לראשונה בישראל: מערכת בית חכם Savant מבוססת מוצרי אפל

ליאור קורן
02-12-2010 16:36

אפל נכנסת לקיר – הפעם במערכת בית חכם של חברת Savant שמגיעה לישראל שעושה שימוש במחשבי מק, אייפון וגם אייפד.


לראשונה, מושקת בישראל מערכת בית חכם מבוססת מוצרי אפל, עם מחשב מק המשמש כ-ליבה ואמצעי שליטה מסוג אייפון, אייפוד או אייפד.

מספרי המכירה הגדולים בהם מתהדרת חברת אפל, לא נעלמים מעיני חברות אחרות שעוסקות בתחומים משיקים. השימוש ההולך וגובר במסכי מגע מודרניים, עם הממשק הידידותי של אפל נרתם גם לשימושים נוספים וחודר לתחומים שהיו בלתי נגישים עד לפני שנים ספורות.

Savant היא חברה אמריקאית המייצרת פתרונות לבית חכם, המערכת של החברה שונה מהאחרות בכך שהיא מתבססת באופן בלעדי על מוצרי חברת אפל, עם מחשב מק מרכזי ואמצעי שליטה מבוססי אייפון או אייפד.

עד היום, מערכות בית חכם חייבו שימוש בשלטים ומסכי מגע יעודיים וצורך בתכנות יעודי בהתאם למערכת שהותקנה בבית הלקוח. לעומת זאת, המעבר משימוש במכשירי חברת אפל כנגני מוזיקה, גלשני אינטרנט וטלפונים, לשימוש הכולל גם הפעלה של מערכת הבית החכם, אמור להיות קל ואינטואיטיבי יותר.

הפתרונות מאפשרים שליטה של מערכות האקלים, האבטחה, התריסים, תאורה, מוסיקה, סרטים ועוד – באמצעות ה- iPod, iPhone, ו-iPad וכן באמצעות טלוויזיות מגע Touch TV ושולחנות מגע של Savant המבוססים על מחשבי Mac. אלו מתקשרים על גבי הרשת הביתית חוטית/אלחוטית והאינטרנט עם מחשב ה- Mac המרכזי, ובעצם משמשים כשלטים חכמים לכל הפעולות בבית, גם כאשר בעלי הבית נמצאים רחוק ממנו.
אחת הטכנולוגיות הבולטות במערכת זו היא תוכנת Trueimage שמציגה תמונות אמיתיות של החדרים בבית ומאפשרת לשלוט באופן אינטואיטיבי בפונקציות שונות על כל חדר – תאורה ועוד. התוכנה פועלת על מכשיר ה-  אייפד (בעתיד הקרוב גם בiPhone/iPod Touch) ומאפשרת לבצע משימות בבית גם ממקומות ואתרים מרוחקים מהבית – דרך האינטרנט.  

Savant עם אפל אייפד


בנוסף, באמצעות ה- Touch iPod ה- ipad  וה- iPhone האישיים ניתן לנהל את מערכת ההגנה על הבית ולעקוב באמצעות מצלמות רשת אחרי הנעשה בו. ניתן לצפות במצלמות מרחוק ואף לשלוט בהן.

עלות המערכת עומדת על החל מ-5,000 ₪, לכך יש להוסיף עלות של מחשב Mac Mini וכל שלט בנפרד (אם זה אייפון, אייפוד או אייפד).
לעומת זאת, עלויות של מסכי מגע יעודיים מתוצרת Savant הינה יקרה בהרבה: עלות טלוויזיית מגע הינה החל מ- 30,000 ₪, עלות שולחן מגע החל מ- 90,000 ₪  

מלבד Savant, הציגו אנשי טופ אודיו מותגים ומוצרים חדשים בישראל:

Philips Dynalite  - פתרונות חשמל חכם

Philips Dynalite מאפשרת שליטה וממשוק חכם, במגוון המערכות בבית כדוגמת: תאורה, תריסים חשמליים, חימום רצפה, מיזוג אוויר, יוסי גול - טופ אודיומייבשי מגבות, מפיגי אדים, דודים וכדומה.
מערכות חשמל חכם מורכבות מבקרים האחראים להפעלת המערכות החשמליות השונות בבית, ולהתממשקות למערכות פריפריאליות. Philips Dynalite מתמחה גם במפסקים חכמים במגוון רחב של דגמים, צבעים וכמות לחצנים, אשר מותקנים בכל חלל בבית, בהתאם לצורך ולמהות של החלל.
הטכנולוגיות של Philips Dynalite משולבות במבנים מפורסמים בעולם וביניהם:
המגדל הגבוה בעולם, Burj Khalifa בדובאי, מלון Grand Hyatt דובאי, המגדל הגבוה בסין Jin Mao, בניין ה- Roundhouse המפורסם בלונדון ורבים נוספים*  
עלות: החל מ 3500 ₪ להטמעת חשמל חכם בחדר אחד.

אפליקציית Top Audio


טופ אודיו משיקה אפליקציה ייעודית לפלטפורמת iTunes. האפליקציה חינמית וניתנת להורדה מחנות iTunes של Apple. דרך האפליקציה, ניתן להעדכן בחדשות שיווקיות, לפתוח קריאות שירות ואף לשלוח צילום של התקלה בבית.

האפליקציה מתאימה ל- iPad/iPhone 4/iPhone/iPod Touch.

מערכת B&O BeoSound 8

טופ אודיו הציגה מערכת סאונד חדישה לiPod/iPhone/iPad  מתוצרת B&O, ניתן לתלות את ה BeoSound 8 על הקיר או להניחה על שידה או שולחן.

בעזרת מתאם מתכוונן ניתן להתאימה לרוב הנגנים מבית Apple מה- iPod Nano הזעיר ועד ל- iPad. המערכת מצוידת בשלט רחוק בעיצוב מעוגל ייחודי וכן לחצני שליטה מובנים בעיצוב דומה.

ניתן לשלוט במערכת גם מכל שלט מקורי של B&O. ניתן לחבר אותה גם למחשב או לנגנים אחרים באמצעות חיבור USB. את הגרילים הקדמיים שעל הרמקולים העגולים ניתן להחליף לגרילים שונים במגוון צבעים ובהם: לבנדר, כחול, ירוק, צהוב, סגול, שחור ולבן.
ל- BeosSound 8 יש מנגנון ייחודי להתאמה אקוסטית לחלל האזנה. ניתן לכוון את המערכת כך שתפיק סאונד מיטבי בין אם מוצבת בפינת החדר, תלויה על הקיר או פשוט יושבת על השידה. עלות – 7,990 ₪

מערכת B&O BeoSound 8


רמקולים למחשב - B&W MM1

טופ אודיו מציגה רמקולים למחשב של B&W מדגם MM1 . מערכת הרמקולים מורכבת משני אלמנטים: אחד לתדרי הבס ואחד לטרבל.

הרמקולים מגיעים עם שלט ארגונומי המאפשר שליטה בעוצמה ובתכני iTunes/Windows Media Player ועלותם עומדת על 2,990 ₪.
בנוסף להכרזה על מערכת הבית החכם, הודיעו אנשי טופ אודיו על תחילת שיווקם בארץ של מותגים ומוצרים חדשים:

רמקולים למחשב - B&W MM1

אוזניות B&W P5

אלו הן אוזניות ראשונות מבית Bowers & Wilkins דגם P5. המדובר באוזניות סטריאו הי- פי בגימור מדהים של עור ואלומיניום.  
אוזניות B&W P5האוזניות כוללות מיקרופון ולחצני שליטה המיועדים לiPhone. בנוסף , באוזניות החדשות יש בידוד מרעשי רקע והוא מעוצב בצורה ארגונומית בעזרת כריות האוזן רכות וגמישות.
עלות 1,990 ₪.

מוצרים נלווים ייחודיים שמרחיבים את השימוש ב- iPad

טופ אודיו חתמה על הסכם ייבוא בלעדי של מוצרים נלווים ייחודיים מבית ModulR האמריקאית שמרחיבים את השימושים ב- iPad – במיוחד בתחום השליטה בכל המחשבים בבית ושימוש במחשב בכל חדר, על גבי כל קיר, ואפילו במושב הרכב. עלות: החל מ-280 ₪

מעבר לתגובות בפורום