iXtreamer – חיבור של סטרימר והעולם של Apple, ביקורת חלק א'

ליאור קורן
24-12-2010 05:40

ה- iXtreamer החדש מתייצב למבחן: הוא נראה שונה מקודמיו, מפסיק להיות מרובע ומבטיח להתממשק אל עולם התכנים של נגני אפל השונים, האם הטמעת תחנת עגינה ל- iPad או אייפון בתוך מזרים מדיה הינו רעיון מוצלח? ביקורת.


הדגם הראשון של יצרנית הסטרימר הנסקר, נקרא בפשטות Xtreamer, הוא הצליח לחולל שינוי בשוק מזרימי המדיה בקובעו רף מחירים נמוך מתמיד עבור מכשיר שגם אם לא חף לגמרי מבעיות, הציג תמורה נאה למשתמש הממוצע שביקש לנגן מגוון קבצי וידאו וגם אודיו בביתו. לאחר השקת מהדורה שניה לאותו המכשיר (SideWinder שהגיע עם קירור פסיבי ותמיכה בפורמטי אודיו HD) הציגה החברה את דגם ה- Pro שהיווה למעשה שדרוג אבולוציוני בהציעו מקום לשני כוננים וזיכרון גדול יותר.

הדגם השלישי פונה לכיוון שונה, אל קהל שמחזיק בידו כבר נגן מדיה נייד, מתוצרת חברת "אפל".

Xtreamer Review

iXtreamer - מבנה והתקנה

אז מהו בעצם ה- iXtreamer?

זה סטרימר לכל דבר, זהה בבסיסו (במעבד Realtek 1283x DD Plus וערכת השבבים מסביב) לשני דגמי החברה האחרים Xtreamer Pro וגם דגם Xtreamer Sidewinder (שכולל חצי מכמות הזיכרון לעומת אחיו היקרים יותר).
זהות הפלטפורמה, אמורה להציג את אותם הביצועים ואותה התמיכה במגוון פורמטי וידאו כמו מעטפת MKV למשל, קבצי אודיו שונים וגם תמונות שהכרנו בשאר הדגמים.

ההבדל העיקרי מול שאר דגמי החברה טמון בחיבור אל תוך עולם ה- "Apple", עם קישוריות מובנת לדגמי אפל השונים כגון אייפוד, אייפון וגם אייפד שרק בימים אלו החל להמכר בישראל ע"י יבואנית אפל הרשמית. קישוריות זו מתבטאת בתחנת עגינה אינטגרלית שממוקמת בראש המכשיר.

בשלב הנוכחי, מבטיחה חברת Xtreamer יכולת ניגון של קבצי אודיו / וידאו שנמצאים על אותם מכשירי Apple דרך הסטרימר אל מסך הטלוויזיה ומערכת האודיו / קולנוע ביתי. החברה מזכירה בפרסומיה גם יכולת עתידית של הרצת אפליקציות אפל מהמכשירים דרך הסטרימר אל מסך הטלוויזיה, אך יכולת זו תלויה, על פי הצהרת אקסטרימר, בשיתוף עם חברת אפל ואינה מובטחת כרגע.

ןXtreamer Review


החיבור לאפל אינו מסתיים בחריץ תחנת העגינה אלא ממשיך גם בקו העיצובי של ה- iXtreamer שאינו מזכיר כלל וכלל את אחיו לשושלת הסטרימרים, הפעם זהו מכשיר בעל קוי מתאר עגולים, בעל גוף רחב (242 מ"מ) ועמוק (251 מ"מ) יחסית לדגמי העבר (אם כי נמוך בהרבה – 65.7 מ"מ), כזה שמתאים יותר להצבה קבועה בסלון ופחות לנשיאה בתיק בדרך למשל.
גם המחיר (כהזדהות עם סטיב ג'ובס?...) עלה והוא עומד כעת על 174 אירו באירופה (לפני עלות משלוח של 25 אירו ושאר מיסים).

לחץ עלי
בחזית המכשיר, ניתן למצוא לראשונה בדגמי החברה לחצן פיזי (עם תאורה) האחראי על כיבוי והדלקת המכשיר, מתחתיו נמצא מקלט ה- IR עבור השלט הרחוק ולידו מתנוסס הלוגו של פורמטי אודיו HD כגון Dolby TrueHD ו- DTS Master Audio, שמצהיר באופן רשמי "אנחנו תומכים בהם".

ןXtreamer Review


תחנת עגינה אינטגרלית

חלקו העליון של ה- iXtreamer אחראי על הקשר עם עולם התפוח: מכסה שחור מבריק נע על מסילה לאחור וחושף התקן המיועד למכשירי אפל השונים, זוהי תחנת עגינה משולבת, הכוללת שקע ארוך המאפשר למקם מחשב לוח (טאבלט) מדגם אייפד או לחילופין, נגן מדגמי אייפוד / מכשיר אייפון (ניתן לחבר בכל פעם רק מכשיר בודד).
בערכת המכשיר יש תושבת פלסטית קטנה אותה מרכיבים על השקע בכדי לאפשר עמידה יציבה של נגן אייפוד ולחילופין, כאשר מחברים אייפד שהוא מכשיר גבוה וכבד יחסית, יש להתקין מאחוריו "משענת פלסטית" תומכת אותה שולפים מתוך גוף הסטרימר – בצידו השמאלי, זהו פטנט חביב בהחלט.

ןXtreamer Review

התמיכה בדגמי אפל השונים כוללת את iPad, דגמי אייפון דור ראשון, אייפון 3G / 3GS / 4, אייפוד Touch לדורותיו, iPod Classic, אייפוד Nano ועוד ומאפשרת גם טעינת המכשירים כאשר הם מחוברים לסטרימר (מלבד דגמי iPod 4G / 5G / Class).

ןXtreamer Review iPad

שלט רחוק חדש

שינוי נוסף ומרענן שמביא עימו הדגם החדש, טמון בשלט רחוק (מגיע ללא סוללות) שהינו גדול וארוך פי שניים לפחות בהשוואה לדגמי Xtreamer הקודמים, הוא כולל כמות לחצנים גדולה בהרבה, כאשר מרביתם עשויים חומר בהיר וזרחני שמהווה שיפור (אם כי חסר עדיין תאורה אקטיבית שמגיעה בשלטי דגמי פופקורן למשל) זאת בהשוואה ללחצני השלט השחורים הקודמים שדיכאו כל סיכוי להשתמש בשלט כאשר התאורה בחדר כבויה או חלשה מאוד.

תוספת הלחצנים בשלט, מיועדת להפעיל את התכונות החדשות שמגיעות במכשיר זה, כמו למשל שורת הלחצנים העליונה שמפעילה מצב שליטה ב- iPod / iPhone / iPad, מעבירה בין מצבי איקולייזר שונים באייפוד, מכניסה למצב PodCast ואפשרויות נוספות.

ןXtreamer Review


התקנת כונן קשיח פנימי
ה- iXtramer מכיל מקום יעודי להתקנת כונן קשיח (לא כלול בחבילה), בנפח של עד 3TB. בכדי להתקין כונן כזה, יש לפתוח את הדלת בדופן ימין, לחבר שתי מסילות – אחת על כל דופן של הכונן הקשיח (מסילות וברגים מצורפים בערכה), להחליק את הכונן לתוך מקומו וזהו, אין צורך לחבר כל כבל נוסף וכעת הוא מחובר ללא דרמות מיותרות.

ןXtreamer Review


התקנת כונן קשיח פנימי

ןXtreamer Review

קירור אקטיבי או פסיבי?

ןXtreamer Reviewבמקור, מגיע ה- iXtreamer עם מאוורר שמסתובב ומוציא אויר שהתחמם בתוך קרבי המכשיר אל מחוצה לו (לתחתית).

חברת Xtreamer מציע למעוניינים גם קיט של קירור פאסיבי המכונה IceCube בתוספת מחיר של 25 אירו. זהו למעשה גוף קירור בצבע שחור המכיל צלעות רבות. בכדי לחברו, יש לשחרר מה- iXtreamer ארבעה ברגים בתחתית המכשיר, לנתק את כבל אספקת המתח למאורר, להוציא את יחידת המאוור ולהכניס במקומה את ה- IceCube.


לאחר ההחלפה, הסטרימר הופך לשקט לגמרי כמובן, אך ראוי להציבו במקום מאוורר יחסית ולא סגור בתוך ארונית למשל, בכדי למנוע חימום יתר.


Xtreamer Review iCeCube


חיבורי אודיו / וידאו / רשת

לאחר שהתקנו את הכונן, נרצה לחבר את הסטרימר אל מערכת האודיו / וידאו בבית, רשימת החיבורים תספק כל משתמש מצוי והיא כוללת יציאת וידאו קומפוזיט, קומפוננט וכמובן HDMI. בסעיף האודיו, נמצא יציאת אודיו אנלוגית (RCA), יציאה דיגיטלית קואקסיאלית וגם אופטית, עבור העברת פורמטי האודיו המשובחים יותר (של קבצי Blu-ray למשל) יש להשתמש כמובן ב- HDMI.
ה- iXtreamer מבצע גם המרה של אותם פורמטים (כמו DTS MA ו- דולבי TrueHD אל סטריאו לטובת מי שמחבר את המכשיר ישירות לטלוויזיה ומאזין בשני ערוצי אודיו בלבד.

ןXtreamer Review

בסעיף הקישוריות, נוכחים שני חיבורי USB עבור כונני קשיחים חיצוניים למשל, או דיסק און קי, בנוסף לחיבור USB PC המשמש להעברת קבצים דרך כבל USB ישירות לכונן הקשיח הפנימי, יש גם חיבור רשת חוטית LAN ואם רוצים להזרים קבצים ביעף דרך האויר, יש להשתמש באנטנת ה- WiFi החיצונית של אקסטרימר (במחיר 20 אירו) ולחברה אל חיבור ה- USB.

בערכת המכשיר, מצורפים שני כבלי וידאו / אודיו, האחד הוא כבל קומפוזיט פשוט והשני הינו כבל ה- HDMI שהופך לאמצעי החיבור סטנדרטי בסלון המודרני בחיבור למסך פלזמה או LCD, כך שלמעשה, בהנחה שיש תשתית רשת תקינה בבית ומסך טלוויזה דק, פעולת החיבור אמורה להסתיים תוך דקות ספורות, מבלי להזדקק לעזרים נוספים.

המשך: ביקורת iXtreamer - חלק ב', ביצועים

מעבר לתגובות בפורום