מסך טלוויזיה LCD שארפ LC-32FH500 במבחן

ליאור קורן
26-11-2010 06:00

מסך ה- LCD "32 של שארפ, הציג תמונה מלבבת, חדה ועשירה בצבעים. זהו מסך Full HD שמתמודד היטב עם שידורי טלוויזיה רגילים ועם וידאו באיכות HD. ביקורת.


חבורת מסכי הטלוויזיה בגודל 32" LCD אשר מהווה את סוג המסך הפופולרי ביותר שנרכש ע"י הציבור כיום מציעה מגוון מסכים רחב, הפעם נבחן מסך מתוצרת שארפ - דגם LC 32 FH500.

שחור וקצת כחול

מלפנים, הרושם נאה לעין, עם מסגרת שחורה "פיאנו" ונגיעה של כחול בחלקה התחתון. במבט מהצד, המסך הזה לא ישבור שיאי "טוויגי", עם גוף שמנמן יחסית (כ- 9 ס"מ עובי) ותאורה אחורית מסוג פלורוסנט (לא היינו מצפים למשהו אחר בתחום המחיר הזה).


שארפ LCD Sharp LC-32FH500מי שירצה להתקין את המסך באופן עצמאי, על המעמד המצורף יגלה שמונה ברגים באריזה ומברג צהוב. עבודת חיבור של שלושה חלקים ושמונה ברגים אורכת מספר דקות, לאחריהן מסך ה- LCD ניצב על המזנון בסלון או באחד מחדרי הבית.

חיבורים - סקארט ו- HDMI
מבט מאחורי המסך, מגלה תחילה שני חיבורי סקארט שהפכו למחזה נדיר בימינו, אחד מהם מעביר אות וידאו RGB ומומלץ בעיקר לבעלי ממירים רגיל של יס או הוט בעוד החיבור השני מקבל אותות קומפוזיט או S-Video. לצד שני אלו, ממוקמות שתי כניסות HDMI (הייתי מעדיף לראות עוד אחת לפחות), כניסת קומפוננט וגם כניסת אנטנה לשידורים אנלוגיים או דיגיטליים (DTT).


אגף האודיו כולל כניסת סטריאו RCA, כניסת 3.5 מ"מ עבור חיבור למחשב למשל (אל יציאת האוזניות בכרטיס הקול), מסך זה כולל גם יציאת אודיו דיגיטלית קואקסיאלית שיכולה להעביר אות PCM או דולבי דיגיטל.
בצד המכשיר, נראה חיבור USB 2.0 ויציאת אוזניות.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500
שלט רחוק
זה מגיע עם גוף עגלגל במראהו, חזית שחורה וגב לבן, בעל לחצנים קטנים המסודרים באופן סביר לעבודה באור אבל כזה שמאתגר עבור להפעלה בחדר חשוך, כמו למשל לחצן הבחירה בין המקורות השונים שנחבא אי שם בין שאר לחצנים.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

רושם ראשוני חיובי

מהרגע הראשון לאחר התעוררות ראשונה של ה- LC32FH500E, עולה רושם חיובי של תמונה צבעונית וחיה, בערוץ הטלוויזיה משודר הסרט "מעודדות צמודות", בדיקה בתפריט הוידאו של המסך מגלה כי הוא מצב התמונה הפעיל הינו Standard וכאמור, הוא עושה רושם טוב, עוד לפני כיול תמונה. גווני העור של השחקניות נראים אמינים, התמונה חדה והצבעים משובבי נפש.


שארפ LCD Sharp LC-32FH500

תפריטים

תפריטי המסך מעוצבים במראה צעיר ותוסס, בגוון טורקיז ומצליחים להיות שונים ומרעננים במראם.

בד"כ, מסכי טלוויזיה שנמכרים בתקציב דומה לא מגיעים עם אפשרויות מתקדמות לכיול תמונה וכך קורה גם במקרה שלפנינו, תפריט הכיול מאפשר לשלוט על פרמטרים בסיסיים כמו עוצמת תאורה אחורית, בהירות, ניגודיות, חדות ועוד מספר פרמטרים מקובלים.

מסך LCD שארפ

כפי שציינתי מקודם, מצב התמונה הסטנדרטי מספק תמונה טובה למדי, במצב ה- USER היה צורך בהורדת עוצמת תאורת המסך שהינה בוהקת למדי – במיוחד בחדר חשוך (מומלץ להוריד לסביבות ערך 60 או אף פחות), גם רווית הצבע הורדה אל 50.

בין שאר תפריטי המסך, נציין את זה של האודיו שמאפשר לבחור בין מספר מצבי צליל מוגדרים מראש כמו מצב מוזיקה או סרטים, לחילופין, ניתן לכוון טרבל / בס / בלאנס באופן ידני. יציאת האודיו הדיגיטלית מסוגלת להוציא אות דולבי דיגיטל או PCM, אין מפענח DTS, מה שישפיע על ניגון קבצי וידאו דרך USB (פירוט בהמשך).

שידורי SD

עד לא לפני זמן רב, ההנחה המקובלת היתה כי מסכי "HD Ready" הינם מוצלחים יותר בהצגת שידורים רגילים – SD זאת בהשוואה למסכי ה- "Full HD" שנאלצים למתוח את התמונה על פני מספר רב יותר של פיקסלים, אולם, לאור השיפור שנעשה במעבדי הוידאו במסכים החדשים, יש לשפוט כל מקרה ומסך לגופו, זאת מבלי לשפוט מראש על פי נתון הרזולוציה.

ובמקרה שלפנינו, איכות התמונה טובה למדי, עם חדות ופירוט, אהרוני, למשל, מתפנק עם הכנת מתוקים, באולפן שנראה מואר מאוד דרך צג השארפ, אך מצליח בד בבד להציג את החולצה השחורה באופן משכנע.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

במצב SD עם אות 576i, ישנם מצבי מתיחת תמונה מרובים, מ-4:3, דרך 14:9 ועד 16:9 ובינהם מבחר מצבי ביניים.
מצב Panorama הוא זה המכונה בד"כ "מתיחה חכמה" והוא מותח את התמונה שמגיעה ביחס 4:3 אל 16:9 באופן לא לינארי – פחות במרכז ויותר בצדדים. בדוגמא שלפנינו, ניתן לראות הבדלים בין מצב Full שמותח באופן רגיל את התמונה לבין פנורמה, שימו לב להבדלים בעיקר במרכז התמונה, למען האמת הם לא מאוד גדולים אלא עדינים למדי.

מתיחה רגילה Full

שארפ LCD Sharp LC-32FH500


מתיחת תמונה Panorama

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

בחלק מהמקרים, הבחנתי במעט עודף ורדרדות בפניהם של בני אנוש בשידורי SD, מעבר לכך, גם כאן מופיעה תופעת "שיני מסור" שנובעת כתוצאה מחיבור שני שדות התמונה – Deinterlacing, היא מופיעה במקומות כמו עפעפי אנשים, אבל היא לא ממש בולטת, מספקני באם צופה ממוצע יבחין בה.

טיונר DTT – עידן+

מסך LCD זה, מגיע עם טיונר כפול: אנלוגי ודיגיטלי, למרבה השמחה, הוא קולט היטב את ערוצי שידורי DTT (עידן+) ומציג אותם באיכות טובה מאוד – טובה יותר בהשוואה לאותם ערוצים דרך ממיר YES. גם ה- EPG (לוח שידורים) מוצג (יש לחצן יעודי בשלט הרחוק), אך בעברית עם סדר אותיות הפוך: םישוע = עושים.


שארפ LCD Sharp LC-32FH500

כשלוקחים בחשבון מסך בסדר גודל כזה של מחיר, אז החיסכון ברכישה של ממיר DTT חיצוני (200-400 ש"ח) הופך למשמעותי יותר.

שידורי HD

בסרט "מקס פיין", יש יופי של צבעים, בסצינת המועדון בסרט, מוצגים על המסך גוונים כחולים, כתומים וירוקים עזים מהנים, למרות אופן ההצגה ה"עז", הצבעים אינם זרחניים באופן מלאכותי.

מקס פיין

ביחס למסך LCD "סטנדרטי" (שאינו LED), השחורים מקובלים בהחלט ואף טובים.
זויות הצפיה, באם נשארים בגובה נוקדת הישיבה על הספה ונעים למיקום ימני או שמאלי בספה, השינוי בתמונה קטן יחסית, מעט הבהרה בשחורים וזהו, אם קמים על הרגליים, אזי השינוי גדול יותר ומאפיר את התמונה.

חדות התמונה הינה טובה מאוד, מדגישה פרטים רבים בתמונה, זה עלול להגיע על חשבון הבלטת גרעיניות בולטת ומה שקורה כאן הוא שאם מדובר בתוכן שמגיע במקור באיכות סבירה ומעלה, לא נראה הגזמה שכזו, אך אם המקור מלווה בגרעיניות רוחשת, אזי ה- FH500E לא תרכך את התמונה לעין.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

בחירה במצב Soft בתפריט מביאה לעיבוד יתר שמרכך את התמונה, אך גורם לעיתים גם להופעת "עקבות" של עצמים נעים ולכן הינו פחות מומלץ מבחינתי.

האופי העז של התמונה, גורם בחלק מהמקרים להציג עור אנושי בגווני כתום אדום בולטים, כמו בדוגמא הבאה מתוך "עקרות בית נואשות":

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

בחלק לא מבוטל מהמקרים, מתקבלת יופי של תמונה, מוארת, אך מציגה באופן מוצלח גם גוונים כהים, מפורטת וחדה מאוד ב- HD.
בונד יושב במכוניתו התורנית, יש פירוט מצויין של פניו המוצגים גם בגוון עור אמין, גם דוגמאת הפסים בעניבתו חדה לעין, ברקע יש ירוק עז והוא משתלב עם שחור המכונית.


שארפ LCD Sharp LC-32FH500

מבחן החליפה עובר כאן בהצלחה נאה, עם פירוט טוב מאוד של הפרטים בחליפות הכהות, השחור, כאמור, לא כהה לגמרי, אך הוא מספיק טוב בכדי לתת אפקט אמין ולא לקלקל את התמונה. גם כאן, חדות התמונה מציגה כל שערה על ראש השחקנים ופרטים נוספים.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

מי שעתיד לחבר מחשב אל המסך, כדאי שידע כי מצב Native rate מכונה כאן Underscan ואילו מצב Overscan נקרא Full.

ניגון קבצי מדיה דרך USB
- Media Player

בהתאם לרוח המודרנית שמכניסה יכולות חדשות למסכי טלוויזיה, בינהם גם יכולת ניגון תכני מדיה שונים דרך USB או רשת, מציג דגם זה אפשרות לנגן תכנים דרך חיבור USB בודד.

מסך LCD זה נבדק עם דיסק חיצוני בנפח 1 טרה (ספר ההוראות היצרן אינו מתחייב על תפעול תקין של דיסקים קשיחים בנפח גדול יותר).

וידאו
מסתבר כי ה- LC-32 FH500 מנגן גם קבצי MKV, בזמן הצפיה, ניתן לקפוץ אל נקודה מבוקשת על ציר הזמן של הסרט, קבצי וידאו מוצגים רק ביחס התמונה המקורי של הקובץ, ללא אפשרות שינוי או מתיחה (כאשר מדובר בקבצי 4:3).
נדגמו גם קבצי M2TS, ניגון מוצלח שלהם היה תלוי בפורמט פס הקול, כאשר קבצי בלוריי למשל עם פורמטי אודיו HD לא נתמכו ואילו קבצים עם דולבי דיגיטל / סטריאו נוגנו בהצלחה. מתוך 15 קבצי MKV, שניים לא הצליחו להתנגן ואף גרמו למסך לקפוא מבלי להגיב כאשר רק הוצאת כבל החשמל מהשקע בקיר שחררה את ההקפאה, בנוסף, חוסר תמיכה בפורמט הקול DTS הותיר חלק מהסרטים אלמים - ללא פסקול שמיע.
מלבד MKV, נתמכו גם קבצי DivX, AVI, קבצי mp4, אך לא קבצי AVCHD של מצלמות וידאו HD.
אודיו: יש תמיכה בקבצי mp3 ועל המסך מוצג מידע טקסטואלי על השיר כגון שם האומן, אלבום, שנה, קצב נתונים ועוד.

שארפ LCD Sharp LC-32FH500

בנוסף, ניתן לצפות גם בתמונות, לבצע זום או לסובב אותן על המסך ואפילו לקרוא קבצי טקסט באנגלית (txt) ששמורים על הדיסק.

סיכום

ה- LC 32FH500 של Sharp הפתיע לטובה, הרושם הראשוני החיובי המשיך גם לאחר מסכת של קטעי בדיקה באיכויות ורזולוציות שונות. מול חבורת מסכי ה- LCD "32 בתקציב של 2,000-2,500 ש"ח, נדרשת כאן תוספת של מאות שקלים, אך הסיבה להפרש הכספי תבלוט לעין, עם תמונה צבעונית, חדה ומהנה, בתכני ערוצים רגילים או סרטי HD, זאת ללא תופעות לוואי שמלוות חלק נכבד מהמסכים הזולים ואשר מעצבנות את העין.

בסופו של יום, זהו יופי של מסך, המספק תמורה מרשימה לכסף.

ציון:
מחיר: 2,990 ש"ח
אחריות: 3 שנים של ראלקו

בעד: איכות תמונה, טיונר DTT פנימי, חיבורי סקארט

נגד: רק שתי כניסות HDMI

שארפ LC-32FH500 Review

מפרט טכני


דגם SHARP LC-32FH500E

גודל מסך: 32"
יחס מסך: 16:9
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
ניגודיות דינמית: 25,000:1
זמן תגובה: 6ms
בהירות: 400cd/m²
זויות צפיה: 176'
תמיכה בשידור: HDMI 60p/50p/30p/24p, PAL, NTSC, SECAM
טיונר לשידורי DTT: כולל
חיבורים - וידאו: RF,1XComponent/2XScart/2XHDMI 1.3 / RS232
חיבורים - אודיו: יציאת אוזניות, יציאה קואקסיאלית דיגיטלית, כניסת סטריאו RCA
כניסת USB לצפיה בתמונות, האזנה ל-
MP3 וצפייה בתכני וידאו MKV / AVI / MPEG1/2/4, DivX
מידות ללא סטנד: רוחב 775.5 מ"מ, גובה 523 מ"מ, עומק כולל סטנד שולחני 229 מ"מ וללא סטנד 95 מ"מ
משקל: 10 ק"ג

צריכת חשמל: 117 וואט
מעבר לתגובות בפורום