iXtreamer – ביקורת חלק ב'

ליאור קורן
26-12-2010 05:00

המשך הסקירה על סטרימר ה- iXtreamer, הפעם נתמקד בתפריטים, בביצועי המכשיר וההתממשקות בפועל עם מכשירי חברת אפל.


לאחר שסקרנו את מבנה, מראה והתקנת המכשיר בחלק א' של ביקורת iXtreamer, נצלול אל נבכי התפריטים והביצועים בפועל.

Xtreamering וגם Dock

במבט ראשון, זהו אותו ממשק אקסטרימרי מוכר (מי שציפה לממשק חדש בסגנון אפל יתאכזב מן הסתם...), שורת התפריט הראשי מקבלת שני שינויים, הראשון הוא העלמות קיצור הדרך של Jukebox והשני יצביע על הופעת של שני קיצורים חדשים: Dock  ו- Xtreamering.

Xtreamering הינו שם כינוי כללי המכסה מעתה (בגרסת קושחה 2.5 ואילך) את כל נושא הגלישה באתרי אינטרנט, פרוייקטי קהילת Xtreamer וגם נושא ה- JukeBox שעבר מיקום אל מתחת לתפריט זה.

Xtreamering - iXtreamer Review


כאן, ניתן למצוא את Xtreamer Live  שמהווה רשימה מרוכזת של אתרי תוכן המחולקת לפי נושאים שונים (טבע, ספורט, חדשות וגם תכנים למבוגרים), תחנות רדיו וטלוויזיה מקוונות, חלקן בניסוי, אחרות עובדות (תחנות ברוסית למשל), אפשרות XVOD שלא עבדה במהלך תקופת הסקירה, אפליקציית xGames שכוללת כרגע שבעה משחקים, בינהם סודוקו למשל, אפליקציית יוטיוב וגם תפריט Netflix שנמצא כרגע תחת סטטוס של "Coming soon" (וסביר להניח שלא יעבוד בקרוב באיזורנו עקב מגבלות הספק במקור).

Xtreamering - iXtreamer Review Xgames


בנוסף, ניתן לבצע עדכון של גרסאות תוכנה שונות ישירות מהמכשיר (ולא דרך דיסק או קי או קובץ שהיה צריך להורידו באופן ידני מהמחשב לכונן), לא מדובר רק בגרסת הקושחה של ה- iXtreamer עצמו אלא גם של ישומים נוספים כגון תחנות רדיו, אפליקציית Dock ועוד. נכון לעכשיו, מופיעות חמש אפליקציות שונות בתפריט ההורדה וכל אחת מהן צריך להוריד בנפרד, לכן, רצוי היה כי בבוא הזמן ולאחר שיגדל עוד יותר מספרן, ניתן יהיה לעדכן את כולן ביחד באופן משותף ולא כל אחת לחוד.

Xtreamering - iXtreamer Review Software firmware update


הורדת גרסת 2.52 ארכה כשתי דקות, תהליך ההתקנה עצמו ארך עוד מספר דקות, במהלכן מחליפה נורת ה- LED בחזית המכשיר שלל צבעים כמזהירה את המשתמש בל יכבה את המכשיר באמצע התהליך.

השימוש בכל תכונות תפריט Xtreamering דורש שיהיה מותקן דיסק קשיח פנימי או חיצוני מחובר דרך USB, אחרת יקבל המשתמש במקומות את תפריט האינטרנט הקודם (Xtreamer Live) והפשוט למראה של ה- אקסטרימר.


ניגון קבצי מדיה


ניגון קבצי מדיה מסוג וידאו, אודיו או תמונות מתבצע דרך רשת, כונן חיצוני USB או הכונן הפנימי בדיוק באותה הדרך בה התבצע בדגמים הקודמים כמו Xtreamer או דגם ה- Pro, בבדיקת ביצועים דרך הרשת, קבצי וידאו באיכות של עד 1080p בפורמטי AVI או מעטפת MKV נוגנו בהצלחה, אך מי שמחפש לנגן קבצי Blu-ray מקוריים דרך הרשת יתקל ברמת ביצועים מעורבת.

בסרט 2012, למשל, ניתן להבחין מדי פעם בעצירה רגעית לשבריר שניה, ההופעה של סלין דיון מתנגנת בקרטוע כאשר בוחרים במצב "ניגון תיקייה" (שמנגן את תיקיית הבלוריי כ- ISO) והתוצאה טובה יותר כאשר נכנסים אל תיקיית הוידאו ובוחרים בקטע המתאים באופן ידני. דרך כונן קשיח מחובר עם USB לסטרימר, לא נתקלנו בכל בעיה בעת ניגון אותה הופעה ובחירה באחד מפורמטי פסקול האודיו – PCM  דו ערוצי או דולבי True HD רב ערוצי.

הסרט ממה מיה מגמגם גם הוא בשיטת Play Folder ומתנגן בהצלחה בבחירת קובץ ידנית, אם כי כאשר מדלגים למשל קדימה ואחורה במהלך הסרט, מתחילים גמגומים ואז יש להשהות את הניגון למספר רגעים (Pause) – לתת לעניינים להתייצב ואז לחזור למצב צפיה ללא הפרעות.

התמיכה בכתוביות עברית מסוג SRT פועלת כהלכה עם פונט קריא ויפה, אפשרות לכיווניות LTR או RTL, סנכרון ושינוי כמעט כל פרמטר כמו צבע וגודל.


Dock – למכשירי אפל

כאמור, התוספת הבולטת ביותר בדגם iXtreamer הינה תחנת עגינה אינטגרלית במכשיר.
תחנת העגינה מתאימה לרוב הגדול של מכשיר אפל מדורות אחרונים, כולל iPod, iPhone, iPad (פירוט ניתן למצוא בחלק א' של הביקורת) ובזמן שהמכשיר מחובר ל- סטרימר, הוא גם נטען (גם כשה- iXtreamer נמצא במצב כבוי).

עבור חיבור מכשירי אייפון או אייפוד, יש להתקין מתאם פלסטיקי קטן על תחנת העגינה ועבור העמדת אייפד, יש להשתמש ב"משענת גב" שהינה נשלפת מדופן שמאל של הסטרימר.


את הנגן / טאבלט יש לחבר את בעדינות ובזוית מסויימת לאחור, כך שלא יגרם נזק למחברי המתכת העדינים.

לאחר שלב חיבור והעמדת מכשיר ה- Apple על הסטרימר, נורת ה- LED בחזית תשנה צבעה מכחול לירוק ותהבהב מספר פעמים.

על מסך הטלוויזיה יופיע תפריט ה- Dock בגרפיקה נעימה לעין ועם שלוש אפשרויות שהן : וידאו, אודיו ותמונות.


Xtreamering - iXtreamer Review - Dock


קבצי המדיה שהועברו אל מכשיר ה- "אפל" בעזרת iTunes יוצגו על המסך בהתאם לקטגוריות: כאשר נבחר בתפריט "וידאו" תופיע רשימת קבצי הוידאו באופן טקסטואלי ולחיצה על אחד מהם תעלה את הסרט על המרקע.


בתפריט האודיו, יש כבר חלוקה מתוחכמת יותר לקטגוריות: אמנים, אלבומים, שירים, סגנונות ומלחינים.


Xtreamering - iXtreamer Review - Dock


כניסה ל-"אלבומים" למשל, מציגה את עטיפות הכותרים, שם האלבום והלהקה. כניסה לאלבום מציגה את רשימת השירים, עם אפשרות של בחירה בשיר בודד או ניגון בסדר אקראי של כולם.


Xtreamering - iXtreamer Review - Dock


הממשק פשוט אך נעים לעין עם פונטים גדולים וברורים בעברית. כאמור, ה- iXtreamer מסתמך על המידע שמגיע דרך אייטיונס בכדי להציג שמות ותמונות.

כאשר מנגנים שיר, ניתן לבצע דרך שלט ה- iXtreamer דילוג קדימה ואחורה אל השירים האחרים ברשימה, השהיית הניגון (Pause) אך לא להריץ או להאיץ בתוך הקטע עצמו – שניתן לביצוע רק מתוך נגן ה- Apple גם בזמן שהוא מחובר ומנגן.

תמונות: כאן התמונה פחות ורודה, בזמן כניסה לתפריט זה, מופיעה הודעה על המסך שמבקשת להפעיל מצגת תמונות באייפון / אייפוד / אייפאד ורק אז היא תופיע גם על מסך הטלוויזיה (לא ניתן במקרה זה לחפש מה- iXtreamer תמונות באופן חופשי), כאשר באייפד למשל, ניתן לבחור במקביל גם שיר רקע שגם הוא יתנגן על המסך הגדול (טלוויזיה).

Xtreamering - iXtreamer Review - iPod / iPad / iPhone Dock


במהלך ביצוע הסקירה, בחנו את ה- iXtreamer עם שלושה מכשיר אפל: טאבלט אייפד, טלפון אייפון 3GS ונגן מדגם אייפוד Touch.
נראה היה כי ה- iXtreamer "מסתדר" הכי טוב עם האייפד, הסנכרון היה מהיר, ניגון אודיו / וידאו ותמונות פעל באופן חלק ולא נתקלנו בבעיות מיוחדות. עם האייפון (גרסת IOS 4.1) הושמע רק האודיו (שירים ופסקולי סרטים) דרך הטלוויזיה אך לא הוצג הוידאו (הושמע צליל ללא תמונה). בדיקה של אייפוד Touch בגרסת IOS 3.1 העלתה כי בגרסאות של "טרום IOS 4", התכונה של הצגת רשימת קבצים על מסך הטלוויזיה אינה נתמכת, במקרה הזה, שלט ה- iXtreamer שלט למעשה על האייפוד עצמו, עם ניווט בתיקיות והפעלת קבצי המדיה במכשיר – כאמור על גבי המסך הקטן של האייפוד, מה שחייב אותנו כמובן להתקרב אל המכשיר בכדי לראות לאן לנווט.

iXtreamer

סיכום

ה- iXtreame לוקח את אותו בסיס של שני הדגמים האחרים מתוצרת אקסטרימר ומחבר אותו אל מכשירי חברת אפל.
עיצוב המכשיר שונה לגמרי הפעם, הוא אמנם לא אלגנטי בצורה מושלמת כמו מכשירי אפל, אבל מתקרב לשם כשהוא עטוי פלסטיק בעל קימורים עגלגלים ותשומת לב מוקפדת יותר על הפרטים הקטנים (כגון משענת גב לאייפד). בנוסף, ניתן להתקין גם קירור פאסיבי (IceCube), למרות שגם המאוורר המקורי עשה עבודתו בשקט מבורך.

מבחינת ביצועי המכשיר, לא התגלתה ובהתאם למפרט הטכני, גם לא אמורה היתה להתגלות כאן מהפיכה ביחס למכשירים הקודמים, הביצועים דומים מאוד וגם התמיכה בסוגי הקבצים שתלוייה בשדרוגי גרסת הקושחה תהיה מוכרת למשתמשי אקסטרימר קיימים, ניגון תכני וידאו HD מכונן פנימי או חיצוני דרך USB עבר ללא בעיות מיוחדות ומי שמבקש להזרים קבצי וידאו דרך הרשת, יכול לעשות זאת במגוון פורמטים, מלבד מגבלה בניגון קבצי Blu-ray מקוריים או קבצי MKV בקצב נתונים שדומה להם.

תוספת תחנת העגינה, תתקבל בברכה ע"י כל בעל אייפון / אייפוד או אייפד שמעוניין לנגן את קבצי המדיה ששמורים במכשירו במערכת האודיו / וידאו – קולנוע ביתי בבית, נכון לעכשיו, התמיכה מסתכמת בניגון קבצי וידאו / אודיו והרצת מצגות של תמונות מהמכשיר, אולי בעתיד תגיע האפשרות להציג גם את כלל אפליקציות אפל מהמכשיר אל מסך הטלוויזיה בבית ואז נוכל לצפות כאן ב- "שוס" רציני באמת.

ציון:

מחיר: 999 ש"ח
אחריות: רשת באג

גוף קירור פאסיבי IceCube: מחיר 35 אירו (מאתר יצרן)

סייע בהכנת הכתבה: גולן טופמן

נבחן עם גרסאות תוכנה: קושחה 2.5.2 + גרסת Dock 0.12

מעבר לתגובות בפורום