיתית של ה-50D.
בפועל קרה דבר אחר לחלוטין. סדרה חדשה נולדה, כזו שיכולה להתחרות ישירות מול ה- D90 של ניקון ודומותיה.

מצלמה זו מגיעה עם גוף פלסטיקי מצד אחד, אך קשיח מספיק מצד שני - גדול ונוח יותר יותר מזה של סדרת ה-Rebel, יש גם פיצ'רים חדשים כמו נעילת גלגלת עליונה (שכיום מוצעת כתיקון בתשלום ל-7D), מסך מפרקי חד וברור ותמיכה בכרטיסי SD, לראשונה בסדרה שגבוהה ממצלמות הכניסה.


בן הכלאיים הזה, יצר מצלמה שהינה נגישה בתקציב עבור חובבנים מתקדמים המחפשים יכולות מתקדמות. על זה נוסיף יכולת צילום וידאו ב- HD מלא, נקיון מרשים ב-ISO 1600 ושליטה על עוצמת המיקרופון (שאינה קיימת ב- 7D) וקיבלנו גוף מעולה במחיר מצויין (שממשיך לרדת) – מה שמהווה סיבה טובה לדילוג מעל מצלמות הכניסה.


לסקירה המלאה: מצלמת קנון 60D

השתתפו בהכנת הכתבה: אביחי אפוטה, איתי בכר, אלי כרמי, גולן טופמן, ליאור קורן
מעבר לתגובות בפורום