קנון SX 210 IS - מצלמה אלגנטית וחכמה

אלי כרמי
07-12-2010 06:15

ה- SX 210 של קנון מגיעה בסימן 14: יש לה 14 מגה פיקסל וגם זום אופטי כפול 14, יש לה גם לא מעט תכונות נוספות, עד כמה היא באמת מרשימה? ביקורת מצלמה.


צבע הגימור הבוהק של אותה מצלמת Canon PowerShot SX210 IS גרם לסקרנות והתעניינות מצד עוברים ושבים. כצפוי, השאלה הראשונה של אותם סקרנים היתה "כמה מגה פיקסל יש לה", "14" עניתי, השאלה השנייה היתה כמה זום יש לה, "גם 14" עניתי.
בחלק מהמקרים אנשים שביקשו ליצור רושם של "מבינים" שאלו: הם מדובר ב- X14 זום אופטי? כאשר עניתי בחיוב תגובתם היתה "מצלמה מרשימה" בליווי הבעה של הפגנת ידע.

אז זה נכון, יש לה זום גדול וגוף קטן, אבל גם מלבד שני אלו, ה- קנון SX 210 מציגה מבחר תכונות מרשים שמגיע בגוף מעוצב ויפה.
לקחנו אותה לסיבוב צילומי בית וחוץ.

עיצוב

גוף המצלמה, משלב מתכת בחלקו ומרגיש מוצק יחסית, איכות הבניה טובה ואף מרשימה מול רוב המתחרות שלה ומצד שני אין כאן ויתור על גוף מעוצב בעל קווים נקים זורמים. הרוב הגדול של המתעניינים, תארו מצלמה זו כמעוצבת וגם יפה.

רוב הלחצנים בחלקה העליון של ה- SX210 IS הינם שקועים באופן יחסי, דבר שמוסיף לקו הזורם של המצלמה וגם מונע מהם לקבל מכה בטעות. שאר לחצני התפעול בחלק האחורי מרוכזים בצד ימין בסידור צפוף היות ואת רוב השטח ממלא מסך LCD צר ורחב בהתאם לצו האופנה העדכני.

Canon SX210 IS Review

הדלקה
הדלקת המצלמה דורשת לחיצה ארוכה על הלחצן המתאים והמצלמה מוכנה לצילום תוך פחות משניה. מנגנון הפלאש, בדומה לדגם SX200 קופץ גם כאן הישר כאשר המצלמה נדלקת ונסגר בזמן כיבויה, אך ניתן לפתוח ולסגור אותו גם באופן ידני.

SX210 - תפעול

הלחצנים מסודרים בצורה המוכרת של רוב הקומפקטיות של קנון כך כל מי שצילם בעבר עם "קומפקטית" של קנון ירגיש כאן בבית.
אופן החזקת הגוף ביד דורש הסתגלות מסויימת: מיקום לחצן הצילום קרוב מידי לקצה הימיני והפלאש הקופץ משמאל קצת מפריעים באחיזת המצלמה באופן המקובל, חברת קנון מנסה ללמד אותנו כי צריך לאחוז באופן שונה את ה- SX210 IS ויש גם ציור שמסביר זאת בספר ההוראות. אני חייב לציין שלאחר זמן הסתגלות של מספר דקות, צורת אחיזה שונה זו התגלתה אכן כטובה יותר עבור המצלמה, אך היא לא תהיה אינטואיטיבית לכל אחד.

תפריטים
Canon SX210 IS Reviewבדומה לרוב מצלמות קנון, גם דגם זה מגיע עם מערכת תפריטים נוחה וברורה המאפשרת שינוי הגדרות מצלמה או מצבי צילום שונים בצורה שקל ללמוד ולהשתמש בה.

יש לציין לטובה את התגובות המהירות לפקודות הלחצנים וכן את הגלגלת שמספקת תגובה חלקה ונוחה לשימוש היות ויש לה הרבה שימושים במצבים השונים, כל זה מוסיף לחויית השימוש במצלמה.  

צילום

לחצן הפוקוס והצילום מתגלה כרגיש מדי וצריך להתרגל עליו בכדי לקבל פוקוס לאחר חצי לחיצה, בניגוד למצלמות אחרות שבהן לחצן הזום נמצא בקדמת או מאחורי לחצן הצילום כאן הוא ממקום משמאלו ובעל מהלך קצר ופחות נוח לשימוש המקובל.

לאחר צילום תמונה לוקח למצלמה יותר משניה להגיב, כך שהיא לא יכולה להחשב כמהירה ממש, כמו כן קצב הצילום ברצף של המצלמה היינו 0.7 תמונות בשנייה אך היא מרגישה איטית יותר בגלל הזמן שלוקח לה להציג חיווי לאחר הצילום.  
התמונות נשמרות לכרטיס זיכרון SD עם תמיכה בתקן SDHC וגם SDXC.
סוללת ה- SX210 IS הספיקה לצילום של 120 תמונות סטליס, צילום מספר קטעי וידאו תוך שימוש בזום וכמו כן, הצגת תמונות וגם וידאו.

Canon SX210 IS Review

עוד ניתן להוסיף  לצד הזכות של המצלמה יכולות שליטה ידניות על גודל צמצם / מהירות סגר עבור חובבי צילום מתקדמים, מלבד מצבי צילום הרגילים ומצבי הסצנות המוגדרות מראש, ניתן לבחור במצב AV (עדיפות שליטה על מפתח הצמצם), TV (עדיפות שליטה על זמן החשיפה) וכן מצב M (ידני לגמרי).  במצבים האלו ניתן בעזרת בגלגלת לשנות ערכים ולראות את התגובה במד חשיפת האור.

מנגנון יצוב רעידות של ה – SX210 עושה עבודה טובה מאוד הן בצילום סטילס והן בוידאו. בדומה למקובל כיום המצלמה מאפשרת להשתמש בזיהוי פנים במספר רמות כלל זיהוי חיוך ובחירת הפרצוף הספציפי עליו יתבצע הפוקוס.

Canon SX210 IS Review image sample

איכות תמונות
המצלמה האמורה מצליחה להציג תמונות טובות באור יום ותנאי תאורה בהירים. איכות התמונה קצת פחות טובה בתוך הבית בתנאי תאורה קצת יותר חשוכים, ניתן להתמודד עם זה בעזרת שינוי ידני של זמן חשיפה או בהגדלת ערך ה- ISO, מה שיגדיל בהתאמה גם את ה"רעש" בתמונה ויטשטש פרטים. חבל שלא הכניסו לדגם זה חיישן מתקדם יותר, אבל מצד שני, זה היה מקפיץ גם את המחיר כנראה.

Canon SX210 IS Review

וידאו HD
בהתאם לסטנדרט המקובל כיום במצלמות קטנות מימדים, גם ה- Canon SX210 IS תומכת בוידאו באבחנה גבוהה (HD) - ברזולציה של עד 720P בקצב צילום מכובד של 30 תמונות בשנייה. היא עושה זאת תוך הקלטה של אודיו בסטריאו ויכולת לשנות את הזום האופטי בזמן הוידאו – מה שמגדיל את השימושיות של תכונה זו. המייצב של המצלמה עושה עבודה טובה מאוד גם כאן בזמן צילום הוידאו. אומנם בצילום הוידאו שומעים את מנגנון המצלמה (הזום והמייצב), אבל רעש זה הינו חלש יחסית בהשוואה למספר דגמים מקבילים שפגשנו.

מומלץ לבחור באיכות צפיה של 720p

סיכום

קנון הצליחו לשלב בדגם זה גוף מעוצב ואלגנטי ביחד עם כמות יכולות מכובדת עם אפשרויות שליטה מתקדמות ונוחות.
אמנם, מבנה המצלמה מצריך התרגלות לאחיזה שונה במעט מהמקובל וגם היינו שמחים לתוצאה קצת יותר טובה בתמונות שצולמו בתנאי תאורה חשוכים, אבל בתמורה לשקל דגם SX210 IS של קנון מציג מאזן מרשים בהחלט.

ציון:

מחיר רשמי של היבואן קרט: 1,799 ש"ח (זול יותר בחנויות).

בעד
: זום כפול 14 וחיישן של 14 מגה פיקסל, יכולות שליטה רבות, מייצב רעידות יעיל, עיצוב יפה ואלגנטי, זום אופטי בצילום וידאו.


נגד: איכות תמונה בתאורה חלשה טובה אך לא יותר מכך, צריך להתרגל לארגונומיה שלה.


תמונות דוגמה, לחצו להגדלה

Canon SX210 IS Review image sample

Canon SX210 IS Review image sample

Canon SX210 IS Review image sample

Canon SX210 IS Review image sample

Canon SX210 IS Review image sample

Canon SX210 IS Review image sample

מפרט טכני - Canon SX210 IS Review

גודל תמונה אפקטיבי: 14.1MP
גודל חיישן: 1/2.3 "
צפיפות פיקסל: 50 MP/cm²
סוג חיישן: CCD
ISO 80,100, 200, 400, 800, 1600
זווית רחבה: 28 מ"מ
זום אופטי 392 מ"מ  - 14x
זום דיגיטאלי 4x
מיצב תמונה: כן
פוקוס אוטומטי TTL
Aperture    F3.1 - F5.9
Min shutter 15 sec
Max shutter 1/3200 sec
Built-in Flash  כן
External flash   לא
Continuous Drive: 0.7 fps
וידאו  1280 x 720 (HD 30 fps), 640 x 480 (30 fps), 320 x 240 (30 fps)
זיכרון חיצוני    SD/SDHC
Viewfinder    ללא
צג LCD בגודל 3"
 USB 2.0
HDMI    כן
Wireless    לא
GPS    לא
סוללה Lithium-Ion NB-5L battery
משקל 220 גרם כולל סוללה
מידות 38x103x61 מ"מ

מעבר לתגובות בפורום