חדש בסלולר הישראלי: מפעילים וירטואליים וייבוא פשוט של טלפונים

דודו מאירי
30-11-2010 22:00

משרד התקשורת פותח שעריו למפעילים וירטואלים ולייבוא קל יותר של מכשירים לישראל.


רק לפני מספר ימים ראינו מהלכים חדשים שנעשו בתחום הסלולאר בישראל, בינהם גם צמצום הקנסות שיוכלו להטיל חברות הסלולאר. פעולות אלו, מסייעות למשתמשי הסלולאר לצאת מכבלי המפעילות בקלות יותר בלי לפתוח את הארנק יותר מידי.
אתמול אישרה וועדת הכלכלה של הכנסת רפורמה נוספת שבאה לפתוח את שוק הסלולאר עוד יותר.

וועדת הכלכלה של הכנסת ביטלה אתמול את "אישור סוג" שכל כל יבואן פרטי או משתמש פרטי צריך לקבל מחברת הסלולאר. כיום כאשר שוק הסלולאר מאוד מפותח בעולם וישנם אישורים רבים על תקני המכשירים אין צורך יותר באישור המפעיל הסלולארי. מעת לעת, יוציא משרד התקשורת עדכון של רשימת מכשירים ואף יאפשר לייבא מכשירים שאינם ברשימה במידה והם עומדים בתקינה הבין לאומית.

באצעות ביטול "אישור סוג" מכשיר וביטול הצורך בקבלת רשיון סחר מקלה הכנסת על משתמשים רבים את אופן ייבוא עצמי של מכשירי סלולאר מחול. בכך, פותחת הכנסת את השוק לייבוא פרללי של יבואנים נוספים פרט ליבואניים הרשמיים באמצעות ביטול הקבלת רשיון סחר בטלפונים סלולארים.

החלטה נוספת שהתקבלה אתמול בוועדה היא האפשרות של מעבר בין חברות הקיימות היום בשוק לביןן חברות הסלולאריות החדשות. בתקופה האחרונה אושר על יד וועדת הכלכלה ומשרד התקשורת לחברות לחברות חדשות להקים מפעיל סלולארי וירטואלי.

היות והיום קשה מאוד להגיע לפריסה מלאה ומהירה של רשת סלולרית חדשה, אישר משרד התקשורת לחברות מסויימות לקבל רשיון למפעיל סלולארי וירטואלי (MVNO). המפעילים הוירטואלי בעצם ישתמשו בתשתיות הרשת הקיימת של הרשתות הסלולאריות על מנת לתת מענה ללקוחותיהם. כך שיכול להיות מצב שמפעיל מסויים יכול להשתמש באנטנות הסלולריות של סלקום, אורנג, פלאפון ומירס ובכך הלקוח יכול להנות מפריסה מלאה בכל הארץ.

נכון לימים, רק 13 חברות הגישו בקשה לקבלת רישיון למפעיל סלולארי וירטואלי (MVNO). רק 7 מתוכן קיבלו רשיון והן: "טלקום 365", "איתוראן", "פרי טלקום", "רמי לוי", "בינת סמך", "הום סלולר" ו - "T2T תקשורת".

מכשירים שאינם מוגבלי מפעיל
הרופורמה הנוספת שעליה עתידים להצביע חברי ועדת הכלכלה, היא שחברות הסלולר יחויבו למכור מכשירים פתוחים שאינם נעולי sim. כך הצרכן יהיה פחות כבול לחברת הסלואלר ממנה רכש את המכשיר.

כל הדברים הללו מבורכים ומאפשרים לנו הצרכנים לקבל יותר תמורת כספינו. רק נשאר לראות כיצד בדיוק זה ישפיע על השוק.

מעבר לתגובות בפורום